_LA_ Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hva har egentlig fastwrites å si på ytelsen til maskina? Jeg bare lurer fordi jeg tror jeg må disable den pga granite bay hk som visstnok ikke liker fastwrites... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 har Radeon kort jeg å med et granit bay kort, ATI sier at det var vel fra catalyst 3.2 eller 3.4 så sier ikke yteslen noe vis du slår av fastwrite, så nå er jo 3.5 sef legg inn den så skal ikke ytelsen være noe forskjell! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Radeon korta støtter vel ikke fast-writes så det vil nok ikke gjøre så alt for mye for ytelsen hehe. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Radeon korta støtter fastwrites, men forskjellen er som oftes liten til ingen og kan faktisk gi noe dårligere ytelse. Men jeg har selv merket forbedring i Planetside med fastwrites og minimum frameraten i UT2003 har gått kraftig opp. Fastwrites setter høye krav til hovedkort og skjermkort så ustabilitet problemer er ofte forbundet med fastwrites. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Så man skal ha på/av fastwrite? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Så man skal ha på/av fastwrite? Hvis du har mulighet til å benytte fastwrites (går stabilt) så gjør det. Selv om man har nok båndbredde til system minne slik at det ikke blir en flaskehals for data som skal til skjermkortet så vil det uansett frigjøre båndbredde til andre ting. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Fikk endelig mitt radeon 9700 kort i dag startet opp soldier of fortune 2(fulgte med) spillet hang seg etter noen minutter. tilfeldighet tenkte eg. orøvde noen ganger til det samme skjedde. tok 3d mark på maskina, men kuttet mitt inni..."nei tenkte eg, klikke for meg viss eg ikkje klare å kjøre datzen me nye kortet" tok meg en tur inn i bios, se der ja fastwrite var vist på. deaktiverte den, dermed gjikk maskina som smurt 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå