Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Hva skjer med at alle er så negative? Onsdskap har kommet langt og bør være stolt av det han har oppnådd. Han har klart å snu opp ned på livsstilen sin, med et sunnere og bedre kosthold samt regelmessig trening. Dette er vel langt viktigere enn om han tar seg en bit sjokolade i ny og ne?

 

Gratulerer Ondskap med alt du har oppnådd og lykke til videre! Blir det ikke befalskolen på deg håper jeg at du allikevel fortsetter med trening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvorfor gidder alle vi prøve å hjelpe når han ikke gjør som vi sier og følger til punkt og prikke, mangler skikkelig viljestyrke, og har en elendig holdning? Jeg melder meg snart ut herfra....

 

Jeg ser den, men tror kanskje Ondskap ser at befalsskolen allerede dette opptaket var litt optimistisk. Selv om man ikke trenger å være muskelbunt for å komme inn, må man klare (eller iallefall være i nærheten av) 15 min på 3 km og det er nesten ikke mulig på denne lille tiden (sett det ikke bare er det mentale som står i veiene)

 

Jeg mener at TS burde fortsette med treningen og kostholdet og heller prøve på neste opptak (det er vel to i året(?) Eventuelt kan du gå førstegangstjenesten også befalsskolen/kurs, mange plasser i militæret som er utrolig kjekke og gir deg mulighet til å utvikle deg videre.

 

Hva skjer med at alle er så negative? Onsdskap har kommet langt og bør være stolt av det han har oppnådd. Han har klart å snu opp ned på livsstilen sin, med et sunnere og bedre kosthold samt regelmessig trening. Dette er vel langt viktigere enn om han tar seg en bit sjokolade i ny og ne?

 

(...)

 

Grunnen til at folk er så negative er at TS hele tiden har fokusert på befalsopptaket, dette har vært målet og nå som tiden virkelig er knapp koster sjokoladene enda mer! Hvis det virkelig er befalsopptaket som er hovedmålet, burde både sjokolade og russefeiring bli valgt bort (Personlig ville jeg sikkert valgt sjokoladen og russe feiringen selv og heller prøvd på neste opptak)

 

Men jeg er helt enig i at Ondskap har oppnått veldig mye og kan være stolt av seg selv! =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

+1 der ja...

 

Å vente med opptaket til neste år kunne kanskje vært en idè?

Det er INGEN skam å gå gjennom førstegangstjenesten for så å søke befalskolen.

Det vil se bra ut forsåvidt, en kar som har vært i tjeneste for så å bli motivert av dette til å fortsette vil være mer attraktivt for rekrutteringsoffiserene vil nå jeg tro...

 

Også må du huske at det blir mye skryting, lyving og fliring med andre karer som du blir gode kompiser med i førstegangstjenesten.

Det er undervurdert å sitte ute på øvelse med et bål å lyve om kvonnfolk, sprit og andre mannemannting til hverandre... :new_woot:

Lenke til kommentar

Vel, hvorfor gidder alle vi prøve å hjelpe når han ikke gjør som vi sier og følger til punkt og prikke, mangler skikkelig viljestyrke, og har en elendig holdning? Jeg melder meg snart ut herfra....

Eg er ingen robot. Du kan ikkje gje meg ei bruksanvisning og sei at gjer du det og det, så kjem det til å bli slik og slik. Eg har eit liv eg skal ta vare på i tillegg, ein skule eg må prioritere, og sosiale sammenkomstar som kjem før sosialt sjølvmord.

Eg har aldri sagt eg skal slutte å trene, ei heller at eg skal stappe i meg sjokolade på tysdag.

 

Eg kjem truleg inn på sjølve opptaket, og då skal eg sjølvsagt gjera mitt beste. Om eg ikkje kjem inn då, så har eg erfaring derfrå, slik at det blir mindre stress, og eg veit korleis ting foregår der inne. Om befal er noko eg fortsatt kan tenke meg etter eit år i fgtj.

 

Og igjen: eg skal ikkje slutte å trene, og eg kjem til å fortsette å ete så sunt eg kan. og eg skal gjera mitt beste på opptaket.

Kjem fortsatt til å logge her, så dette er ingen avskjedstale eller noko slik.

Dei som ikkje vil følgje meg vidare: takk for at du har tatt deg tid, og for hjelp.

Dei som følgjer meg vidare: takkar og bukkar, ingen post går ulest! :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er jeg enig med både Bisk0p, Doofenschmitz og deg selv, Ondskap.

 

 

Godt noen ser hvorfor jeg begynner å bli irritert nå..

 

Helt enig. Hvis du tar førsteg.tj. først, så har du enda bedre tid på å komme laaangt ned på 3000meter, og god tid til å bli mye sterkere, og å stille bedre enn mange andre.

