robot_robot Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 har en acer 5920 som skurrer, hakker og generelt er treig. ønsker derfor å formatere den. problemet er at det ikke følger med noen cd, maskin ble levert med før installert windows vista. what to do? veit at maskinen og vista er noe dritt, så trenger ikke noen bekreftelser på akkurat det. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Skjekk instruksjonsbok Mulig du har noe eRecovery-programmer fra Acer på din PC, da kan du velge å lage BACKUP på CD/DVD. Dette kan være kjekt å ha om harddisken kneler totalt! Og bør gjøres først! Ellers kan du nok kjøre en Reinstallering om du trykker F12 idet BIOS kommer opp. Evt. må det aktiveres først i BIOS (trykk F2 for å komme inn der .... skjekk mainboard-innstillinger). Da blir maskinen som ny .... dog må alle nytteprogrammer installeres på nytt, alle oppdateringer må hentes osv ..... men du blir kvitt all virus + malware. Det er det ELKJOP & CO gjør når du kommer med din virusinfiserte PC til dem .... (og gjett om folk blir glad når de hører at de har mistet alle bilder, MP3 og filmene sine så lå på disken ) Et annet alternativ er selvsagt å installere WINDOWS7 eller LINUX . Kan blir problemer med å finne DRIVER til trådløs nettverkskort, skjermkort og lydkort! Jeg måtte bare gi opp å få installert min kompis sin flotte Lexmark-all-in-one skriver for XP/VISTA til sin nye Samsung med Windows7 64bit. SÅ den gammle 700MHZ-Pentium3 måtte fortsette jobben som skrivemaskin. Alternativ var å kjøpe ny printer. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Mange tenker nok rå ny-installasjon når det skjer noe liknende. Det er ikke alltid nødvendig. Det er mange steg en kan gjøre først. Renseprogrammer ? diskopprydding og defrag ? disk-kontroll ? sfc /scannow ? (Kan jo kjøres på din maskin uten DVD i). Bli kvitt ALL bloatvaren ! Bli kvitt antivirusprogrammene ! - jeg hater dem ! (jeg mener hvis du er eneste bruker og kan lære deg å unngå virus) Endret 30. januar 2011 av finnipinni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå