Gå til innhold

Double-Talk Dictionary

Anbefalte innlegg

Driver aa samler paa eksempler paa double-talk, spesielt det som er forbudt for individet, men som er tillat for Staten.

F.Eks:

Handling: Bruke vold (eller trusler derav) for aa faa andre til aa jobbe til din fordel.

Privat: Slaveri (Forbudt)

Stat: Verneplikt (Tillat, forbudt aa motsette seg)

Handling: Bruke vold (eller trusler derav) for aa overtaa andres eiendom

Privat: Ran (Forbudt)

Stat: Skatt (Tillat, forbudt aa motsette seg)

Flere eksempler?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV

Privat: Alkohol, Tobakk reklamer(Forbudt)

Statlig: NRK-lisens (Lovlig, forbudt å motsette seg)

Jeg sier meg uenig, fordi den i prinsippet er en "Kringkastingsavgift", vis du ikke bruker TVen til å se på TV, så kan du fritt si i fra og bli fjernet fra listen.

Eller vis du endda er ung: Register TVen på dine foreldre, avgiften er det samme uansett antall TVer.

Lenke til kommentar

Fikk ikke helt med meg den?

NRK lisens = Alkohol/Tobakk???

Double talk dictionary burde vel klargjoere betydningen av ordene som Staten bruker, som

Verneplikt=Slaveri (ettersom handlingen er identisk, eneste forskjell er hvem som utfoerer handlingen)

Okei jeg bøyer meg i støvet :p Jeg var ikke helt sikker tyderligvis.

Lenke til kommentar

Helt OK.

En til:

Noen som planter bomber

Staten (om sine fiender): Terrorist

Staten (om sine venner, ie de som de selv finansierer): Freedom Fighter

Terrorist=Freedom Fighter QED

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det da ikke slik at ran og skatt er det samme. Man får ikke noe igjen av å bli ranet, annet enn frykt. Gjennom skatt får vi igjen sosiale goder. Ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar

Nå er det da ikke slik at ran og skatt er det samme. Man får ikke noe igjen av å bli ranet, annet enn frykt. Gjennom skatt får vi igjen sosiale goder. Ikke sammenlignbart.

Handlingen er den samme.

Om raneren gir pengene til veldedige formaal endrer vel ikke handlingen?

I saa fall forsvarer du at Frelsesarmeen bare rane de forbipasserende fordi pengene skal til ett "Godt" formaal?

Videre diskusjon tas her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1278832

Ettersom denne traad handler IKKE om aa diskutere hvorfor, men aa faa inn eksempler

Lenke til kommentar
Ettersom denne traad handler IKKE om aa diskutere hvorfor, men aa faa inn eksempler

Vis man ikke kan være uenig, hva er da poenget med tråden?

Driver aa samler paa eksempler paa double-talk, spesielt det som er forbudt for individet, men som er tillat for Staten.

Du kan gjerne vaere uenig, og paapeke disse, men bedre aa ta dypere diskusjoner annensteds.

Lenke til kommentar

Helt OK.

En til:

Noen som planter bomber

Uenig, da en av disse har sivile mål; og den andre militære.

Lenke til kommentar

Noen som planter bomber

Uenig, da en av disse har sivile mål; og den andre militære.

Endrer formaalet handlingen?

Jeg syntes da det, når den ene siden dreper mål som har som mål å drepe sivile og uskyldige.

Enhver person som setter sivile som sitt primære mål, kan ikke sees som en militær enhet, men enn terrorist. Da dette er umoralsk og feigt.

Jeg regner med at du forstår hva jeg mener, da det er langt mer akseptabelt å drepe andre militære som (mer eller mindre frivillig) har skrevet seg opp for å slåss; enn å drepe uskyldige barn og kvinner.

Lenke til kommentar

Jeg syntes da det, når den ene siden dreper mål som har som mål å drepe sivile og uskyldige.

Enhver person som setter sivile som sitt primære mål, kan ikke sees som en militær enhet, men enn terrorist. Da dette er umoralsk og feigt.

Jeg regner med at du forstår hva jeg mener, da det er langt mer akseptabelt å drepe andre militære som (mer eller mindre frivillig) har skrevet seg opp for å slåss; enn å drepe uskyldige barn og kvinner.

Beklager, misforsto innvendingen din. Du har ett poeng i at det faktisk er mulig aa gjoere denne forskjellen.

Paa den annen side ser ikke Staten(e) ut til aa bruke dette som besktivelse: Noen gang hoert Britiske Regjering kalle IRA "Freedom Fighters"? Eller den Spanske kalle ETA "Freedom Fighters"?

Eller hoert Norges regjering kalle ANC for "Terrorister"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Church_Street_bombing

Lenke til kommentar

Intellektuelle eiendomsretten=Statlig bevilget monopol

Jeg har allerede forklart deg hvorfor dere blåanarkister ikke er mot monopoler. Dere er bare mot staten, fordi dere ikke liker tanken på å måtte bevise at voldsbruken deres er legitim.

Men flott at du innrømmer at du er mot intel. eiendomsrett, og avslører deg selv som materialist (du er jo ikke mot fysisk eiendomsrett).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

...

Paa den annen side ser ikke Staten(e) ut til aa bruke dette som besktivelse: Noen gang hoert Britiske Regjering kalle IRA "Freedom Fighters"? Eller den Spanske kalle ETA "Freedom Fighters"?

...

På den andre siden; har du hørt at noen av de pårørende til bombeofrene referere til IRA og ETA som "freedom fighters"?

Det er alltid slik at den enes terrorist er den andres frihetskjemper.

Endret av Whist1er
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...