Narsissisten Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei, trener styrke hver andre dag men begynner virkelig å interessere meg for løping. Er det noen som har erfaring med å balansere dem i treningen sin? Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det er ikkje vanskelig. Feks 2-3 dager med kondis og 2-3 dager med styrke. Så balanserer du ut fra kor god tid du har i veka. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Kan jeg trene hver dag og så kontinuerlig alternere mellom de to? Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Vel feks sånn som eg gjør no: Mandag:Styrke Tysdag:Kondiss Onsdag:Kondiss Torsdag:Styrke Fredag:Kondiss Laurdag: fri Søndag: fri Funker for meg Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) I tillegg til å trene vekter man - ons - fre - søn (underkropp/overkropp annenhver dag, untatt triceps og biceps, som er på forskjellige dager, samt bryst mens jeg trener underkropp sammen med biceps) så løper jeg, eller trener såkalt kardio, eller gerilja kardio om du vil, på kveldene(mellom kl.20-21) etter hver treningsøkt med vekter(som skjer fra kl. 7-8 på morgenen) EDIT: Beklager, løpingen gjennomfører jeg på "hviledagene", vanlig jogging eller gåtur i skogen skjer på kveldene etter vektrening. Gerilja kardio: Oppvarming (Rundt 50% av maks) i 5 min. Spurt 20 sekunder Jogge 10 sekunder Spurt 20 sekunder Jogge 10 sekunder og gjenta denne sekvensen 4 ganger. Bruk deretter 3 minutter på nedtrapping, 50% av maks. Eventuellt kan du også jogge og spurte mellom hver lyktestolpe ved veien og det er ikke noen begrensinger på hvor lenge du kan holde på, spørsmålet er bare hvor lenge du orker dette. Det er virkelig HARDT. Kondisjon og blodgjennomstrøming/oksygenopptak øker, også fettforbrenning. Kondisjonen har steget betraktelig etter jeg nå har holdt dette programmet i 4,5 mnd. I starten klarte jeg såvidt å holde ut de 5 minuttene, nå klarer jeg 10 minutter, men da er jeg virkelig kjørt etterpå også. Jeg skal fullføre planen, altså i 6 mnd, men etter det vil jeg nok nøye meg med rolig jogging. Men husk, for mye tærer på muskulaturen, så om målet ditt er å bli størst av alle, så er det ikke det lureste. Men jeg satser mer på minimal fettprosent samtidig som jeg øker og opprettholder muskulaturen ved vekttrening. Jeg har merket langsom utvikling, men den er der. Ikke minst er det mye mer synlig. Blodårer osv for ikke å snakke om magen. Endret 31. januar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Hørtes interessant ut. Har hittil prøvd intervalljogging hvor jeg spurter 90 % i fire min og så 4 min pause, men det er TUNNNNNNGTTTT. Jeg elsker bare å løpe forresten. Syns "hva springer du på 3km?" er nye kulere enn "hva tar du i benk?". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå