Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg

Anbefalte innlegg

Ja, det blir vel minst så mye. Legger du til alt du har spist resten av dagen så ender du vel opp på over 4000 kcal.

Så dermed kan jeg gratulere deg med å ødelagt for alt du har gjort denna uka, og at de dagene du har vært flink med kostholdet var bortkasta. :fun:

Og så stiller du spørsmål ved at du ikke har gått ned noe siden forrige uke?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ro ned gutta! Eg tek ingens parti i denne saka, men eg skjønnar kvifor Sir-Andy seier det han seier. Han seier det på den måten han gjer for å vekke meg. For at eg skal innsjå kor mykje så lite har å sei for kroppen min.

Kosthald:

1. Karbonadegryte (karbonade + erter, mais og gulrot)

2. 4 halvgrove brødskiver med smør, ost og skinke

3. 150g mager kesam med 30g proteinpulver og 160g eple

Kommentar:

Bra kosthald. Kesamen smaka ikkje veldig godt, så skal kjøpe med vaniljesmak neste gong...

Lenke til kommentar

Trening:

Knebøy:

5x40kg

3x55kg

3x55kg

5x80kg

5x75kg

5x75kg

5x75kg

5x80kg

Benkpress:

10x30kg

5x45kg

5x70kg (rekord!)

5x65kg

5x65kg

5x65kg

4x65kg

Barbell Row:

10x30kg

10x30kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

Scoobypress:

15x20kg

8x30kg

8x30kg

8x30kg

8x30kg

8x30kg

Bicepscurl EZ-stang:

9x30kg

6x30kg

Hammercurl per arm:

10x15kg

6x15kg

Kosthald:

1. 50g havregryn m/ 2dl mjølk + 40g protein m/ 4dl mjølk

2. 40g protein m/ 4dl mjølk

3. 1,5 laksefillet m/ ris, salat og bernaisesaus

4. 150g mager kesam m/ 20g protein + 1 Skyr

Kommentar:

Ynskjer kommentarar på teknikk!

Knebøy - Ass to ground

http://www.youtube.com/watch?v=8SCi5OxkDy4

Benkpress:

http://www.youtube.com/watch?v=_Ey968VkKu0

Barbell Row:

http://www.youtube.com/watch?v=vrgYHkuiJGY

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Det er aldeles korrekt Sir-Andy. Får vekta litt forlang frampå...Er ei plaga som gjer at eg mistar litt konsentrasjonen såfort det begynnar å vippe. Burde eg fjerne klossane? Eller har du andre tips?

Korleis ser utføringa ut ellers, er det bra teknikk med tanke på svai i rygg, dybde etc?

The Boss, trener kunn med hette i knebøy fordi det er vondt å ha stanga oppå hetta, kan sjølvsagt ta av hetta etter å plasert stange, men men.

Lenke til kommentar

Skulle til å si det samme som Sir-Andy angående knebøyen, denne teknikken syns jeg er veldig bra;

Ang. benken ville jeg prøvd å presse opp brystet litt mer og press skuldrene bak og sammen.

Ellers har du jo hatt god framgang, ser at det er bra med muskler! Gratulerer med rekord i benken :)

Lenke til kommentar

Dybden er ok, og ryggen ser rett ut. Prøv å gå litt mer kontrollert ned, ikke bare fall sammen som det ser ut som du gjør :p Jobb med å bruke hoftene og få rumpa bakover. Gjør det som om du skal sette deg ned på en stol, og stram opp i ryggen og magen for å holde deg stabil. Om klarer deg uten opphøyning bak er det det beste, ettersom ikke det er helt gunstig å bruke vektskiver som opphøyning (gjør det samme selv, haha).

Lenke til kommentar

Knebøy: Du starter med sånn høvelig svai i ryggen, men du mister denne når du går så dypt, og så blir den også dårligere på de siste repetisjonene i settet når du blir mer sliten. Det holder å stoppe øvelsen når lårene er rett under parallell med bakken. Fokuser på svaien, gå mer kontrollert ned og ikke gå like dypt (foreløpig). Samtidig kan du trene opp litt mykhet i legger, bakside lår og hofter. Stikkord er tøying av legger og squat to stand (google it.)

Benkpress: Her kan du ha mer spenn i ryggen for å korte ned løftebanen. Se hvordan styrkeløftere gjør det.

Stangroing: Litt mer bøy i knærne for å få mer spenn/svai i ryggen. Tror du klarer mer vekt her enn 40 kg.

Ellers kan du jo spørre FirstBest på forumet. Hun er jo styrkeløfter og kan nok dette best på forumet ;)

Ånei, ikke bruk hette når du trener! Ser merkelig ut.

Hva med å kommentere ting som er relevant i stedet?

Jeg trener med hette hele tiden for å ha mer tunnellsyn. Holder distraksjoner unna. Det var ingen på gymmet i dag som trente uten hette som løftet mer enn meg :fun: Men av og til er det en kar der med som lett repper 140 kg i benkpress, og han trener med caps :fun:

Lenke til kommentar

Synes du burde gjøre noe med benkpress teknikken.

slikk du gjør nå ligger du flat på benken, og du har sprett..

spenn deg skikkelig opp, press skulderbladene/øvre del av ryggen ned i benken, og få en svai i ryggen, rumpa og øvre del av ryggen skal være i benken. og ta stanga roligere ned og ha et tydelig stopp i bunn 1-2sek - stanga skal treffe øvre del av magen/rett under brystet.

Og press albuene så nærme kroppen så mulig, og ta beina som langt bak du klarer men beina skal være i bakken.

til pusteteknikk skal du trekke pusten godt inn i magen så tar du stanga ned og puster ut på vei opp/øvre del av løftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...