Gå til innhold

Forslag til laptop/desktop-erstatter til ca 20 000

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter ny laptop. Den skal brukes til:

• Programmering (Trenger minst WXGA Full HD (1920x1080), aller helst WUXGA (1920x1200)
  • Virtuelle maskiner (Trenger mye RAM)
  • Spilling (Trenger OK skjermkort)

Maskinen bør også ha mulighet for docking-stasjon.

Har kikket på HP EliteBook 8740w. Den har i7-720QM, opp til 32GB RAM, NVIDIA Quadro FX 2800M. Jeg tenker å bytte ut HD med SSD.

Jeg får legge til at jeg har null toleranse for å vente på programmer som skal starte opp. Maskinen må være mest mulig "snappy" for pengene.

Noen andre forslag?

Endret av Fjodleik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8740w er en gullmaskin. Top of the line fra business lineupen til HP... som er etter min mening det beste man får tak i. Rent kvalitetsmessig så får jeg omtrent samme inntrykk som Lenovo sin serie, men på design så ligger HP mange mil foran.

Det er lite bloatware som følger med elite/probooks, kan ikke sammenlignes med Pavilion-tjafset. Om du kjører SSD så kan det være greit å gå for Intel X-25M serien, det er de som benyttes i de fabrikk konfigurerte fra HP.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

8740w er en gullmaskin. Top of the line fra business lineupen til HP... som er etter min mening det beste man får tak i. Rent kvalitetsmessig så får jeg omtrent samme inntrykk som Lenovo sin serie, men på design så ligger HP mange mil foran.

Det er lite bloatware som følger med elite/probooks, kan ikke sammenlignes med Pavilion-tjafset. Om du kjører SSD så kan det være greit å gå for Intel X-25M serien, det er de som benyttes i de fabrikk konfigurerte fra HP.

Slenger meg på her, HP business lineup er deilig!

Må som sagt ikke forveksles med Pavilion ja :-)

Lenke til kommentar

Valget står vel mellom Lenovo Thinkpad og HP EliteBook. Jeg har bare gode erfaringer med Thinkpad i jobbsammenheng, men sliter med å finne en passende modell som ikke koster skjorta. Jeg håper bare at kvaliteten på EliteBook er like bra som på Thinkpad. Nylig måtte jeg levere tilbake to HP Envy 17 pga varme og skjermkortproblemer. Det eneste positive er at jeg sitter igjen med en ubrukt Intel X25-M som jeg kan putte i den nye laptopen :cool:

Egentlig ville det vært bedre å kjøpe en fet stasjonær PC og ha en billig laptop med Remote Desktop for sofakoding. Dessverre finnes det vel ingen billig laptop med WUXGA eller WXGA Full HD, eller tar jeg feil?

Endret av Fjodleik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...