Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Heilt ærlig, skal prøve så langt det går.

Blir mykje skit framover mtp tentamnar, innleveringar og eksamnar. Så skal trene så langt det let seg gjere.

 

Trening:

 

Pushups

14

14

10

10

11

 

Boksing

15min på sekken

 

Planken

45sek

45sek

45sek

45sek

 

Kommentar:

 

Veldig tungt å trene. Alt var eigentleg tungt. Skulle ta minimum 15 pushups på seiste settet, men klara ikkje meir enn 11..

Planken gjekk greit på fyrste settet, men dei 3 andre var veldig krevande. Var vanskeleg å forkusere på sekken også.

Får joggeskoa mine innan onsdag håpar eg, og gledar meg til å teste dei ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trening:

 

Knebøy

10x40kg

5x50kg

5x50kg

5x70kg

5x75kg

5x75kg

5x75kg

5x75kg

 

Benkpress

15x20kg

10x40kg

5x50kg

5x65kg

5x65kg

5x67,5kg

5x67,5kg

3+2x70kg

 

Barbellrow

10x30kg

10x35kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

 

Scoobypress

8x25kg

8x25kg

8x25kg

8x25kg

8x25kg

8x25kg

Hammercurl

8x17,5kg

8x17,5kg

6x17,5kg

5x17,5kg

 

Bicepscurl

5x17,5kg

5x17,5kg

5x17,5kg

 

Roing-smal

10x55kg

8x60kg

8x60kg

 

Kosthald:

 

1. 50g havregryn + 40g proteinpulver m/ 2+4dl mjølk

2. 40g prozyme m/ 4dl mjølk

3. Risgraut

4. 150g mager kesam + 15g prozyme + 1 Skyr

 

Kommentar:

 

Jævli nøgd med økta i bunn og grunn. Det er over 3 veker sidan seist økt, og har nesten ikkje gått ned på vektene!!! :D

Ein kompis fekk lura meg til å auke til 67,5kg i benken, og det gjekk greit. 70kg på seiste settet gjekk ikkje greit, måtte ha hjelp på dei 2 seiste repsa.

På knebøyen fekk eg ein strekk eller noko på framsida av leggane. Skjønnar ikkje korleis eg fekk til det, var iallfall ikkje godt...

Litt missfornøgd med bicepscurlen. Har riktignok auka vekta 2,5kg frå seist trening, men klarar såvidt 5reps per hand. På høgre handa måtte eg hjelpe til litt..

Som sagt, førnøgd sidan det er over 3 viker sidan seist. Bruka ca 2 timar på dette.

Lenke til kommentar

Dropp bicepscurlinga, gjør chinups - du mangler en øvelse som går skikkelig på lats.

 

Edit: 40 kg på barbell row, men 60 kg (3 reps) på roing smalgrep - har på følelsen av at du trener hamstrings i større grad enn du treffer ryggen med den belastningen. Mao, du har for tung belastning og jukser - det er beina dine som gjør arbeidet. Ikke rygg + armer.

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Roing smalt grep: les denne. Selv droppa jeg nesten 15 kg når jeg innså at teknikken min i denne øvelsen var feil. Den gjelder, for øvrig, også for barbell row. (Ja, jeg nekter for at du har 20 kg på meg i denne øvelsen :p)

 

Barbell row er hovedsakelig en traps, rhomboids, teres og bakside skulder øvelse (midtre/øvre rygg). Biceps og lats treffes moderat med normalt grep, men les artikkelen - varianter gir mer variasjon.

 

Beste øvelsen for lats og biceps er varianter av hangups. les denne

 

Og slutt med curletullet, kjør hangups med nøytralt grep - så har du "hammer curls".

 

(Og vær hakket mer kritisk mot Scooby, værsåsnill)

 

 

Lenke til kommentar

(Og vær hakket mer kritisk mot Scooby, værsåsnill)

 

Et konstruktivt (for meg) spørsmål:

 

Hvorfor?

Scooby sin "carb cycling" måltidsplanlegger, for eksempel, er et godt eksempel på "6 måltid pr dag" broscience som fortsetter å leve gjennom nettsteder som dette.

 

Et sitat fra siden hans:

It can take up to FIVE days for the muscles to rebuild after a workout and during that time you need a constant intake of protein. Your body can't store protein up so just having a huge steak with dinner will not work if you want to gain muscle, you need to take your protein in 6 small, even doses spread evenly through out the day to insure your recovering muscles always have the amino acids they need to rebuild.
- Hørte jeg noen skrike broscience?

