Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg

Anbefalte innlegg

Er ikke vits i å kaste seg på proteinpulver toget. Det har ingenting for seg. Den vanlige mannen i gata for i seg nok proteiner. Det er kun ved ekstrem trening og for folk som ønsker å gå opp i kilo som har noe nytte av det. I tillegg er pulveret ganske så dyrt i lengen. I forhold til spise en halv kylling eller en boks med tunfisk/makrell i tomat etter trening..

Nå skal jeg være snill og ikke tyne deg FOR mye men litt MÅ jeg jo når jeg ser en mulighet ;)

Kylling filet 300 gram gir ca 84 gram proteiner og koster kroner 49,90,- på Rema ettusen...

Det skulle gi en grampris på proteinene på kroner 0,59...

En boks med eksempelvis 3kg Whey Tech koster kroner 549,- pluss frakt (kroner 199,-?) som totalt skal bli kroner 749,-...

Det skulle gi en grampris på proteinene på kroner 0,25...

Du har vel minimum grunnskole så da skjønner du rimelig fort at proteinpulver er en over dobbelt så billig (kroner 0,59,- vs kroner 0,24,-) proteinkilde som heller ikke står tilbake for kylling hva proteinkvalitet angår ;)

"Dont get me started" om hva man trenger av proteiner om man trener hardt ;)

Proteinsyntesen er på sitt høydepunkt rett etter trening og kroppen er meeeeeeget mottakelig for lettopptatte proteiner akkurat da. Kylling eller annen mat er ikke det, men det er myseproteiner som er brutt ned til pulverform av konsentrater fra blant annet melk og andre gunstige råvarer...

Oi stakkars meg som ble tynet. Nå vil ikke jeg starte en lang diskusjon her fordi dette er trådstarter sin tråd som tar for seg hans trening og progresjon. Dette har vært et svært diskutert område og mange forskingsrapporter viser at det nødvendigvis ikke fører til større muskelvekst. Trådstarter sitt proteinpulver koster 1000,- for 3gk. En kylling på kiwi koster 29,90 for 850gram.. Keep it simple. Baseøvelser: markløft, benkpress, knebøy + en halv kylling etter trening har fungert for meg de siste 5-6 åra :) Beklager trådstarter at jeg startet dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting å beklage seg for Teac, eg lærer av å lese diskusjonar og gjere opp mine eigne meiningar om teamet :) Håpar du fortsatt kjem til å følge med på vegen min, diskusjonar eller ikkje!

Er greit å holde veldig lange diskusjonar i andre trådar i staden for min, men korte konkrete diskusjonar er toppers :)

Sno: Svømmar bryst, grunna helvetes dårleg teknikk i crawl. Problematisk å puste, muligens grunna dårleg kondis.

Kom akkurat heim frå ein tur på ~1-mil med ~12kg sekk på ryggen, moderat gange. Ganske tungt igrunn...Brukte 1time og 50minuttar på turen. Ganske fornøgd med at eg gadd å gå ~1mil for å kjøpe godis til kvelden, hah!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hei, jeg leste bare førsteinnlegget.

Jeg må si du har hatt en ekstrem fremgang! :)Jeg ser sjelden folk som går for så store mål og faktisk kommer til å klare det. Bra jobbet!

Lenke til kommentar

Kom akkurat heim frå ein tur på ~1-mil med ~12kg sekk på ryggen, moderat gange. Ganske tungt igrunn...Brukte 1time og 50minuttar på turen. Ganske fornøgd med at eg gadd å gå ~1mil for å kjøpe godis til kvelden, hah!

:thumbup:

Har du fått testet kravene i det siste? Tenker på disse:

Pushups: 16

Situps: 20

Pullups: 4

3000m løp: 14 minutt

Lenke til kommentar

Discipline: Skal fortsetje å gå med sekk ja. Tenker på å kanskje gå til skulen på Onsdag sidan eg byrjar 2 timar seinar og har gym dei 2 seiste timane. Det einaste er at det er 16km til skulen, så det er eit stykke...

Tiugama Kaa: Godt eg kan vere til noko nytte for nokon, skal sjå om eg får blad opp nokon "gamle" bilde av meg ;)

ditro: Takk'takk. Hadde aldri trudd eg skulle kome hit eg er no, for snart eit år sidan.

