Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høytalere funker ikke etter motering..

Anbefalte innlegg

Hello, har en fiat Punto hvor jeg har kjøpt ny spiller, 2 høytalere, forsterker og basser..

også står det 2 høytalere i fra før..

Monterte stereoen og de gamle høytalerne funker, og bassen funker etter at den er koblet inn i forsterkeren men høytalerne i hattehylla spiller ikke.. og om de spiller så er det bare bass de spiller.. er Bull høytalere, pioneer 3200 spiller, JBL basser og forsterker.. håper noen har noen forslag for hva som kan gjøres for og få lyd i høytalerne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff da, gått på en smell og kjøpt hatthylle-høyttalere når du skal ha sub baki?? Det blir ikke bra uansett, for da påvirkes høyttalerene av trykket fra suben, og vil låte fælt.

Har du koblet disse høyttalerene til forsterkeren, eller spilleren? Spiller de bare bass så er det et delefilter inne i bildet.

Hvilken forsterker er det snakk om, og hvordan er koblingene gjort?

Lenke til kommentar

Egentlig så gikk jeg ikke på den smellen.. men har en fiat punto hvor jeg skulle ha høytalerne i døra og fikk noen til og hjelpe meg på et forum med noen høytalere som skulle passe men det gjorde de ikke.. også var det for sent og sende de tilbake.. så da blir det hattehylla..

Link til forsterker og bass:

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=145&products_id=1860

både høytalerne og bassen er kobla inn i forsterkeren men bare bassen vil spille..

på høytalerne er det et delefilter hvor det står woofer + og - tweeter + og - og input + og -

kobla høytalerne på woofer, de bittesmå høytalerne på tweeter og en strøm kabel fra inputene og inn i forsterkeren.. men blei ingen lyd..

Lenke til kommentar

da har jeg satt på ledd så det nå er 4 utganger og de er kobla på..

bassen spiller som rakkern som alltid men i høyttalerne kommer det bare svaak lyd ?

Da tipper jeg du har delefilter på, enten på spilleren, eller på forsterkeren.

Er delefilter (lowpass) på i spilleren, så må dette skrus av, og du må bruke lowpass til suben fra forsterkeren, og gjerne høypass til høyttalerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...