 

 

Videre er han vel vegetarianer, og stemmen hans er den mest pinglete jeg har hørt på en god stund. Fordrar ikke youtube-videoene hans bare på grunn av det. Vitsene hans er barnslige, skjønner ikke at folk finner det morsomt.

 

Jeje, kall meg en hater - men akkurat scooby har jeg fått nok av.

 

 

Lenke til kommentar

Storken: trur eg tek den ganske nøyaktig slik. Tar nok rundt 50-55 iallfall ved 100% prefekt teknikk. Men kan sjekke i morgo.

Seier du eg bør kutte ut barbell rows? Å heller ta chins og pullups?

 

wingeer: kjøyrde breit, så kan stemme det - håpar eg...er iallfall veldig ubehageleg kvar gong eg skal ut av bilen, stolen, opp ei trapp etc :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Videre er han vel vegetarianer

Er enig i mye du skriver, men stusset litt på en ting...

 

Det virket som du mente det at han var vegeterianer var en negativ ting (rett meg hvis jeg misforstår. Beklager i så fall).

 

Etter min mening er det bare imponerende å klare å ha en så stor muskelmasse og lav fettprosent uten å spise kjøtt.

Lenke til kommentar

Videre er han vel vegetarianer

Er enig i mye du skriver, men stusset litt på en ting...

 

Det virket som du mente det at han var vegeterianer var en negativ ting (rett meg hvis jeg misforstår. Beklager i så fall).

 

Etter min mening er det bare imponerende å klare å ha en så stor muskelmasse og lav fettprosent uten å spise kjøtt.

 

Jeg finner bare hele konseptet vegetarisme latterlig, that's all. Han får jo i seg proteiner fra melk, egg og bønner - så sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor han skal kutte ut kjøtt, fisk og "alt som har hatt liv". Blir for teit, i min bok.

 

Veganere har skruer løse, vegetarianere har jeg ingenting imot, så lenge de ikke prøver å tvinge livsstilen sin på andre - men det gjør de jo så...

Lenke til kommentar

Kom du inn Ondskapen?

Jeg fikk brevet mitt idag.

 

Fant pushupskravene, og vil på det sterkeste anbefale:

Hundredpushsups.com, og bare legge det til resten av treningsprogrammet ditt. Det hjalp meg til å ta 80 pushups på 5 uker elns (Så ble jeg dritt lei av å ligge på gulvet)

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Storken: trur eg tek den ganske nøyaktig slik. Tar nok rundt 50-55 iallfall ved 100% prefekt teknikk. Men kan sjekke i morgo.

Seier du eg bør kutte ut barbell rows? Å heller ta chins og pullups?

 

 

Velg 1: Barbell row eller roing smalgrep (dette er så godt som samme øvelse)

 

Dropp: bicepscurls, hammercurls.

Legg til: chinups, hangups eller pullups (alt etter hvordan du liker grepet) . Sterke lats ifht biceps: Pullups. Sterke biceps ifht lats: chinups. Midt imellom: nøytralt grep.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg finner bare hele konseptet vegetarisme latterlig, that's all. Han får jo i seg proteiner fra melk, egg og bønner - så sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor han skal kutte ut kjøtt, fisk og "alt som har hatt liv". Blir for teit, i min bok.

 

Veganere har skruer løse, vegetarianere har jeg ingenting imot, så lenge de ikke prøver å tvinge livsstilen sin på andre - men det gjør de jo så...

Der er jeg helt enig!

 

 

Kan fortelle en historie fra skolen i dag:

 

Har en jente i klassen som er delvis vegeterianer. Hun spiser ikke kjøtt utenom kylling og fisk. Jeg satt og spiste et eller annet med kjøtt i og hun kommenterte selvfølgelig dette og begynte å fortelle meg om hvorfor det var så fryktelig å spise dyr og hvilke fryktelige måter de henrettet dyrene på.

 

 

Jeg kontret dette ved å fortelle henne om hvordan melk produseres- at du er nødt til å ha gravide kyr for å få melk. Og hvor blir det av kalvene? Jeg fortalte også om hvordan kyllinger får veksthormoner proppet i seg så de ikke klarer å gå; beina knekker og kroppen er mange ganger tyngre enn den skal være i en så tidlig kylling-alder. Bare for å sette prikken over i-en fortalte jeg om hvor gelatin som brukes i bl. a gele, noe jeg visste hun hadde spist, kommer fra. For å oppsummere ble hun målløs.

 

Hvorvidt hun er blitt vegan, kjøtteter eller valgte å ikke høre på hva jeg hadde å si vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...