Gå til innhold

BK: Kandelaber


Anbefalte innlegg

Da begynner jeg så smått å bli kjent med mitt D90 og av hundrevis av bilder så har det begynt å dukke opp et par brukbare innimellom :)

 

Tenkte jeg skulle poste et jeg er sånn passe fornøyd med slik at dere kan kritisere meg tilbake på bakken for å lære mer :)

 

post-40720-0-27546100-1296474599_thumb.png

 

Bildet er forøvrig tatt håndholdt med lukkertid på 1/60 på 1.8 hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret av Skrekkugle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og hå :)

Finfint lys og grei eksponering her.

Men jeg savner en "plan" med bildet, dvs komposisjonsmessig. Som nå flakker bildet mellom de forskjellige lysene og leter etter holdepunkter eller balanse.

Det er rett og slett for mange elementer.

Personlig tror jeg at jeg ville prøvd å konsentrert meg om den fine, nærmeste lysestaken :)

Det er e fint utgangspunkt for videre "bearbeidelse".

Og gå nært -som allerede påpekt-.

Hva med å plassere motivet i ene siden (fjerne de andre) for så å ha noe som såvidt lyser opp inni mørket en annen plass i bildet (f. Eks motsatt hjørne) og blir et annet blikkfang etter man først kun har sett hovedmotivet. Bare forslag :)

 

Det er uansett et bra bidrag til kritikken og en fin start :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at dette er bra bilde, men som kan bli bedre.

 

Jeg liker at alle lysene er med - ser for meg en sirkel av lys som er samlet rundt et eller annet vi ikke ser.

 

Det jeg ville gjort anderledes, er å fått det lyset som er i fokus nærmest oss (nå er det lyset som er nærmet ute av fokus og litt for dominerende). Det hadde også vært bedre om all den smeltede stearinen hadde vært i fokus. Til slutt ville jeg kuttet litt mindre i bunn; det ser ut som om noe stearin er kuttet i tuppen.

 

Det som er bra, er virkningen mellom lys og skygge - at flammene er mer eller mindre utbrente gjør meg ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...