Gå til innhold

Generell diskusjon om konflikten mellom Israel og palestinerne

262 stemmer

1. 1. Dersom du har noen generell sympati i konflikten, med hvem da?

• Den palestinske siden
      82
    • Den israelske siden
      90
    • Begge sider har gode og dårlige sider
      85
    • Ingen formening
      5
  2. 2. Bør Hamas anerkjenne Israel?

• Ja
      153
    • Ja, mot innrømmelser
      40
    • Nei
      37
    • Ingen formening
      32
  3. 3. Bør Israel samtale med Hamas?

• Ja
      113
    • Ja, men bare om Hamas åpent anerkjenner Israel
      95
    • Nei
      36
    • Ingen formening
      18
  4. 4. Støtter du en palestinsk stat etter grensene fra 1967?

• Ja
      130
    • Nei
      69
    • Ingen formening
      63
  5. 5. Hva bør bli Øst-Jerusalems skjebne?

• Del av Israels hovedstad sammen med Vest-Jerusalem
      80
    • Hovedstad i en palestinsk stat
      47
    • En delt by under internasjonal styring
      74
    • Ingen formening
      61
  6. 6. Støtter du bosetningene?

• Ja
      51
    • Nei
      143
    • Ingen formening
      68
  7. 7. Er den israelske tilstedeværelsen på Vestbredden en okkupasjon?

• Ja
      131
    • Nei
      95
    • Ingen formening
      36
  8. 8. Er den israelske militære tilstedeværelsen og/eller bosetningene i strid med folkeretten?

• Ja, begge
      84
    • Ja, den militære tilstedeværelsen er det
      31
    • Ja, bosetningene er det
      23
    • Nei
      67
    • Ingen formening
      57
  9. 9. Kan angrep mot sivile forsvares?

• Ja
      31
    • Ja, men bare som hevn og/eller represalier
      9
    • Nei
      210
    • Ingen formening
      12
  10. 10. Frykter du en større krig mellom Israel og andre stater i Midtøsten?

• Ja
      82
    • Ja, men i første rekke større intern uro med utgangspunkt i Vestbredden og Gaza
      79
    • Nei
      80
    • Ingen formening
      21
  11. 11. Gir den siste tidens uro i Midtøsten Israel grunn til å revurdere sin sikkerhetspolitiske linje?

• Ja
      90
    • Nei
      78
    • Ingen formening
      94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av alternativene er altså å inspisere båtene til sjøs, og så la de gå videre. Artig, i og med at det var nettopp dette de fikk tilbud om sist! Men da sendte de heller kommandotropper, og vi vet jo hvordan det endte. Om de vurderer det nå, hvorfor kunne de ikke gjort det sist?

Lenke til kommentar

SOS Rasisme er bare et skalkeskjul for kommunistene. Disse kommunistene hater tilsynelatende hvite og norsk kultur, og ønsker å utradere norsk kultur, norsk styresett, all infrastruktur vi har. De er mot alt.

Disse folkene er åpenbart ikke intelligente nok til å forstå at dersom alternativet er islamsk mullahstyre så vil de selv være de første som blir tatt av dage.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ah, her kommer konspirasjonsteoriene og nasjonalismen ja.

Men denne saken har vært oppe her inne tidligere. Og som sagt, dette har lite med jøder å gjøre, å rappe flagget til MIFF er ikke jødehat. MIFFere er som oftest kristensionister, ikke jøder. Er det da hat mot kristne? Nei, ingen foreslår det. Ingen tenker det. Hvorfor ikke? Har vi blitt så indoktrinert i sionismens anklagende og absurde mentalitet, at vi tror alt som er rettet mot Israels venner også er jødehat nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, her kommer konspirasjonsteoriene og nasjonalismen ja.

Men denne saken har vært oppe her inne tidligere. Og som sagt, dette har lite med jøder å gjøre, å rappe flagget til MIFF er ikke jødehat. MIFFere er som oftest kristensionister, ikke jøder. Er det da hat mot kristne? Nei, ingen foreslår det. Ingen tenker det. Hvorfor ikke? Har vi blitt så indoktrinert i sionismens anklagende og absurde mentalitet, at vi tror alt som er rettet mot Israels venner også er jødehat nå?

Det er ingen konspirasjon at SOS-Rasisme er styrt av kommunister, Han som startet SOS-rasisme sier selv at han ble presset ut av kommunistene.

Khalid Samili som var grunnleggeren, og den første lederen av SOS Rasisme, sa i 2009 at han «ble skvist ut av kommunistene», at «SOS Rasisme i dag er styrt av hovedsakelig hvite kommunister» og videre at «det er et paradoks at det trolig er flere «svartinger» som er med i Frp enn i SOS Rasisme»
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet alt om forbindelsen mellom SOS og TF. Det var ikke det jeg henviste til. Jeg tenker mer på:

Disse kommunistene hater tilsynelatende hvite og norsk kultur, og ønsker å utradere norsk kultur, norsk styresett, all infrastruktur vi har. De er mot alt.

Disse folkene er åpenbart ikke intelligente nok til å forstå at dersom alternativet er islamsk mullahstyre så vil de selv være de første som blir tatt av dage.

Lenke til kommentar

Jeg vet alt om forbindelsen mellom SOS og TF. Det var ikke det jeg henviste til. Jeg tenker mer på:

Disse kommunistene hater tilsynelatende hvite og norsk kultur, og ønsker å utradere norsk kultur, norsk styresett, all infrastruktur vi har. De er mot alt.

Åja da så, Ja det er vel en en konspirasjon, jeg ville heller kalt de likegyldige, men det er i teorien jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...