Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan virker snus, egentlig?


kallepetrus

Anbefalte innlegg

-----

 

Greit, du skal få en kilde. Programlederen virker veldig skeptisk, men svensken som intervjues kommer med noen MEGET interessante fakta om snus.

 

Min lenke

 

Så, kunne jeg fått en relevant kilde av deg?

 

Sjekk videoen igjen, fokuser på 4:20-6:00

 

det er MINDRE farlig, men kreft er definitivt et alternativ, og det er vist at det kan forårsake pankreatisk kreft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-----

 

Greit, du skal få en kilde. Programlederen virker veldig skeptisk, men svensken som intervjues kommer med noen MEGET interessante fakta om snus.

 

Min lenke

 

Så, kunne jeg fått en relevant kilde av deg?

 

Sjekk videoen igjen, fokuser på 4:20-6:00

 

det er MINDRE farlig, men kreft er definitivt et alternativ, og det er vist at det kan forårsake pankreatisk kreft.

 

Kreft i bukspyttkjertelen er det 550 mennesker som får i Norge hvert år. Vi har mellom 400 000 og 500 000 snusere. De fleste som får kreftformen snuser ikke. Så, hvor farlig er det egentlig?

 

Jeg har fått inntrykk av at du mener det er så farlig.

 

EDIT: Les dette Kaffe er minst like "farlig" som snus.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

-----

 

Greit, du skal få en kilde. Programlederen virker veldig skeptisk, men svensken som intervjues kommer med noen MEGET interessante fakta om snus.

 

Min lenke

 

Så, kunne jeg fått en relevant kilde av deg?

 

Sjekk videoen igjen, fokuser på 4:20-6:00

 

det er MINDRE farlig, men kreft er definitivt et alternativ, og det er vist at det kan forårsake pankreatisk kreft.

 

Kreft i bukspyttkjertelen er det 550 mennesker som får i Norge hvert år. Vi har mellom 400 000 og 500 000 snusere. De fleste som får kreftformen snuser ikke. Så, hvor farlig er det egentlig?

 

Jeg har fått inntrykk av at du mener det er så farlig.

 

EDIT: Les dette Kaffe er minst like "farlig" som snus.

 

Poenget er, ja; snus er farlig, ja; snus forårsaker sykdommer som bl.a. kreft, og ja; i denne forstand kan snus være dødelig.

 

Du har fått inntrykk av jeg mener at snus er "så farlig", jeg skal fortelle deg at jeg er en ekstremist når det kommer til rusmiddel, og jeg har prøvd en del ting her i verden. Jeg er nærmest fanatisk når det kommer til rusmiddel.

 

Snus er farlig, jeg må si det, og du MÅ være enig i dette. Hvor farlig det er derimot er relativt, og jeg tror ikke det er noe ekstremt farlig, nei. Men ungdommen i dag som forsøker å fremstå som smarte mennesker når de klarer å komme på en teori som å si at snus er ufarlig er latterlig, og gjør intet annet enn å skape et idiotstempel på dem.

 

Jeg sjekket lenken din, den nevner at kaffe er farlig fordi det inneholder koffein, jeg kjenner selv til koffein og kan fortelle deg at det er et farlig rusmiddel ja. Men å si at snus er mindre farlig er en påstand, og kan ikke bevises. Jeg vil forøvrig si at min erfaring med rusmiddel og min kunnskap forteller meg at selv om kaffe er farlig, er snus farligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke farlig. Da er det farlig å gå rundt i Oslo også. Faren for at man blir voldtatt eller stabbet med kniv i ryggen er der.

 

Mange fler drepes/skades av dette hvert år.

 

Hvis man skal se det på den måten er alt farlig. Da er det farlig å leve.

Så per din definisjon er da narkotika ufarlig, det er jo fler mennesker som får bukspyttkjertelen (550 nordmenn hvert år) er jo langt mindre enn mennesker som dør av narko-overdoser (2009 døde 179 nordmenn som følger av narkotika).

