Gå til innhold

Hadde du tatt sjansen? Handle snus på danskebåten på dagstur.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har riktignok aldri gjort dette på danskebåten, men har flere ganger handlet på taxfree på Gardermoen uten å ha vært ute av landet i mer enn 24 timer. Aldri vært noe problem. Det samme gjelder forsåvidt Sverige-turer.

 

Har du blitt stoppet for kontroll når du har handlet taxfree uten å ha vært ute av landet i 24 timer?

Lenke til kommentar

Du må handle alt av taxfree-varer på vei til Danmark. På vei hjem igjen får du ikke kjøpt alkohol og tobakk fordi de sjekker bordingkortet.

 

Tollerne kan i værste fall ta varene og gi deg en bot tror jeg. Men min erfaring er at de stort sett bare bruker narkohund og lar alle gå forbi. Jeg ville tatt sjangsen. Dessuten tror jeg tollere ser igjennom fingrene på småsmugling. Det største problemet er hvertfall narkotika og smugling for salg i norge. Typisk store partier alkohol og sigaretter. Eller?

Lenke til kommentar

Man må være ute av landet i minst 24 timer for å kunne handle på taxfree'n. Skal på dagstur, og skulle gjerne ha handlet snus på båten, men vet ikke om jeg tar sjansen.

 

Vet ikke om dette er noe til hjelp på spørsmålet ditt, men jeg tror nok ikke at det er noe stort problem om du kjøper deg snus pga. det er kanskje 5 % sjanse for at du blir stoppet. Jeg ville prøvd :whistle:

 

Jeg var i Sverige i sommer, men da kjørte moren min bil. Da kjøpte jeg meg 6 bokser med snus og jeg ble ikke stoppet. Men det er nok litt mer kontroll på en båt. :!:

Lenke til kommentar

Jesus, fatter ikke at dette er noe å kverulere rundt. Det er jo helt forstålig at han prioriterer å snuse,men at han da ikke har råd til å miste all snusen hvis det skulle skje. Trådstarter spurte om et helt ok spørsmål så kommer det en gjeng med bedrevitere som skal fortelle han hvordan han skal bruke pengene sine.

 

 

Nettopp.

:wallbash:

Lenke til kommentar

Jesus, fatter ikke at dette er noe å kverulere rundt. Det er jo helt forstålig at han prioriterer å snuse,men at han da ikke har råd til å miste all snusen hvis det skulle skje. Trådstarter spurte om et helt ok spørsmål så kommer det en gjeng med bedrevitere som skal fortelle han hvordan han skal bruke pengene sine.

Nå må du gi deg. Hvis man har så store økonomiske problemer at 300 kroner er et stort tap burde man virkelig revurdere om man skal snuse og dra på turer med danskebåten.

Lenke til kommentar

Jesus, fatter ikke at dette er noe å kverulere rundt. Det er jo helt forstålig at han prioriterer å snuse,men at han da ikke har råd til å miste all snusen hvis det skulle skje. Trådstarter spurte om et helt ok spørsmål så kommer det en gjeng med bedrevitere som skal fortelle han hvordan han skal bruke pengene sine.

Nå må du gi deg. Hvis man har så store økonomiske problemer at 300 kroner er et stort tap burde man virkelig revurdere om man skal snuse og dra på turer med danskebåten.

 

Må du gi deg..

 

Jeg skjønner godt at man ikke vil miste penger. Tap av penger er tap av penger og ikke ønskelig uansett av din økonomiske status.

 

At han skal på tur har han kanskje spart penger til tenkt på det ?

 

Carlgutt

 

Skrevet i dag, 20:11

Jesus, fatter ikke at dette er noe å kverulere rundt. Det er jo helt forstålig at han prioriterer å snuse,men at han da ikke har råd til å miste all snusen hvis det skulle skje. Trådstarter spurte om et helt ok spørsmål så kommer det en gjeng med bedrevitere som skal fortelle han hvordan han skal bruke pengene sine.

 

Enig, han spør om noe spesefikt. OG trenger sikkert ikke at dere forteller han hvordan han skal bruke pengene sine

 

EDIT: Jeg hadde tatt sjansen hvis jeg hadde vært deg

Endret av kans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...