Gå til innhold

Elektronikkingeniør

Sneezemeat

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt på å studere til elektronikkingeniør og lurte på om dere har noen anbefalinger/svar på spørsmålene mine

f.eks: hvilken skole,universitet eller høyskole?

Er det mye teori i forhold til praktisk arbeid (mener på skolen)?

Om jeg bør ta Studiespes. m/realfag eller ta yrkesfaglig opplæring

På forhånd takk

Endret av Sneezemeat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste veien å gå er nok å ta fagbrev innen elektronikk, og så gå y-veien ingeniør. Det du da må huske på er at mens du fks er lærling siste året, så leser du en del matte og fysikk også.

Da stiller du nok mye bedre enn de med studiespesialiserende, og får også lettere jobb (om du har gode karakterer selvsagt).

Lenke til kommentar

Den beste veien å gå er nok å ta fagbrev innen elektronikk, og så gå y-veien ingeniør. Det du da må huske på er at mens du fks er lærling siste året, så leser du en del matte og fysikk også.

Da stiller du nok mye bedre enn de med studiespesialiserende, og får også lettere jobb (om du har gode karakterer selvsagt).

Okei, men ifølge en jeg snakket med (elektronikkingeniør), han mente at hvis jeg gikk studiespes. m/realfag ville jeg slite med det praktiske i forhold til de som har gått yrkesfaglig og omvendt med yrkesfaglig utdanning

P.S: Takk for svar

Lenke til kommentar

Ja om du står på og lærer mye på elektrolinjen og i læretiden har du en enorm fordel i forhold til de andre med det praktiske og generell forståelse for elektronikk.

Det med at du vil slite med matte osv om du hopper på y-vei rett etter fagbrevet, uten å ha lest matte på fritiden er nok helt sant, og om du ikke er ekstremt flink i matte vil du da slite veldig tror jeg. Derfor burde du, mens du er lærling/går på skole, sette deg inn i matte og fysikk. Du har mange år på deg å bli flink i dette, og det klarer du uten problem! Så det er bare å stå på, så vil du stille utrolig sterkt, få gode karakterer og ha mye peiling. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...