Gå til innhold

Fremtidens innvandring

Fremtidensinnvandring  

36 stemmer

1. 1. Vil mer multikulturisme gjør Nordmenn mer rasitisk/intolerante?

• Ja
      21
    • Nei
      7
    • Vet ikke/usikker
      8

Anbefalte innlegg

Blir nok også bare mindre og mindre prosent religiøse blant de forskjellige innvandrer gruppene etter hvert som tiden går, da det virker som om det bare blit mindre religøse etter hvert som tiden går.

"Blant innvandrere med bakgrunn fra Pakistan bosatt i Norge fant tre av fire i årene 1996 til 2001 ektefelle i utlandet. 95 prosent giftet seg med en person med pakistansk bakgrunn" -- SSB.no

Det blir ikke mye integrering/sekularisering når en konstant henter inn nye borgere med ikke-vestlige normer og verdier.

Joda, så lenge barna deres går på norske skoler. Skolesystemet er langt på vei den beste integreringen en person kan få.

Så sant, takk gud for at vi forbyr burkaer, og islamistisk/ikke etnisk kultur på skolen.

Tilbake til realiteten, majoriteten av innvandrere vet søren meg ikke hva definisjonen på integrering er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, bedre enn deg tydeligvis. Integrering er nemlig IKKE det samme som assimilering, som er det du hinter mot i ditt temmelige rasistiske innlegg.

Integrering i det norske samfunnet, det eneste alternativet på en akseptabel integrering ER jo assimilering. Vi kan ikke sy silkeputer under rumpa på assylanter i hutt og pine, det samme går for andre ikke-vestlige innvandrere.

De bringer med seg sin ukultur til Norge, det skal vi ikke ha noe av.

Videre, kan du peke på hvor jeg hadde et "rasistisk innlegg"? Ser du muligens på muslimer som en rase?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt den, men jeg burde delt det to utsagnene mine opp tydeligere ettersom de som sådann ikke har noe med hverandre å gjøre.

Tingen er at assimillering og integrering er to forskjellige måter å innlemme fremmede mennesker i din egen kultur. Du diskuterer på feil premisser når du benytter deg av integrering når du snakker om innlemmelsen på den måten som du gjør. Du bør være ærlig med andre og deg selv og si det du mener, assimilering...

Lenke til kommentar

Og assimilering er faktisk ikke noe som foregår i Norge i dag. Det er ingen som vil ha et samfunn hvor absolutt alle mennesker er like, det er derfor vi må ta det negative med det positive når vi tar mot innvandrere. Hvis du ikke liker islam får du heller dra til Kina, hvor all praksis av religion blir undertrykket.

Lenke til kommentar

Og assimilering er faktisk ikke noe som foregår i Norge i dag. Det er ingen som vil ha et samfunn hvor absolutt alle mennesker er like, det er derfor vi må ta det negative med det positive når vi tar mot innvandrere. Hvis du ikke liker islam får du heller dra til Kina, hvor all praksis av religion blir undertrykket.

Jaha? Så du forteller meg at dersom Norge ikke hadde tillatt Islam, ville vi fått problemer fordi alle var like?

Jeg er da ikke ute etter å skape et samfunn av like mennesker, men når det kommer til kulturen, burde det være en selvfølge at nordmenn skal en norsk kultur, i motsetning til ukulturen vi importerer fra Midt-østen og Nord-Afrika.

Når over halvparten av kriminalitet begås av ikke-vestlige innvandrere i Oslo, Og invandrer andelen ligger på omlag 25% sier jo det bare litt om deres ukultur, videre er jo utrolig mange av dissse 25 prosentene svensker eller innvandrere fra andre vestlige land.

Lenke til kommentar

Jaha? Så du forteller meg at dersom Norge ikke hadde tillatt Islam, ville vi fått problemer fordi alle var like?

Står det ikke i grunnloven din religiøs toleranse? Er ikke det norsk å være tolerante, eller må alle være like?

Et liberalt demokrati forsvarer individets retten til å bli annerledes så lenge loven ikke brytes.

At norge tok inn asylsøkere og ikke forstår at disse folk ville ha problemer med integrering var utrolig naive. Etniske nordmenn ville ha like mange problemer hadde de flyttet til asylsøkernes land. Disse folk kommer med psykiske lidelser, lite eller ingen utdannelse, språk vansker og oftest bor med andre asylsøkere slik at de ikke lærer språk eller norsk kultur. At et høyere prosent av dem engasjere seg i kriminelle virksomheter bør være et selvfølge. Dette har lite å gjøre med norsk eller ikke norsk kultur men deres bakgrunn og kunnskap. Endrer du dette så blir kriminelle virksomhetene mye lavere.

Du har et poeng likevel om norsk kultur. Et land som tar inn betydelig antall innvandrer og ikke venter endring i samfunn er naive. Selv mener jeg at dette er en god ting, blanding av kulturer skapte en supermakt som folk fra verden rundt risikere sine liv til å bo i. Jeg bor i en by som feire sine tysk bakgrunn og har den nest største oktoberfest i verden, bare en som er større i Munchen, men det feires også de mange latino som bor her nå og blander seg med andre kulturer. Hva som hender vet jeg ikke men historien i USA viser bare økonomisk fremgang, nesten alltid høyere i de siste 50 år enn homogene kulturer i europa.

Det finnes mange ulemper også men hittil er USA et land som mere folk ønsker å vandre inne enn å vandre ut.

Håper norsket mitt er forståelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, så lenge barna deres går på norske skoler. Skolesystemet er langt på vei den beste integreringen en person kan få.

Tull! Foreldre og bekjente påvirker langt mer enn læreren gjør. Mange muslimer vokser opp i en muslimsk familie, går på en skole med bare muslimer, og får nesten bare muslimske venner. At læreren er norsk hjelper ikke. Statistikken viser også at muslimske andregenerasjonsinnvandre forsatt gjør det langt dårligere. I Sverige ser vi at i de bydelene hvor det er mange muslimer, så gjør muslimene det dårligere enn i bydeler hvor det er få muslimer.

Det vil faktisk bli verre i fremtiden, fordi segregeringen forsetter og østkanten vil få høyere andel muslimer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Tull! Foreldre og bekjente påvirker langt mer enn læreren gjør. Mange muslimer vokser opp i en muslimsk familie, går på en skole med bare muslimer, og får nesten bare muslimske venner. At læreren er norsk hjelper ikke. Statistikken viser også at muslimske andregenerasjonsinnvandre forsatt gjør det langt dårligere. I Sverige ser vi at i de bydelene hvor det er mange muslimer, så gjør muslimene det dårligere enn i bydeler hvor det er få muslimer.

Det vil faktisk bli verre i fremtiden, fordi segregeringen forsetter og østkanten vil få høyere andel muslimer.

Hvorfor fokuserer du ikke på det virkelige problemet? De som virkelig tjener på multikulturalismen og er dens fremste pådrivere?

Begynner å bli lei av å høre på denne uendelige oggabogga skumle muslimer oggabogga.

http://www.youtube.com/watch?v=cknaF3TCfI0

Lenke til kommentar

Hvorfor fokuserer du ikke på det virkelige problemet? De som virkelig tjener på multikulturalismen og er dens fremste pådrivere?

Begynner å bli lei av å høre på denne uendelige oggabogga skumle muslimer oggabogga.

Tenker du på jøder? Jeg bruker muslimer, fordi det er de det er snakk om. De innvandrergrpper som kommer som asylsøkere til Norge og skaper problemer er hovedsakelig muslimer.

Jeg tror ikke jøder tjener noe særlig på å ta imot masse asylsøkere. Noen jøder støtter det, men det er nok av jøder som ikke støtter det. F.eks. i Israel så er det ikke lett å få asyl. Jeg er heller ikke imot multikulturisme. Jeg er imot å ta imot masse asylsøkere. Jeg støtter multikuturisme om man tar imot produktive innvandre.

Og jeg kan ikke se youtubefilmene dine. Youtube er bannet her i Kina.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

For meg er det samme hvor folk kommer i fra, og når de kom hit. Bare de oppfører seg som folk, har respekt for medmennesker og ikke snylter på samfunnet.

Det er mye snakk om integrering av innvandrere i samfunnet. Det store problemet er vel at det for det meste er vi nordmenn som ser ut til å måtte integrere oss mot innvandrere, spesielt muslimer.

Det er mye reklame på radio (P4) om dagen om noe de kaller "Tea Time", hvor vi nordmenn skal dra hjem til muslimer for å bli bedre kjent med dem, lære å tolerere dem mer osv. Altså vi må integreres mot dem, og ikke omvendt. La heller dem komme hjem til oss, og se hvordan vi faktisk har det.

Lenke til kommentar

Ingen innvandring, ingen konstruerte debatter om temaer som "integrering" og lignende poo poo.

Hvis Jødene bruker multikulturisme for å få folk til å krangle for å så gjemme seg bak det, hvorfor merket man ikke det "onde" Jødene gjorde på 60 og 70-tallet når dette ikke var noe folk visste om engang(med tanke på multikulturisme)?

Lenke til kommentar

For meg er det samme hvor folk kommer i fra, og når de kom hit. Bare de oppfører seg som folk, har respekt for medmennesker og ikke snylter på samfunnet.

Det er mye snakk om integrering av innvandrere i samfunnet. Det store problemet er vel at det for det meste er vi nordmenn som ser ut til å måtte integrere oss mot innvandrere, spesielt muslimer.

Det er mye reklame på radio (P4) om dagen om noe de kaller "Tea Time", hvor vi nordmenn skal dra hjem til muslimer for å bli bedre kjent med dem, lære å tolerere dem mer osv. Altså vi må integreres mot dem, og ikke omvendt. La heller dem komme hjem til oss, og se hvordan vi faktisk har det.

Et land som tillater innvandring men ikke forstår at begge sider endres når fullstendig integrering hender er naivt. Etter min mening er dette endring en god ting, vi alle kan lære av hverandre. Dette integrering bare hender hvis de to kulturer møtes og jobber sammen. I velferd stater som Norge det er altfor lett for innvandrer å sitte hjemme uten å se eller jobbe med nordmenn. Den beste måten å integrere er å tvinge dem til å jobbe sammen med andre nordmenn, Ingen trygde uten å jobbe ville forandre integreringsprosessen stort. Det er pinlig for begge sider å endre , men hvis en må velge mellom å bli med andre nordmenn eller sulte...

Lenke til kommentar

Ingen innvandring, ingen konstruerte debatter om temaer som "integrering" og lignende poo poo.

Hvis Jødene bruker multikulturisme for å få folk til å krangle for å så gjemme seg bak det, hvorfor merket man ikke det "onde" Jødene gjorde på 60 og 70-tallet når dette ikke var noe folk visste om engang(med tanke på multikulturisme)?

Enkelte har nok alltid forstått jødenes ultimate mål, men grunnen til at flere begynner å få øynene opp for dette i dag er pga internett. Dette er også grunnen til at de forsøker å begrense informasjonen på internett og står bak "hat lover" og lignende poo poo som begrenser ytringsfriheten.

Ultimate mål? Du mener få seg jobb, hus og bil, Jøder er normale mennesker.

Sitat er redigert av Moderator

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Enkelte har nok alltid forstått jødenes ultimate mål, men grunnen til at flere begynner å få øynene opp for dette i dag er pga internett. Dette er også grunnen til at de forsøker å begrense informasjonen på internett og står bak "hat lover" og lignende poo poo som begrenser ytringsfriheten.

OK, thread over. Dette trollet her er så abstrakt at det ikke går ann å angripe med vanlige våpen, så her er det bare å stikke av frem til en moderator tar seg av det.

Sitat er redigert av Moderator

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...