Gå til innhold

Pc'en min fryser i spill, hvorfor?

Anbefalte innlegg

jeg vet at dette er noe som er stilt MAAANGE ganger før, men akkurat nå så orker jeg ikke å lete :-? ,

men når jeg setter på 3Dmark så fryser pc'en etter en stund eller vis jeg spiller spill fryser pc'en, det eneste jeg kan gjøre får å forsette er å skru av og på pc'en, men pc'en fryser ikke med EN gang assa etter noen min i 3Dmark eller i et spill så fryser pc'en, hva kan dette være?

hva kan jeg gjøre får å bli kvitt dette?

jeg bruker Omega 3.5 til Radeon kortet mitt.

PS: vis dere lurer på hvordan pc'en min er står det i signaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har lagt merke til at i 3Dmark så fryser pc'en på samme sted altså i 3dmark03 det er den jeg kjører, og pc'en min fryser altid når jeg kommer til de to elefantene, husker ikke hva den testen heter jeg men det er værtfall der pc'en min altid fryser i 3dmark assa, i spill så kan det være forskjellig, noen ganger så blir jeg ferdig å spille så har ikke pc'en fryst i det hele tatt, men pc'en har fryst når jeg har spillt spill og, men akkurat nå la jeg merke til at pc'en fryser på samme sted i 3dmark!

Lenke til kommentar

Heisann,

Hadde det samme problemet med mitt radeon 9700 nonpro(se sigg for oppsettet mitt).

Det jeg gjorde var å innstallere catalyst 3.5 driverene, samt sette hastigheten på AGP ned til 4x og slå av fastwrite(alt gjøres i ATI kontrollpanelet). Maskinen har ikke slått seg av og på igjen etterpå. En annen ting du kan prøve er å sette opp volten på AGP porten. Jeg kjører den nå på 1.7, mens default var 1,5.

Håper dette hjelper, men du har vel kanskje allerede prøvd ut alt dette her?

mvh

dacourt

Lenke til kommentar
hvorfor ikke skrive "altså", da? skal jeg skrive "brødskive", så skriver jeg ikke "bøøskiv".

:lol:

Ordet "assa" er vel i grunnen brukt av jenter ville jeg si, gå på Chat.no, der er det vanligvis mange som bruker det. Men har aldri sett en gutt i hele mitt liv som har brukt det. Kanskje nå?

Lenke til kommentar

Hallojs!

Sett slikt, var ikke bare jeg som slet med det problemet!

Jeg hadde det samme i spill... enkelte spill verre enn andre, men de låste seg alle sammen til slutt! Det skjedde etter jeg monterte audigy2 kortet mitt... etter mye fikling, krøp jeg til korset og spurte epox om hjelp. De anbefalte meg å sette opp spenningen på cpu og minne.. og ved å øke vcore til 1,7v (default 1,5 tror jeg det var) og vdimm til 2,85v (2,5 default), så ordnet alt seg! Og pc'n har vært en drøm siden! :D

Men at jeg skulle øke spenningen på agp-porten stod der ikke noe om, så det har jeg ikke gjort... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...