Thor - God Of Thunder Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Min definisjon: "Å bade - opphalde seg i vantnet meir enn 5 minuttar forusett at vatnet held ein temperatur på eit minimum av 18 grader. Målar temperaturen mindre mellom 6 og 18 grader er kravet senka til 1 minutt, er temperaturen derimot mellom 0 og 4 grader er kriteriet redusera til 1 sekund. I løpet av det eine sekunde må heile kroppen ha vore under vatn." Då veit du kva eg legg i "å bade". Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 La meg formulere meg litt annerledes: Er det snakk om å legge seg i badekaret, ta en tur i svømmebassenget, ta en dukkert i iskaldt vann etc? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hva er det du vil frem til Sir-Andy? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Veit ikke Tenkte på om det var mer svømme-bading eller mer ligge å chillen bading eller vært under vann i 2 sek -bading som på videoen. Men uansett ser jeg ingen problemer med å bade/svømme etter trening, enten det er den ene eller andre greia over her Er litt for virrete nå. På tide å legge seg. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Trening: Blei ca 1 time med innebandy. Middels intensitet.. Kosthald: 80g havregryn m/ 320g mjølk, spagetti m/ kjøttbollar og tomatsaus, 50g proteinpulver m/ 4dl mjølk, 80g havregryn m/ 300g mjølk og 1 Skyr Kommentar: Vekt: 93,8... Veldig missfornøgd med at eg veg det same som eg gjorde på måndagen. Trudde kosthaldet mitt var nogenlunde bra? Ynskje tilbakemelding på kosthaldet mitt om det er nokon som orkar. Burde vell være under kcal grensa det som er oppført over, eller må eg eta mindre? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvor mange kalorier tar du inn per dag da? Orker ikke regne ut. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvis du er relativt utrent, kanskje du holder vekta pga av "nybegynner-økningen" du får uansett kosthold? Altså -fett +muskler. Nå kan det være kaloriene også, men slikt klarer ikke jeg å telle. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Når du trene styrke, er ikke vekta alltid en god indikator på fettreduksjon på grunn av det sebz nevnte. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Havregryn ~ 390kcal /100g Mjøk ~ 38kcal /100g 1 Skyr ~ 100kcal /180g Proteinpulver ~ 390kcal /100g I dag: Havregryn = 624kcal Mjølk = 380kcal Skyr = 100kcal Proteinpulver = 195kcal -------------------------------- Summ = 1299kcal Då er ikkje middagen rekna med. Men kan ikkje være 1000kcal i den middagen. Spiste kanskje 200g fullkornpasta m/ toppen 200g kjøttbollar og saus. Om ein seier 2500kcal då. Er det mykje? Trenar tross alt ein del, og veg 94kg og er 183cm over bakken. Kan kanskje være som Sebbe og Sir-Andy seier, veit ikkje. Endret 2. mars 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 2500 kcal er ihvertfall ikke lite, men som du sier er du jo en stor mann og trenger mer enn f.eks. Doofenschmitz som er nede i 1300 kcal noen dager. Du får prøve litt til sånn du driver på nå og evt. gå ned hvis det ikke fungerer. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Trening: Svømming 30minuttar bryst/crawl Benkpress 10x20kg 10x40kg 8x60kg 6x60kg 6x60kg 5x60kg Frontbøy 15x20kg 10x30kg 10x40kg 10x40kg 10x40kg Knebøy 10x50kg Militærpress 15x20kg 10x25kg 10x25kg 10x25kg Roing smaltgrep 15x50kg 8x60kg 8x60kg Bicepscurl m/ stang 10x25kg Kosthald: 100g havregryn m/ 350g mjølk, 50g proteinpulver m/ 4,5dl mjølk, god porsjon wok m/ kyllingkjøttdeig og ris, ein mindre porsjon wok m/ kylling og ris og 1 Skyr. Kommentar: Wuhu! Bada faktisk! Var ikkje så ille som eg hadde trudd det skulle være Svømte med ein kompis, og me skal prøve å svømme 2 gonger i veka. Var litt redd eg skulle være heilt gåen i kroppen når eg skulle begynne med styrketrening, men det var ikkje så gale som eg hadde trudd. Føler meg veldig bra nå, og er fornøgd med treninga. Blei totalt 1,5-2 timar med trening. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) I går Kosthald: MASSE taco, 2 brownie kjekks, 2 Marsipanpylser, 1 hamburgerpylse i brød, 1pk. påskeegg, 150g ufo Kommentar: Var på jobb i dag, så blei litt dritt, men tok det som ein laurdag, så skal roe ned i dag sidan eg har seinvakt i kveld og tidleg i morgo. Kjem med update i morgo frå i dag. I dag Kosthald: Baguett, 150g UFOar, 130g potetgull +++ Kommentar: Blei visst meir dritt enn planlagt. Endret 6. mars 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Kosthald: 3 halvgrove brødskiver m/smør, ost og skinke Svinefillet m/litt chips, grønnsaker og saus 80g havregryn m/3dl mjølk Skyr Trening: Bokseteknikk. Øvde på fotstilling, 1,2,3slag. brukte rundt 15-20 minutt Kommentar: Blei bra kosthald i dag, i tillegg til litt trening. Fornøgd med at eg gjekk for brødmat på arbei i dag. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Trening: 10 minuttar på sekken Kosthald: 150g havregryn m/5,5dl mjølk, 4 pannekaker m/ smør og sukker, 260g sjokolade og 1 Skyr Kommentar: Faen steike brenne! Jævla forbanna drittdag! Fant noko godis eg hadde gjømt i kjøeskapet, og klarte ikkje la vere å fortære det...Middagen var jævli, dagen eller har vore dritt og boksinga gjekk til h***** på grunn av smerte i handa. Kjenner motivasjonen svinne... Gledar meg til å vere sjå ein kompis i morgo og trene frå klokka 5 til 7. Ca 1,5time styrke etterfulgt av 30-60minuttar svømming. Dette var virkeleg ikkje min dag. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Godt viljestyrken er på plass da! Kommer sikkert godt med på befalskolen Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Skjerpings, gå å les litt om utdanninga du ønsker. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hadde jeg vært deg ville jeg trent opp viljestyrken og selvdisiplinen, tross alt de viktigste egenskapene for å gå gjennom et befalskoleopptak, mye viktigere enn fysikken. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det var egentlig det jeg prøvde å si også Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hehe, skjønte egentlig det, men greit å understreke poenget. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Nokon tips til å trene opp viljestyrke? Har forøvrig lese mykje om befalskular og ulike rettningar. Har komme fram til desse aktuelle: Grensevakt 2. Bataljonen Militær Politi Vakt og sikering Men lurar på om eg fyrst skal gå fyrstegongstjeneste, forså å gå vidare på befal...usikker, veldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå