Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve å søke på google etter noen treningsmetoder. Men noe som funker for meg ihvertfall er å være bevist på det. F.eks. hvis du har en sjokolade i kjøleskapet og du får sykt lyst på den, så tenk på det som trening av viljestyrken når du motstår å ta den. Evt. kan du jo begynne med f.eks. sånn som når du spiste 260gram sjokolade (som er helt sykt mye imo) med å si til deg selv at du tillater deg selv å spise 100 gram i løpet av dagen og ikke et gram mer.

 

Regna egentlig med det, men greit å understreke poenget ;) hehe

Haha :p

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Bestem deg for at du skal IKKE spise noe snop i ukedagene, men du kan unne deg 100, og KUN 100g i helga. Får du lyst på noe digg, så nekter du deg selv i å gjøre det.

 

Du må virkelig gå inn for å gjøre det du har bestemt deg for. Når du føler fristelsen blir for stor, så tenk på at nå skal du vise at du har god viljestyrke og klarer å motstå. Du må vise deg selv at du klarer.

 

La meg spørre deg: Hva er viktig for deg her i livet? Hva ønsker du å oppnå?

Lenke til kommentar

Ja, det er vell eigentleg det eg må gjera.

 

Det som er viktig for meg i livet er:

- Sjå bra ut

- Vere fysisk aktiv

- Få meg ein fysisk jobb som involverer gode pengar

- Familie

 

Se for deg at du tar en kikk i speilet en vakker sommerdag, og du er virkelig fornøyd med kroppen din. Du liker det du ser. Fettprosenten er lav og musklene er på plass. Du tar deg en tur på stranda og sprader rundt i bare badebuksa, jentene snur seg etter deg når du går forbi fordi de liker det dem ser. Du får kommentarer fra venner og kjente på at du virkelig ser bra ut og jentene ber deg flexe musklene for dem. Vennene dine misunner den veltrente kroppen og fremgangen din, og random folk gir deg komplementer.

 

Dette kan du faktisk oppleve hvis du VIL. Du klarer å stå opp om morran, du klarer å dra på skolen, du klarer å dra på trening, du klarer å spise sunt, og du klarer å holde deg unna drittmaten. Hvis du hele tiden skal unne deg en nytelse som varer i noen minutter ved å spise snop og drittmat, vil du aldri klare å få den nytelsen som varer hele sommeren. Nyte noe i et par minutter vs. nyte noe i et par mnd. Jeg veit hva jeg ville valgt. Hva velger du?

 

Og hvor demotivernede er det ikke å trene, trene, trene og ikke se noe fremgang? Til slutt blir du drittlei av all treninga fordi det ikke gir deg noe. Du ender opp med å slutte å trene. Det er jo ganske enkelt å unngå dette. Kontroller deg selv, spis det du bør spise og fremgang vil komme. Du liker å være fysisk aktiv.

 

Og vær ærlig nå - ville du ansatt en person som ikke klarer å gjør det den skal, og som ikke har viljestyrke nok til å ta de grepene som trengs?

La oss snu på det: Se for deg at det er du som sitter på andre siden av bordet som søkeren i et jobbintervju for drømmejobben.

 

Og siden du synes at familien er viktig, hvorfor står du ikke frem som et godt forbilde for familien din? En sunn livsstil er viktig for helsa. Her kan du bidra med å forhindre de typiske livsstilssykdommene og kanskje gi dem flere leveår. Unner du dem ikke god helse og god livskvalitet og mange flere gode år med deg?

 

Tenk over hva som virkelig er viktig for deg her i livet, og hvilke mål du ønsker å oppnå. Du vet hva du må gjøre.

 

Jeg tror du klarer det ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det er vell eigentleg det eg må gjera.

 

Det som er viktig for meg i livet er:

- Sjå bra ut

- Vere fysisk aktiv

- Få meg ein fysisk jobb som involverer gode pengar

- Familie

 

Ta en dag om gangen også, viss du tenker langsiktig på å ikke spise godteri så vil du sprekke med engang. Når det er lørdag, så lever du nå! og tenker på ALT annet enn at du skal leve sånn i x antall uker til. Viss du er sulten, ta deg noe ordentlig mat istede. Da vil du miste godteri suget

Lenke til kommentar

Om det hadde vore mulig å trykt "+" to gonger, er du den einaste eg kan sjå hadde fortjent det, Sir-Andy!

