faaeri Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 CX5 med verdens raskeste AF? Les mer Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Høres jo svert bra ut i mange tilfeller hvor AF tid er kritisk. 0.2 sec var ikke lange tiden... hvordan ligger speilreflekskameraene når det gjelder fokustid i forhold til dette? Snakker da om du har et OK objektiv, ikke billig kit eller noe ubrukelig ræl fra clas ohlson. i klassen rundt for eks Canon L, eller andre med USM eller tilsvarende fokussystemer. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Fint at se at de holder fast i de 10Mpixel. Jeg havde jo RET svært ved at få armene ned med CX3 se min lange test her ...Så det kan jo ikke undre at de (også) har haft svært ved at finde noget at forbedre Endret 1. februar 2011 av EskeRahn Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 hvordan ligger speilreflekskameraene når det gjelder fokustid i forhold til dette? Panasonic GH2 er ikke et speilreflekskamera, men her er en oversikt over fokustider for GH2 (sammenlignet med GH1) for en rekke ulike objektiver: http://m43photo.blogspot.com/2010/12/af-speed-gh1-vs-gh2.html Det nyeste av kameraene klarer fokustider ned til 0.2 sekunder for visse objektiver, men bare i generøst lys. Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 CX5 med verdens raskeste AF? <a href="http://www.akam.no/artikler/ricohs_superraske_autofokus/89241" title="Ricohs superraske autofokus">Les mer</a> Den verdensrekorden(?) holdt jo akkurat en dag hvis Sony holder det de lover med med 0,1 sek fokushastighet på DSC-HX9V Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 R2 arvet min gamle nabo, R8 sitter og venter på å bli gitt bort, CX3 brukes flittig. Står over CX5 foreløpig, Ricoh oppdaterer jo så ofte at man kan vente... Jeg satset på Ricoh først og fremst pga. den korte "makro"-fokusavstanden, andre bruker det mest pga seriebildefunksjonene. Men hvitbalansen i litt dårlig lys... tsk, tsk. Og bildekvaliteten kunne vært bedre. Men alle kameraer har sine plusser og minuser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg