Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite tips siden du har noen bilder med litt info i... ;)

 

Slett karakterene i WoW eller gi kontopassordet til mor di... MW2 er bare fullt av russere som cheater så la bare vær å spille det...

Jeg har samme problemet selv at om jeg blir sittende å går det gjerne noen timer og med tilhørende snopinntak...

 

Nå går det jo mot vår og du bor litt sør i landet så vær ute å gjør ting. Ikke fysisk fostring akkurat, men bare vær ute å se på måkene, gå tur å vær nysjerrig på ting og sånt...

 

Jeg har den erfaringen at med en gang det blir lunt i været så er det mye mer fristende å være ute enn å sitte å game...

 

Bare en tanke jeg har, men om det funker er det jo verdt det... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillar ikkje så mykje lenger. Spillar ikkje WoW, det tok all fritid frå meg, mtp raids etcetc som øydela for trening osv. Ei heller COD :)

Tida på pc'en går til å sjå seriar og filmar, veeeldig mange filmar og seriar. Takk for tipset, blir nok til å vere meir og meir ute etterkvart no!

 

Kjenner eg kunn er sliten i det eine beinet etter intervalltrening på laurdag og gåturen i går. Er rundt kneet, veldig stivt, og var noko ubehagleg i går. Noko å bekymre seg over? Kjennes ut som om det kneet har blitt mykje meir belasta framfor det andre. Kan ha noko med at eg gjeng på venstre side av vegen, og då gjerne med høgrebeinet oppå asfalten, medan venstrebeinet er på grus o.l. som er vedsidan av. Er høgre knee eg har litt vondt i.

Har forresten hatt noko slik leggbettensle tidlegare. Trur det må ha vore det, for hadde det iallfall veldig lenge. Rundt eit år om eg ikkje hugsar feil. Har ikkje dette lenger no, men sidan eg har hatt det tidlegare, er det større sjangse for at det kjem tilbake?

 

Har forresten ikkje tid til å trene styrke i dag, fordi eg har eit stort engelsk særemne som skal leverast på Fredag, i tillegg til tentamen på onsdag og torsdag...meh.

 

stizzen: bra du følgjer med! :thumbup:

diskutant: det hjelper ;)

biskop: same, bare at eg drikk pepsi max, ingen snop lenger :)

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Jeg har helt kuttet ut brus, in any way shape or form, sukker eller ikke som tørstedrikke. hender jeg tar et eller to glass med Pepsi Max eller Fanta Free til middagene i helga, men det er det. Før kunne jeg gjerne drikke 0,5-1 liter hver eneste dag på jobb/skole. Det meste har blitt erstattet av vann, var ikke så glad i det før, men det ahr blitt bedre. I en overgangsfase kan du jo også drikke Farris (Bris f.eks).

 

 

Nå er det jo ikke noe særlig med kalorier i sukkerfri brus, men jeg er fortsatt skeptisk til om det er helt bra, så jeg har valgt å drite i det.

Lenke til kommentar

Kjenner eg kunn er sliten i det eine beinet etter intervalltrening på laurdag og gåturen i går. Er rundt kneet, veldig stivt, og var noko ubehagleg i går. Noko å bekymre seg over? Kjennes ut som om det kneet har blitt mykje meir belasta framfor det andre. Kan ha noko med at eg gjeng på venstre side av vegen, og då gjerne med høgrebeinet oppå asfalten, medan venstrebeinet er på grus o.l. som er vedsidan av. Er høgre knee eg har litt vondt i.

Har forresten hatt noko slik leggbettensle tidlegare. Trur det må ha vore det, for hadde det iallfall veldig lenge. Rundt eit år om eg ikkje hugsar feil. Har ikkje dette lenger no, men sidan eg har hatt det tidlegare, er det større sjangse for at det kjem tilbake?

 

Har forresten ikkje tid til å trene styrke i dag, fordi eg har eit stort engelsk særemne som skal leverast på Fredag, i tillegg til tentamen på onsdag og torsdag...meh.

Har ikke hatt noe særlig problemer med knærne selv, så det kan jeg ikke svare på. Men hvis du har hatt legghinnebetennelse før så er det mye lettere å få det igjen.

 

Da trener du alternativt isteden, en runde med pushups-situps-hangups uten pause i mellom tar under 10 minutter. Altså tren sirkeltrening, 3-4 sett. Pushups kan du ta hvor som helst, hangups kan du finne en grein, planke eller noe sånt og situps er bare å ha føttene opp i en stol med en vektskive på.

Lenke til kommentar

Klarar ikkje å slutte med brus, men kan kutte ned på det :)

Hmm...ja det er jau det. Men er ikkje mitt, er han far som har det. Korleis?

 

Det er vel obvious at jo flere fristelser - desto vanskeligere blir det for deg å holde deg unna søtsakene.

 

Men du. "Klarar ikkje å slutte med brus". Kom igjen! Gro litt baller. Ha litt motivasjon. Bestem deg for ting og hold deg til det. Ikke lag falske tanker i hodet ditt om begrensninger som sier at "det og det er umulig". Ingenting er umulig! Du klarer selvsagt å kutte ut søtsaker og brus dersom du bestemmer deg for det. Er virkelig ikke drømmen din om å komme inn befal viktigere enn at du skal ligge å synes synd på deg selv og fråste sjokolade og brus?