 

@Ondskap: Eneste grunnen til at jeg har vært så negativ i det siste, er at jeg er skuffet. Jeg er skuffet av en enkelt ting, og det er følgende:

 

Du har gjennom hele tråden skrytt over en enorm viljestyrke, og at om du vil, så kan du. Uansett hva, på alle hinder. Du klarer å gjøre en ting om du bestemmer deg, sier du. Det er ikke sant. Jeg har flere ganger sett at du har skrevet lignende "uff, jeg har tabba meg ut, jeg har spist 200g sjokolade og masse pizza". Det er ikke tegn på god viljestyrke. Du har hatt veldig bra fremgang, men jeg står på mitt likevel. Fremgangen hadde vært mye mye bedre dersom du hadde gjort som vi sa, bevist at du har en så bra viljestyrke som du sier, og rett og slett bare bestemt deg, og gjort det.

 

Jeg håper noen deler mitt syn, for jeg mener det. Om du har så bra viljestyrke som du har skrytt av, så bevis det for meg.

Endret av Diskutant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fremgangen hadde vært mye mye bedre dersom du hadde gjort som vi sa...

 

Ikke inkluder meg der... Folk bør aldri høre på jeg har å si hva trening angår... Folk kan gjerne bruke mine utsagn som inspirasjon til å tenke annerledes, men bruk de ALDRI til å lite...

 

Jeg har ikke utdannelse, eller noen som helst slags integritet hva trening og kosthold angår...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tror fan meg jeg og...

 

Det som er med godteriet er ikke no stress, han er jo klar over det nå og det er det viktigste... Uansett på hjelper de få karboene på leptinspark...

 

Som sagt i enhver situasjon hvor man ønsker reduksjon i masse, det være seg fett eller vekt så er et vedvarende kaloriunderskudd løsninga...

Lenke til kommentar

Det behøves ingen sinnsyk treningslogg eller vanvittig treningsforståelse for å gjøre det bra på befalsopptaket. Dette kreves, enkelt og greit:

1. Evne til å bære egenvekt bra.

2. God kondisjon.

3. Sterk psyke.

 

THAT'S IT! Du trenger ikke legge opp dag-for-dag-treningsoppsett i flere år for å komme deg fint igjennom befalsopptaket. Det må legges MINDRE vekt på å bli så "biff" som mulig, mer vekt på å få god kondisjon, utholdenhet og seige muskler.

 

Du må rett og slett få et bedre kosthold og ha mer forbrenningstrening, så kommer dette til å gå som smurt (gitt at du har sterk psyke).

Lenke til kommentar

Takk til dere som følgjer med vidare! :)

 

Trening:

 

Kondisjon

 

10min oppvarming

2min jogging, 30sek pause, 1min jogging (10% stigning)

5-6min gåing

2min jogging, 30sek pause, 1min jogging (10% stigning)

5-6min gåing

2min jogging, 30sek pause, 1min jogging (10% stigning)

5-6min gåing

2min jogging, 30sek pause, 1min jogging (10% stigning)

4min pause

3min hard jogging (nedoverbakk)

Pushups

 

10

12

8

8

12

Kosthald:

 

1. 100g havregryn m/ 4dl mjølk

2. Grillmat beståande av kylling, pylse, hamburger, salat, potetsalat, rundtstykke

3. 150g mager kesam + 15g prozyme og 1 Skyr

 

Kommentar:

 

Zooooomg! Etter joggeturen vog eg faktisk 89,7. Det er nok ikkje det eg kjem til å vege om morgoen, men ekstremt deilig å sjå 80'tallet! Har ikkje veid mindre enn 90kg sidan 7-8 klasse.

Jogga endå ei brøytestikke lenger i dag, og pusten kjem fortare og fortare tilbake, yihu. Nå orkar eg faktisk å jogge eit lite stykke etter ei lita pustepause. Merker framgangen iallfall.

 

I morgo er den store D-dagen også. Time for tattoo! Gruar meg som F***, håpar eg bare orkar å fullføre den :p

Endret av Ondskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Då var tatoveringa på plass. Ser litt fucked ut når eg strammar slik som der, men men. Veldig fornøgd.

 

Påska har vore fylt med jobbing på bensinstasjonen, særemne, og litt trening. Reknar med å begynne å logge for fult frå og med i morgo.

Kostholdet i ferien har vore avslappa. Har blitt litt godis, is og andre godsaker. Har ikkje dårleg samvit heller. Frå og med i morgo er det på igjen med full trening, strengt kosthold etc. :D

post-198613-0-40515100-1303745626_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...