Gå til innhold

[Løst] IT VG2

eivind107

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gi noen stikkord om hva vi drev med i IT1-timene

- Grunnleggende datamaskin, hardware

- Windows og Linux, litt om hvordan det funker

- Photoshop

- Flash

- Webdesign (html, css osv.)

- Nettverk og internett

- Datamaskinens historie

- Heksadesimalt tallsystem. Redigere filer med Hexeditor.

- Databaser. Men læreren vår kunne ikke dette, vi lærte det aldri rolleyes.gif. Den læreren underviser ikke lenger IT1,

Hovedvekt på Webdesign.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det ikke slik. Tror det varierer veldig fra skole til skole. Jeg hadde ett HALVT ÅR med access databaser, før vi hadde "webdesign" i Microsoft Expression Web i noen uker før vi hadde enda litt mer databaser som vi kobla opp mot expression web.

Hadde det og i VG3, da var det heldigvis litt mer koding, begynte med vb.net, men siden vi brukte noen latterlige bøker fra it-forlaget.no eller no slikt (som ikke var ferdig skrevet) byttet vi til C# rett før jul.

EDIT: Og jo, vi hadde og forresten 3-4 uker med de fleste tingene nevt over her, ikke photoshop dog, men gimp og paint.net. Læreren mente det ikke var noe behov for photoshop. :dontgetit:

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Eg lurar på om eg skal velge Biologi eller IT kva er lettast?

Ta i betraktning at min inteligens innanfor realfaga er ganske høg, eg får lett 5 i T-matte utan pugging, og eg likar naturfag nest best etter matte, der eg har svært høg 5 eller 6. Eg har ein del erfaring innan pc, men aldri vore bort i MYSQL, Flash, og html? Det eg har erfaring innan data er å laste ned pc spel og plasere cracken i riktig mappe, osv... Eg kan også ein god del ompc delar grafikkort, hovudkort prosessor, osv... Eg kan også modifisere forskjellige filer på spel som bf2, for å tweake osv... Eg kan midt på treet når ein kjem til router og port, internett oppbygging, deling av diverse osv...

Er litt usikker?

Er det nokon som veit kva slags studiar som krev IT når ein har R1 + R2 og K1 +K2 og FY1+FY2?

Endret av Ge9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...