 

Er narkotika ufarlig?

Lenke til kommentar

Det er ikke farlig. Da er det farlig å gå rundt i Oslo også. Faren for at man blir voldtatt eller stabbet med kniv i ryggen er der.

 

Mange fler drepes/skades av dette hvert år.

 

Hvis man skal se det på den måten er alt farlig. Da er det farlig å leve.

Så per din definisjon er da narkotika ufarlig, det er jo fler mennesker som får bukspyttkjertelen (550 nordmenn hvert år) er jo langt mindre enn mennesker som dør av narko-overdoser (2009 døde 179 nordmenn som følger av narkotika).

 

Er narkotika ufarlig?

 

Du må se i forhold til hvor mange narkomane vi har...

Lenke til kommentar

Det er ikke farlig. Da er det farlig å gå rundt i Oslo også. Faren for at man blir voldtatt eller stabbet med kniv i ryggen er der.

 

Mange fler drepes/skades av dette hvert år.

 

Hvis man skal se det på den måten er alt farlig. Da er det farlig å leve.

Så per din definisjon er da narkotika ufarlig, det er jo fler mennesker som får bukspyttkjertelen (550 nordmenn hvert år) er jo langt mindre enn mennesker som dør av narko-overdoser (2009 døde 179 nordmenn som følger av narkotika).

 

Er narkotika ufarlig?

 

Du må se i forhold til hvor mange narkomane vi har...

 

4% av nordmenn har brukt kokain (188 000)

3.6% av nordmenn har brukt ecstacy (169 200)

6% av nordmenn har brukt Amfetamin (282 000)

1.7% av nordmenn har brukt LSD (79 900)

33% av nordmenn har prøvd hasj (1 551 000)

0.0038% av nordmenn døde av narkotika i 2009 (179)

 

Kilder:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.508651

 

 

Er vi nå enige i at narkotika er ufarlig da?

Lenke til kommentar

Jo, men du må se det i forhold til antall brukere! Er du så uintelligent? Det er farlig å drikke syanid, men det dør alikevel flere av å drukne i sitt eget spy hvert år.

 

Begynner å bli interresant nå gitt. :) Men la oss si at man drikker 10 kopper kaffe på en dag, og en annen tar tre snus, hvem vil ta størst skade? Kanskje et høyt antall kaffe, og lavt antall snus er bare tilfeldige tall..

 

Kaffe ville nok skadet mest.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Vet du hva nok betyr?

nok

adv. nok [nɔk]

1 tilstrekkelig

ha nok plass

2 uttrykk for antakelse/forsiktighet

 

Ja, du insinuerer jo at det ER mindre farlig, og dermed PÅSTÅR du at det er det. noe som ikke hjelper diskusjonen. Jeg kan si at å kjøre bil "er nok mindre farlig enn å snuse", men uten en kilde har jeg ikke gjort annet enn å bygge et luftslott i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Vet du hva nok betyr?

nok

adv. nok [nɔk]

1 tilstrekkelig

ha nok plass

2 uttrykk for antakelse/forsiktighet

 

Ja, du insinuerer jo at det ER mindre farlig, og dermed PÅSTÅR du at det er det. noe som ikke hjelper diskusjonen. Jeg kan si at å kjøre bil "er nok mindre farlig enn å snuse", men uten en kilde har jeg ikke gjort annet enn å bygge et luftslott i diskusjonen.

 

Du visste det ikke! Du slo det opp! Men det var ment som uttrykk for antakelse, som du selv har limt inn.

 

Å kjøre bil er nok farligere enn å snuse.

Lenke til kommentar

Du visste det ikke! Du slo det opp! Men det var ment som uttrykk for antakelse, som du selv har limt inn.

 

Å kjøre bil er nok farligere enn å snuse.

 

Kverulér til du blir gul og blå. Snus er nok farligere enn å kjøre bil. Jeg har kopiert ordboken for referanse, jeg beskrev jo i svarposten min at du kom med en meningsløs påstand!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...