Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aprilsnarr? Hvor lang tid brukte du på å komme på den? Det er ingen unnskyldning, jeg tror ikke på deg.

Jo, du sa tidligere her i tråden at du droppa en trening fordi du kom en time for sent.

Jo, du sa akkurat at

har ein tendens til å belønne seg sjølv om ein har hatt eit bra underskudd. Eksempelvis om man ein dag ligg på 1200kcal, så er det fort å tenke at då gjer det ikkje med 50g sjokolade

haha! Jau, det var nok ein aprilsnarr. Bruka heile kvelden eg var på arbei til å finne på noko.

Ang droppe trening:

Med unntak av den joggeturen eg hadde planlagt i Skien, som ikkje gjekk fordi det kræsja med kinoplaner og besøk.

 

Ang belønning:

Seier at det er ein vanleg konsekvens av å telle kvar einaste kalori. Eg veit eg er i kcal underskudd, men ikkje kor mykje. Nokon, då sikkert inkludert meg, har ein tendens til å belønne seg sjølv om ein har hatt eit bra underskudd. Eksempelvis om man ein dag ligg på 1200kcal, så er det fort å tenke at då gjer det ikkje med 50g sjokolade o.l.

Derfor eg IKKJE teller kaloriar!

 

Og nei, eg har ikkje trena i dag. Skal trene baseøvingane planken, pushups og hangups + boksing etter jobb i morgo. Har vore på jobb i heile dag. Har ei heller sagt at eg skulle trene i dag :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Synes det virker som du har et sunt syn på trening. Tar du det for alvorlig og begynner å droppe venner pga trening, gjør det ofte at man ikke orker mer og etter min mening blir for opptatt av trening og kosthold. Det er viktig å tenke på at det finnes andre ting enn trening i livet, selv om trening også er viktig.

 

 

Ser du har bra fremgang og trener bra. Stå på! Blir imponert hver gang jeg trykker innpå her :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Det syns jeg også :) Men bare for å si det, slutt å spis godteri en stund så vil du ikke ha det mer. Prøvde litt sjokolade i dag men det var ALTFOR søtt.

 

Samme her. Før (for rundt et halvt år siden) spiste jeg godteri omtrent hver dag. Så begynte jeg å trene og holdt det av til helgen. Så klarte jeg å kutte helt ned til ingenting.

 

Nå kjenner jeg ikke sukkersuget lengre. Fikk f. eks 3 stk 200grams skjokoladeplater i gave for en drøy måned siden. Hadde dette vært for et år siden hadde de vært spist opp på 1-kanskje 2 dager. Nå har de ligget på pulten min og går med til venner som vil ha når de er hos meg.

 

Det ligger en ÅPEN sjokoladepakke på pulten min og jeg har ikke engang lyst på den!

 

Så, ondskap: Gjør som han sier, det virker. Klarer du å holde deg helt unna søtsaker i et par uker, kan jeg nesten garantere deg at mye av søtsuget ditt blir borte og hverdagen blir lettere å komme gjennom når du slipper å tenke på all maten du ikke har godt av som du egentlig vil ha.

Lenke til kommentar

1- Vel, med det kostholdet du hadde idag (ja, lov å skeie ut litt av og til) burde du vel tatt en joggetur eller noe? Gjør det imorgen iallfall.

 

2- Tell kalorier

 

3- Trening er viktigere enn kino med venner. Prioriter ALLTID trening.

 

Er ikke enig i at man skal velge trening framfor venner. Treninga vil komme uansett og det er ingen andre en ondskap selv som kan bestemme hva han vil oppnå. Det er ingenting i Norge som stopper han i å gå ned i vekt, alt handler egentlig om hvor mye Ondskap vil det selv. Så, la oss heller fokusere på det positve som har skjedd, og ikke rakke ned på hvor mye han sluntrer seg unna. Han har tross alt gått ned ganske mange kilo, noe som er kjempe bra til å aldri ha trent noe spesielt mye før. Ondskap er i full stand til å gå ned i vekt, for det er langt ifra en umulig oppgave. Og han veit hva han må gjøre.

 

Synes vi skal lavære å skrive småfrekt til han og flå han fordi han har spist en ekstra sjokolade. For det er ikke vi som skal oppnå målene hans, kunn han som kan bestemme seg for hva han vil gjøre og hva han vil få gjort.

Endret av Sno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg helt enig i synet ditt på trening, Diskutant. Hvis treninga begynner å gå utover sosiale sammenkomster og andre vitktige ting, synes jeg du bør stoppe opp og tenke deg godt om. Kanskje kommer du frem til at det er riktig for deg, eller kanskje du innser at det har gått litt opp i hodet på deg. Det er totalen av treninga og kostholdet gjennom uka og måneden som har noe å si på resultatet, så noen små avvik skader ikke så mye.

 

Det burde gå an å være så fleksibel at du kan droppe en trening til fordel for andre ting hvis du skal få ting til å gå opp. Så klart bør ikke dette gjøres så ofte, men der det trengs. Noen ganger pleier jeg å stå opp tidligere for å rekke å trene før skolen, hvis jeg veit at skal noe etter skolen som gjør at jeg ikke får tid til å trene da. Andre ganger omrokkerer jeg treningsdagene i uka hvis jeg veit jeg ikke får trena en av de dagene jeg pleier. Det handler om prioriteringer, og til en viss grad litt planlegging. Værre er det ikke.

 

Enig i at man kan prøve å få til trening før/etter kino, eller evt forskyve treningsplanene litt, noe jeg som sagt ofte gjør selv.

 

Uansett Ondskap, jeg utfordrer deg til å ikke spise godteri/noe søtt/snacks på 3 uker, whatsoever!! Du vil få en positiv overraskelse ;)

Endret av Sir-Andy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, vil bare forsvare meg selv litt her. Treninga mi går aldri ut over mitt sosiale liv og sammenkomster. Men, jeg bytter ofte om på tidspunkt jeg trener på, som f.eks før eller etter jeg skal ut på byen med venner, eller gå på kino. Å regelrett droppe trening bare fordi man skal på kino i et par timer, det synes jeg blir for dumt, og jeg synes at da kan man ha nok viljestyrke til å ta treninga før eller etterpå, -som vi begge to er enige om, Sir-Andy.

Lenke til kommentar

Vel, vil bare forsvare meg selv litt her. Treninga mi går aldri ut over mitt sosiale liv og sammenkomster. Men, jeg bytter ofte om på tidspunkt jeg trener på, som f.eks før eller etter jeg skal ut på byen med venner, eller gå på kino. Å regelrett droppe trening bare fordi man skal på kino i et par timer, det synes jeg blir for dumt, og jeg synes at da kan man ha nok viljestyrke til å ta treninga før eller etterpå, -som vi begge to er enige om, Sir-Andy.

 

Det er jeg enig i, gjør dette selv. Eller så tar jeg med vennene mine på trening. For de fleste kameratene jeg har er glad i å trene, så det er ikke noe problem i å få dem med. Men, la oss si jeg hadde vært mitt i treninga og en kamerat hadde spurt om jeg ville blitt med på kino hadde jeg takket nei. Hadde det vært rett før, hadde jeg takket ja og tatt treninga seinere.

Lenke til kommentar

Trening:

 

Pushups

14

14

10

14

Planken

45sek

45sek

45sek

 

Pullups

3

2

 

Boksesekk

20min

 

Kosthald:

 

1. 100g havregryn m/ 3,5dl mjølk

2. Kyllingfillet m/ salat, ris og fløtesaus

3. 4 vafflar, heimelaga

4. 150g kesam m/ 15g ProZyme + 1 Skyr

 

Kommentar:

 

Kjendes ikkje ut som boksinga gjekk veldig bra i dag. Dårleg tempo, og stor irritasjon i dei to problem-knokane..

Framgang i pushups. Tok den seiste 14repen no nettopp, 3-4timar etter dei 3 setta.

Ok kosthald, skulle ha takka nei til vafflane.

 

Sir-Andy: Ang. godteri kutt, er vafflar, pannekaker, is og slike ting inkludert. Også hamburger, pylse og div. usunn mat?

Lenke til kommentar

3- Trening er viktigere enn kino med venner. Prioriter ALLTID trening.

 

Helt uenig. Man skal selvfølgelig ikke droppe all trening og man bør prøve så langt det går omrokkere så man rekker begge deler (som går i 98% av gangene), men dropper man kino for trening blir trening bare en negativ ting, og det vil bli enda vanskeligere å trene riktig og spise riktig.

 

Ang. godterikutt, så er det beste selvfølgelig å kutte alt med en gang, men hvis du ikke klarer det ville jeg prøvd å f.eks. kutte ut alt med sukker først (is, godteri, sjokolade, brus, vafler osv.) og deretter kutte ut alt junkfood (pølser, hamburgere, chips osv.). Men da er det veldig viktig at du ikke spiser en ekstra pølse siden du kutter ut godteri, da har det ingen effekt.

Lenke til kommentar

Sir-Andy: Ang. godteri kutt, er vafflar, pannekaker, is og slike ting inkludert. Også hamburger, pylse og div. usunn mat?

 

Det. Alt som er søtt/inneholder en del sukker. Børges pannekaker skal du få lov til å spise :)

 

Hamburger/pølse etc bør du jo også kutte ut, men dette var mer rettet mot forbedringer mtp sukkersuget ditt.

Lenke til kommentar

Da er vi enig, men syns ikke "Trening er viktigere enn kino med venner. Prioriter ALLTID trening." stemmer overens med det du skrev etterpå.

 

 

 

Det var kanskje dårlig formulert, men jeg mener det. Dette er hva jeg mente da jeg skrev det:

 

Forklaring: Prioriter å få tid til trening, selv om du går ut med venner eller glemmer trening i én time.

Om du går på kino med venner hver dag, så er det noe feil. Det er viktigere å trene enn å droppe det fordi du skal på kino hver dag.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele tråden og vil først bare si gratulerer med finfin framgang. Du bar tross alt gått ned en 7-8 kilo på et par måneder, samt økt i alle styrkeøvelser. Flott, sett av deg et par minutter og vær stolt over det du ALLEREDE har prestert.

 

Du må lære å kunne gå før du kan begynne å løpe. Allikevel, kjenner jeg at jeg blir oppgitt og provosert når jeg ser hvor mye dritt du stapper i deg. Det virker som om søsteren din + familien din serverer deg vafler, pannekaker med smør og sukker, boller på løpende bånd, og ellers ødelegger en ytterligere fremgang. Ta tak i deg selv! Hvis du virkelig er motivert til å gjøre en endring som kan være med på å forandre livet ditt fullstendig; begynn å iteressere deg for å lage mat selv. Lag deg kylling og eggsalater, miks med tunfisk, cottagecheese, magerkesam, fisk og andre rene kjøttprodukter. Mulighetene er mange og det er kun du selv som setter begrensninger for din egen utvikling. Det er ingen andre enn DEG som taper på dette! Ikke finn på egne unnskyldninger og kom med rasjonaliseringer i ettertid fordi du ikke gjorde ditt og gjorde datt.

 

Å få til å trene 3-4 ganger i uka, pluss å bruke 1time hver dag til å lage sunn og GOD mat er noe alle med en tilnærmet normal hverdag har tid til. Dette kommer ikke gå utover venner og andre sosiale sammenhenger. Tvert i mot bør det kunne gi deg overskudd til å ta del i enda flere ting. Å si noe annet er å lage unnskyldninger for deg selv.

 

Igjen syns jeg det er utrolig kult å følge utviklingen din, og jeg kommer til å fortsette å følge fremgangen din, samt gi deg et spark i ræva om du putter i deg dritt mat. Drikk et stort glass vann dersom du føler deg sulten utenom måltidene dine, og spis frukt, grønt eller annen sunn mat som nøtter, mager kesam med funlight og bær for å dekke sukkerbehovet ditt. Jeg kan garantere deg at du ikke føler samme sukkerbehov etter å ha spist et slikt mellommåltid. Er du villig til å erstatte godtemoms-behovet ditt med slik mat? Og hver ENESTE gang du merker dette behovet komme snikende, innta en porsjon med nøtter, frukt m.m? Resultatene du kan oppnå, er er det kun du som begrenser =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og hver ENESTE gang du merker dette behovet komme snikende, innta en porsjon med nøtter, frukt m.m? Resultatene du kan oppnå, er er det kun du som begrenser =)

Ikke nøtter, utrolig energitetthet og lav metthetsfølelse. Frukt, grønnsaker, vann eller kalorifri saft vil jeg si er ting som passer seg mellom de store måltidene man skal ha på PF. Men, det er like greit å fravenne seg å tygge på noe konstant - selv spiser jeg bare 2-3 store måltid om dagen, ikke noe imellom.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...