Teac: Har ikkje det. Kun pushups, og der ligg eg dårleg ann, men tenker å byrje med 100pushups opplegget når det nærmar seg. Må teste situps ein dag òg.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Har du fått testet kravene i det siste? Tenker på disse:

Pushups: 16

Situps: 20

Pullups: 4

3000m løp: 14 minutt

Er det kravene nå for tida?

Jeg tror pinade jeg skulle klart de :ph34r:

Lenke til kommentar

Sno: Svømmar bryst, grunna helvetes dårleg teknikk i crawl. Problematisk å puste, muligens grunna dårleg kondis.

er nok ikke kondisjonen din. De fleste sliter med pustinga i starten på crawl. Men, når du får den til så vil det være mye bedre, og du vil få noen helvettes råe brystmuskler når du mister fettprosent :p Viss du har tenkt til å forstette å svømme så kan jeg godt gi deg et par gode svømmefilmer som viser teknikken ganske bra.

Lenke til kommentar

Skal absolutt fortsetje! Så kjøyr på ;)

Trening:

10km med ~12kg sekk. Gjekk på 1t 50min

Planken

60sekund x 3

Pushups

10 x 3

Kosthald:

1. 100g havregryn m/ 3,5dl mjølk

2. Kyllingfillet m/ ris, salat, saus/dressing

3. 50g havregryn m/ 2,5dl mjølk

4. Skyr

5. 130g sjokolade, 150g potetgull og ein bolle is

Kommentar:

Bra dag, fornøgd med at eg faktisk gjennomførte gåinga. Har planer om å fortsett med ein 10km tur med sekk 2 gonger i veka framover.

Pushups blir eg dårlegare og dårlegare på. Dei 10 repsa var maks, då var eg kjøyrd. Dette lyd ikkje bra..

Vekt: 93,6

Lenke til kommentar

Ikkje så lett å gå i terreng med 2 meter sno, så var etter veg ja ;) Men hjelper på beina at det er sno på vegen òg.

Det var ikkje siste måltid, men dritten eg åt gjennom heile dagen. Veldig bra til å vere meg faktisk. Om du leser nokon sider tilbake, ang. kostholdet mitt i helger, så vil du nok også sei at det er framgang, sjølv om det fortsatt er mykje. :)

Lenke til kommentar

Skal absolutt fortsetje! Så kjøyr på ;)

http://www.youtube.com/watch?v=IYuSMumlUk4. Han går for seg teknikken ganske grundig og forklarer på en enkel måte. Jeg har sett ganske mange svømmevideor og må si at han er den som er flinkest til å lære bort.

http://www.youtube.com/watch?v=ax77_hHq9Dc kongen selv. Her er det ikke noe forklaring eller lyd. Men, de viser crawlen hans fra alle vinkler. Legg merke til hvordan han skjærer henda ned i vannet, rotasjonen han har og beinspark.

Et godt tips er at du ikke starter med alt på engang. Ikke prøv å få til beinspark, rotasjon, pusting samtidg. Del opp crawlen. Når du fokuserer på overkoppen lån gjerne enn sånn her av svømmehallen din, for å isolere beina (et stk mindre moment å tenke på)

Speedo_JrPullBuoy_Large.png

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Bra dag, fornøgd med at eg faktisk gjennomførte gåinga. Har planer om å fortsett med ein 10km tur med sekk 2 gonger i veka framover.

Pushups blir eg dårlegare og dårlegare på. Dei 10 repsa var maks, då var eg kjøyrd. Dette lyd ikkje bra..

Tror ikke jeg ville gått 10km tur med sekk på asfalt to ganger i uka. Ikke at det er så fryktelig langt, men faren for skade er stor. Er det ingen stier, grusveier eller lignende som du kan gå på? Er vel uansett ikke så lenge til snøen er borte og da kan du gå i marka!

Lenke til kommentar

Takkar for tipsa folkens!

Kosthald:

1. Grandiosa kjøttdeig og lauk

2. 3 halvgrove brødskiver m/ smør, ost og skinke

3. 4 bittesmå minibollar søstra mi laga

4. Hamburgerpylse m/ brød og masse salat

5. Skyr

Kommentar:

Bra kosthald mtp at eg var på arbei i dag. Null usunt på arbei utanom pylsa. Grandiosaen og bollane var tidlegare på dagen.

Stiv som faen i beina, spesielt ræva og hofta etter turen i morgo. Prøvar på ein ny tur i morgo på ~12km med ~10kg sekk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...