Klarar ikkje å kutte ut lettbrusen, men kan kutte ned på det. Drikk til dags dato mellom 1,5 - 3liter om dagen

Sno: Ja, får ta 1 dag om gongen.

The Boss: Takk for tipset.

 

Trening:

 

Benkpress

20x10kg

10x40kg

8x60kg

8x60kg

6x60kg

6x60kg

Frontbøy

15x20kg

10x35kg

7x45kg (slapp ein jævli fjert, så fekk latterkrampe)

10x45kg

10x45kg

 

Militærpress

10x20kg

10x25kg

10x25kg

10x25kg

10x25kg

 

Bicepscurl med EZ-stang (vekt er satt om stanga veg 7,5kg?)

10x32,5kg

10x32,5kg

8x32,5kg

8x32,5kg

 

Underarmscurl med olympisk stang

20x20kg

12x20kg

 

Rygghev rullande

12

12

12

 

Svømming

~600m

 

Kosthald:

100g havregryn m/ 4dl mjølk, Proteinshake m3dl mjølk (prøvde ut Mocca frå Norkost, smaka veldig godt), Con Carne m/ris og 1 Skyr.

 

Kommentar:

Ekstemt fornøgd med treninga i dag. Fekk trena mykje teknikk i svømming, og fekk mange gode tips og råd for ein anna som var der!

Styrketreninga gjekk bra, har gått opp 5 kilo i frontbøy, og klarte 8x8x6x6 i benk framfor 8x6x6x5 som eg hadde seist.

Trena med ein god kompis, og då er det mykje meir motiverande å trene. Me vurderar å reise ~2månedar til Thailand på treningsleir til neste år, når eg er ferdig med fgtj.

Me lurar på å begynne med 5x5 Stronglifts til neste veke, men lurar på om det er mulig så lenge me kun trenar på tysdag og torsdag? Det står jau at ein bør trene måndag, onsdag og fredag.

 

Edit: (http://www.rawaimuaythai.com/)

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Om det hadde vore mulig å trykt "+" to gonger, er du den einaste eg kan sjå hadde fortjent det, Sir-Andy!

Klarar ikkje å kutte ut lettbrusen, men kan kutte ned på det. Drikk til dags dato mellom 1,5 - 3liter om dagen

 

aaw :love:

 

Kutte ned på lettbrusen kan være lurt ja. Jeg tror kanskje det er med på å trigge søtsuget ditt hele tiden, og dermed kommer det også hele tiden.

 

Synes forresten kostholdet ditt så bedre ut i dag :thumbup: Kanskje litt lite mat, men matvalgene i dag var ganske gode. Bruk gjerne mer frukt og litt flere proteinkilder. Tunfisk er enkelt og greit btw..

Lenke til kommentar

Æsj, for helvete!

Kan gjerne bli brun, men nærmar eg meg det, reiser eg tilbake, haha! Stikk kanskje ein tur til Afrika igjen nærmare jol neste år også, så satsar på mykje reising det året eg er ferdig med fgtj og trenar meg opp til eventuell bafalskule. Kanskje eg søker befal i Januar så eg ikkje er "arbeidslaus" meir enn 6mnd.

 

Sir-Andy: Hihi, du ga meg ein jævli motivasjons boost. Skal skrive den ut, ramme den inn og henge den opp! (creepy, men vil funke :p)

Får prøve å kutte ned ja.

Synast kostholde var veldig bra i dag, og blir automatisk ikkje sulten etter trening. Det til tross for 100g havregryn klokka 15:30, ikkje mat igjen før klokka 20:15, og då var eg egentleg ikkje sulten :D

Tunfisk smakar forresten ditt, men gjeng sikkert ann å vende seg til, om det er så om å gjera.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Til vanlig har jeg lest at man bør holde seg innen 60 min for treningsturer for at det ikke skal gå utover musklene. Men ta gjerne noen langturer i ny og ne som varer fra fredag til søndag for eksempel for å trene opp at man faktisk kan være lenge ute i naturen. Trener til befalskolen/ fallskjermjeger selv :)

 

Dummeste jeg har hørt, du kan trene mye lengre enn 1time uten at det går utover musklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...