 

Resultatene dine har vært gode, men jeg irriterer meg likevel når jeg ser hvilke resultater du KUNNE lett ha oppnådd. Jeg skjønner at det kan være vanskelig, når du har lagt om til et liv med vaner og kosthold som ikke holder mål. Jeg skulle bare ønske at du tok til deg det som blir sagt, tar i mot et spark i ræva og aldri ser deg tilbake igjen!

 

Klarer du det Ondskap? Det er kun deg selv som setter begrensninger for hva du kan oppnå!

Lenke til kommentar

Hmm...ja det er jau det. Men er ikkje mitt, er han far som har det. Korleis?

 

 

Hvis du gir han grunnen, så godtar han sikkert dette:

 

 

ALT. Absolutt alt. Jeg mener alt. ALT søtt skal ut av huset ditt. Du kjøper ikke nytt. Du kjøper ikke søtsaker til andre, du kjøper enkelt og greit ikke usunne ting. Om du blir servert, så ja, det er teit å si nei når du blir tilbudt sjokoladekaken til bestemoren din, men likevel. Selvkontroll. Si neitakk.

 

Jeg mener det. Det hjelper.

 

Kort fortalt: Alt søtt skal ut, og ingenting nytt usunt skal inn igjen i huset ditt.

 

 

Hvis du har så god selvkontroll som du påstår, og at du klarer hvis du vil, ja, så får du pent bevise det.

Lenke til kommentar

Har ingen somhelst rett til å nekte min eigen far å ha eller ikkje ha noko i huset hans. Det er ikkje mitt hus, men eg får lov til å bu her.

Det er klart at om eg absolutt gjeng inn for å kutte ut brus, så klarar eg det. Ser bare ikkje grunnen så lenge eg aldri drikk brus med sukker i.

Eg har bestemt meg for å kutte ut godteri, har aldri sagt eg skal kutte ut sukkerfri brus diskutant, så ingen grunn til å bli skuffa ;)

Lenke til kommentar

Har ingen somhelst rett til å nekte min eigen far å ha eller ikkje ha noko i huset hans. Det er ikkje mitt hus, men eg får lov til å bu her.

Det er klart at om eg absolutt gjeng inn for å kutte ut brus, så klarar eg det. Ser bare ikkje grunnen så lenge eg aldri drikk brus med sukker i.

Eg har bestemt meg for å kutte ut godteri, har aldri sagt eg skal kutte ut sukkerfri brus diskutant, så ingen grunn til å bli skuffa ;)

 

 

1. Jeg trodde det var ditt hus, og at han var på ferie der eller noe...

 

2. Grunnen til å slutte å drikke brus med sukker er å fjerne sukkertinntaket.

 

3. Sukkerfri brus er stappfull av andre diverse skumle stoffer.

 

4. Så bestem deg da! Du har sagt flere ganger at du har bestemt deg for å kutte ut godteri, likevel kommer du her gang på gang og sier du har spist 150g sjokolade!

 

5. Ja, du har hatt bra fremgang, men null sukker er selvfølgelig likevel en fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Ok, men det er det altså ikkje :p

 

2. Ser argumentet, men passar ikkje til meg då eg kunn drikk sukkerfri.

 

3. NJajnjan, kjelder på noko som faktisk er bevist der? Er det eigentleg _masse_ skumle stoff i det?

 

4. NJanjanj, har vell kunn sagt ein gong at eg planla å kutte alt? Nå har eg gått frå å planlegge til å bestemme meg :)

 

5. Takk, og ja, det er klart.

Lenke til kommentar

1. Etter middag, så inngår du en avtale med faren din om at du ikke skal få lov til å få noe eller smake litt godteri/snacks av han seinere, uansett hvor pent du spør. Ikke èn bit en gang! Gjør dette etter middagen.

Du holder deg selvfølgelig til din retningslinje som går ut på å ikke kjøpe noe godteri.

Liten digresjon: var i sverige her om dagen uten å kjøpe godis. Følte ikke at jeg hadde så veldig lyst på (har gått en stund uten godteri nå, så lysten er mindre) og jeg realiserte at jeg kommer til å spise av den i tide og utide når jeg har masse godis liggende. Droppa det uten problemer.

 

2. Grunnen til å slutte å drikke sukkerfri brus, er at det stimulerer søtsuget ditt. Dvs at du alltids vil få et søtsug selv om du ikke spiser sukker, og det blir vanskelig å si nei til godteri. Kutter du ut lettbrusen vil du mest sannsynlig miste søtsuget helt etterhvert. Den kunstige søtningen er ikke farlig så lenge du ikke overdriver inntaket noe sinnsykt. Værre med tennene imo.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Skal gjera det.

 

2. Må nesten gjera eit forsøk på å kutte det ut då - litt etter litt. Nå drikk eg rundt 3 liter brus kvar dag, så er vell det du kan kalle overdrevet bruk :p Har drikki mellom 1,5 - 3 liter brus kvar dag dei seiste 2 åra, og har endå ikkje hatt problem med tennane. Men er vell lurast å slutte medan leiken er god :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...