Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orker ikke lese gjennom hele tråden, men jeg har førstehåndserfaring med slike opptak, og de FØRSTE som ryker er de som tror at det å ta 120 i benk er det samme som å være god i felt. Det er de "biffene" som ryker alle først. Det kreves mye mer kondisjon, vilje og generelt sterk psyke enn styrke - det er fella svært mange går i. Det å ha en lav fettprosent og "seige" muskler er MYE mer "viktig".

 

Dette vil du innse om to måneder uansett, bare ikke si at ingen sa det til deg.

 

Faktisk kan man komme inn hvis man ikke klarer alle kravene, da jeg var på opptak kom folk som lå opp til 30 sek over kravet inn. Absolutt enig på mange måter. Å være for muskuløs i forsvaret er vanskelig da man fort sliter litt når det kommer til mestring og lengre turer (flere kg å løfte, høyere kcal forbruk..)

 

MEN jeg er faktisk enig i at kondisjon burde prioriteres! Kondisjon annen hver dag med lett stryke og en gåtur mellom ser jeg på som en god måte å komme i land på. Og til syvende og sist blir det nok kostholdet som blir avgjørende! Etter min beregning spiser du veldig lite nå..

Lenke til kommentar

Hmmm. Anbefaler du faste? Er det effektivt? Jeg hadde nok klart det om jeg hadde gått inn for det, men det virker jo litt skremmende at first.

 

Ikke meningen å stjele noen tråd!

 

Utrolig effektivt og særlig til å anbefalle for folks om sliter med å holde seg til dietter hvor du får en liten mengde kalorier fordelt på en 6-7 måltider i løpet av en dag.

 

Periodisk faste derimot, gir deg muligheten til å spise å spise, samme mengde mat til 3 store måltider. Dette er mye motiverende for folk som sliter med sultfølelsen på de titalls dietter som er der ute. Selv driver jeg med periodisk faste.

 

Se www.leangains.com for mer info.

Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale PF eller leangains :)

Mykje lettare å ete mindre sidan måltida blir større om du skjønnar. Derfor også lettare å halde eit kaloriunderskudd for min del.

 

Edit: Lurar på å kjøpe ASICS GEL-Kinsei® 3 - 1900kr. Skal vistnok vere det beste til foten min sa dama i sportsbutikken. Kjem også til å gå for ein slik spesiallaga sole, som vistnok skal gjera det så og sei perfekt for akkurat min fot.

Har vanleg/over pronasjon.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

biskop: er ikkje det bra? 1500kcal underskudd i går, då burde kiloane "rase" av.

 

Må huske på at hvis underskuddet ditt er for stort, vil du stangere i vekttap og mangle energi til å trene. I tillegg vil musklene dine lide av det. Hvis forbruket ditt er over 3000kcal per dag, vil jeg påstå at 1500 er for lite mat! Spesielt hvis du skal ligge i hardtrening fremover.

Lenke til kommentar

Start med 500 kcal under det du trenger, og evt juster ned 200 til hvis det ikke er noe fremgang. MEN dette tillater selvsagt ingen store utskeielser i helgene, for det vil ødelegge store deler av ukas underskudd. Det er samla underskudd hver uke og hver mnd som har betydning, så det betyr at du ikke kan "belønne" deg selv hvis du har hatt et stort underskudd en dag. Ha et jevn underskudd hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...