Dufen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Her er en fin en for å finne ut av det... http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Takkar. På ein dag, ikkje medrekna trening: Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Kosthald: 1. 50g havregryn, 40g protein m/ 2+4dl mjølk 2. Potetgreie m/ brokoli, lauk, olje, etc etc 600g 3. 150g kesam + 15g prozyme og 1 Skyr Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Kosthald: 1. 50g havregryn, 40g protein m/ 2+4dl mjølk 2. Potetgreie m/ brokoli, lauk, olje, etc etc 600g 3. 150g kesam + 15g prozyme og 1 Skyr Det er det du spiser i løpet av en dag? Lenke til kommentar
Cool2003 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Kosthald: 1. 50g havregryn, 40g protein m/ 2+4dl mjølk 2. Potetgreie m/ brokoli, lauk, olje, etc etc 600g 3. 150g kesam + 15g prozyme og 1 Skyr Det er det du spiser i løpet av en dag? obv. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Orker ikke lese gjennom hele tråden, men jeg har førstehåndserfaring med slike opptak, og de FØRSTE som ryker er de som tror at det å ta 120 i benk er det samme som å være god i felt. Det er de "biffene" som ryker alle først. Det kreves mye mer kondisjon, vilje og generelt sterk psyke enn styrke - det er fella svært mange går i. Det å ha en lav fettprosent og "seige" muskler er MYE mer "viktig". Dette vil du innse om to måneder uansett, bare ikke si at ingen sa det til deg. Faktisk kan man komme inn hvis man ikke klarer alle kravene, da jeg var på opptak kom folk som lå opp til 30 sek over kravet inn. Absolutt enig på mange måter. Å være for muskuløs i forsvaret er vanskelig da man fort sliter litt når det kommer til mestring og lengre turer (flere kg å løfte, høyere kcal forbruk..) MEN jeg er faktisk enig i at kondisjon burde prioriteres! Kondisjon annen hver dag med lett stryke og en gåtur mellom ser jeg på som en god måte å komme i land på. Og til syvende og sist blir det nok kostholdet som blir avgjørende! Etter min beregning spiser du veldig lite nå.. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Beklager dumt spørsmål, synes bare det så noget lite ut, men når jeg leste lengre bak i tråden forsto jeg mer Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) biskop: er ikkje det bra? 1500kcal underskudd i går, då burde kiloane "rase" av. Olaf: Det er korrekt. Det eg et i løpet av ein dag. Fastar mellom klokka 2300 - 1500 Så har 3 måltider fram mot klokka 2300. 1530 - Frokost 1830 - Middag 2200 - Kvelds Endret 11. april 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hmmm. Anbefaler du faste? Er det effektivt? Jeg hadde nok klart det om jeg hadde gått inn for det, men det virker jo litt skremmende at first. Ikke meningen å stjele noen tråd! Lenke til kommentar
Cool2003 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hmmm. Anbefaler du faste? Er det effektivt? Jeg hadde nok klart det om jeg hadde gått inn for det, men det virker jo litt skremmende at first. Ikke meningen å stjele noen tråd! Utrolig effektivt og særlig til å anbefalle for folks om sliter med å holde seg til dietter hvor du får en liten mengde kalorier fordelt på en 6-7 måltider i løpet av en dag. Periodisk faste derimot, gir deg muligheten til å spise å spise, samme mengde mat til 3 store måltider. Dette er mye motiverende for folk som sliter med sultfølelsen på de titalls dietter som er der ute. Selv driver jeg med periodisk faste. Se www.leangains.com for mer info. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Kan absolutt anbefale PF eller leangains Mykje lettare å ete mindre sidan måltida blir større om du skjønnar. Derfor også lettare å halde eit kaloriunderskudd for min del. Edit: Lurar på å kjøpe ASICS GEL-Kinsei® 3 - 1900kr. Skal vistnok vere det beste til foten min sa dama i sportsbutikken. Kjem også til å gå for ein slik spesiallaga sole, som vistnok skal gjera det så og sei perfekt for akkurat min fot. Har vanleg/over pronasjon. Endret 11. april 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Kan også anbefale Periodisk faste, ligger en tråd på diskusjon.no startet av storken om du skulle lure på noe. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 biskop: er ikkje det bra? 1500kcal underskudd i går, då burde kiloane "rase" av. Må huske på at hvis underskuddet ditt er for stort, vil du stangere i vekttap og mangle energi til å trene. I tillegg vil musklene dine lide av det. Hvis forbruket ditt er over 3000kcal per dag, vil jeg påstå at 1500 er for lite mat! Spesielt hvis du skal ligge i hardtrening fremover. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Du meiner då eg bør ligge rundt? Var desse skoa eg blei anbefala av sportbutikken: Gel-Kayano 16 Kostar forøvrig 1900kr på den butikken, 1000kr på XXL. Har som sagt vanleg/over pronasjon. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 "Footbalance" såler er helt konge ja... Etter jeg fikk det i løpeskoene så får jeg ikke lenger kramper i leggene ved lengre aktivitet... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 500-700kcal i underskudd maks hvis du skal trene nesten hver dag. 1500kcal gjør vel at kroppen går i sparings modus (eller noe slikt..) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Det er noko slik det heiter ja. Iallfall slik såle dei lagar der og då, som kostar 600kr. Men er heilt sikkert verdt prisen om dei forhindrar ting som krampe o.l. Meh, synast det er så vanskeleg å halde styr på alt detta eg. Så du meiner eg bør ligge rundt 2000kcal då? + - Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Start med 500 kcal under det du trenger, og evt juster ned 200 til hvis det ikke er noe fremgang. MEN dette tillater selvsagt ingen store utskeielser i helgene, for det vil ødelegge store deler av ukas underskudd. Det er samla underskudd hver uke og hver mnd som har betydning, så det betyr at du ikke kan "belønne" deg selv hvis du har hatt et stort underskudd en dag. Ha et jevn underskudd hver dag. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Hmm..med eit underskudd på 500kcal vil eg gå ned 0,5kg i veka. Sikker på at eg ikkje burde dra den opp til 1000kcal? Då blir det 1 kilo i veka. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Greia er at du må ha i deg en del kcal for å holde på muskelmassen, og for å kunne orke å trene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå