^FrEaK^ Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 vurderer å byttet ut AM2+ hk med 4gb DDR2 minne (tror det var 800mhz) med AM3 hk med DD3 minne, minimum 4gb, men muligens 8gb trenger ett hk som har mulighet for sli oppsett selvom jeg ikke skal bruke det enda og bør jeg gå for 4x2gb minnemoduler eller 2x4gb moduler om jeg skal ha 8gb? noen gevinst i ytelse på den ene i forhold til den andre?? og ikke minst? bør ha LITT overklokkingsmulighet på rammen og gjerne ganske gode overklokkingsmuligheter på selve hovedkortet og bør man gå for de raskeste minnemodulene eller holder det i massevis med ett hakk eller to under?? skal brukes som mediasenter pc og til en god del spilling, liker att programmer starter raskt (jada vet at det går på mer enn hk og ram, har ett nvidia gts250 skjermkort og amd phenom II x4 940 ? black edition cpu) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Du har en AM2+ prosessor og den kan ikke brukes i et AM3 hovedkort pga den mangler minnekontroller for DDR3 minne. Hvis du ønsker et AM3 oppsett med DDR3 minne så må du også kjøpe en AM3 prosessor. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 4 minnebrikker på 2GB ville stresset hovedkortet ditt fælt, og gitt lite rom for overklokking. En eller 2 brikke® med volt på 1,5 og 1600Mhz er veien å gå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå