Kjepppppp Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg har endelig byttet ut den gamle dataen med en ny ASUS G73J. Jeg spiller også World of Warcraft, og med den nye dataen har jeg problemer med tilkoblinga til internett når jeg spiller WoW. Alt går helt fint også plutselig mister jeg nettet. Da får jeg "ingen internett tilgang" i ca 1min før det kommer tilbake og alt funker fint igjen.Dette skjer ca annenhver time, noen ganger oftere. Det kan ikke være noen addons for jeg disconnecter ikke bare fra WoW men fra hele nettet.. Det er veldig irriterende, og jeg skjønner ikke hvorfor det skjer (enda mer irriterende) da jeg hadde samma internett leverandør og router med gamlepcen og da funket alt helt fint... Jeg har en DLINK 635 og 10mbit inn/ut linje som leveres av Homebase. Routeren har firmware up to date og jeg har tillat wow igjennom windows firewall. Er det noen som aner hva som kan være feil? Verdt å nevne at jeg har prøvd å "repair" connection osv med windows (win7!) men det hjalp ikke. Det som også er spesielt er at når jeg har besøk av kamerater som gamer wow så disconnecter de også hele tiden.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Sjekk systemloggene dine etter dhcp meldinger. Noen routere kjører dhcp handshake i tide og utide på trådløst. Hvis så er tilfelle så sjekk om det finnes firmware oppdatering til router evt. nye drivere til kortet. Du kan også sette statisk ip til maskinen din og se om det løser problemet, evt kjøre med kabel. Lenke til kommentar
Kjepppppp Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Hvor sjekker jeg dhcp meldingene? Det er ikke no firmware update til routeren, det har jeg sjekket. Jeg disconnecter også når jeg er koblet til med kabel. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Høres ut som om routeren din er råtten. Har du prøvd å resette den til factory-default og sette den opp på nytt? Prøv å koble deg rett i modemet og se om det fremdeles er ustabilt. Hvis problemet blir borte så ville jeg vurdert innkjøp av ny router, fortrinnsvis noe av litt bedre kvalitet som Asus eller Netgear. Lenke til kommentar
Kjepppppp Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg skal teste over en lengere periode for å være helt sikker, men når jeg koblet direkte til modemet så funket det fint i 2timer. Ingen disconnects. Skal teste mer i morgen etter skolen, da får vi se om det holder i 2+ timer da så vet jeg at det er råtten router. FAEN, har ikke råd til router... Student med bil på rep + årsavgift = døden for økonomien Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei, Jeg hadde lignende problemer. Ved å slette WTF folder, Cache og Interface så fikset problemet seg. Måtte også kjøre en Repair tool som finnes i WoW folderen. Det er også noen innstillinger (ihvertfall på Win XP) som må endres i netverkskortet. Du finner mer info her: http://eu.blizzard.com/support/index.xml?locale=en_GB&gameId=11&rootCategoryId=2088 Jeg regner med at du fremdeles har nett selv om forbindelsen til WoW bryter. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei, Jeg hadde lignende problemer. Ved å slette WTF folder, Cache og Interface så fikset problemet seg. Måtte også kjøre en Repair tool som finnes i WoW folderen. Det er også noen innstillinger (ihvertfall på Win XP) som må endres i netverkskortet. Du finner mer info her: http://eu.blizzard.com/support/index.xml?locale=en_GB&gameId=11&rootCategoryId=2088 Jeg regner med at du fremdeles har nett selv om forbindelsen til WoW bryter. Han mister all internet tilgang, ikke bare wow. Det står i første post for den observante leser. Lenke til kommentar
Kjepppppp Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Da kan det bekreftes at jeg ikke mister nettet når kabelen går direkte fra maskina til modem. Så da blir det nok en ny router. Noen som vil tipse meg om noe de vet er bra eller? Jeg har hørt og funnet ut nå at dlink er dritt. Så at du anbefalte ASUS eller Netgear. Noen spesielle som er bra eller? Det kan ikke koste alt for mye, og det skal bare brukes i en liten leilighet på 40kvm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå