Gå til innhold

Fremtidens innvandring

Fremtidensinnvandring  

36 stemmer

1. 1. Vil mer multikulturisme gjør Nordmenn mer rasitisk/intolerante?

• Ja
      21
    • Nei
      7
    • Vet ikke/usikker
      8

Anbefalte innlegg

Men som allikevel alltid har sluppet inn mange, men ja, samme kontrastfylte land.

Og som i dag slår Norge på nesten all kriminalitetsstatistikk på grunn av dette.

Det finnes ikke økte kriminalitet blant innvandrene til USA når en sammenligner dem til amerikaner som har bodd i USA i mange generasjoner (uttrykket "etniske amerikaner" kan ikke brukes i USA) fra lignende sosialøkonomiske bakgrunn. Jeg har aldri lest dette slags statistikk i innvandring debatt i norge, men det er den eneste rettferdig måten å sammenligne kriminalitet.

Hvert bølge av innvandrer har føret til økte økonomiske framgang i USA. Høyere kriminalitet har mer å gjøre med individualisme enn innvandring her hjemme.

Sjefen min og 20 prosent av arbeidsgruppen min er innvandrer fra ikke vestlige land og du finner ikke et stort amerikansk selskap som ikke letter etter folk fra forskellige etniske bakgrunn. De mener og flere statistikk viser at selskap som har folk fra mange forskellige bakgrunn gjør bedre enn de som ikke gjør det. I det nye globale økonomi er det viktig å ha arbeidere som kjenner kulturer fra verden rundt.

Flere nobel prisvinnere fra USA nå er innvandrer fra ikke vestlige land. Dere kanskje vet at det finnes nå 3 guvernører som er innvandrer eller deres barn, 2 av dem fra India (Schwarzenegger, Jindal, og guvernør til South Carolina). Den viktigst av alle er sønnen til en innvandrer fra Kenya. Tenk hvor dummt det ville bli hvis amerikaner snakket som nordmenn og kallte ham "The Kenyan President of the United States"!

Tar du inn innvandrer må du endre den norske tankegangen om hvem som er norsk og hvem som ikke er norsk. Det går ikke annen å ha halvt borgerskap, eller bli kallt en Pakistani med norsk pass. Enten du har borgerskap og alle rettigheter og respekt som alle andre nordmenn eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men som allikevel alltid har sluppet inn mange, men ja, samme kontrastfylte land.

Og som i dag slår Norge på nesten all kriminalitetsstatistikk på grunn av dette.

Det finnes ikke økte kriminalitet blant innvandrene til USA når en sammenligner dem til amerikaner som har bodd i USA i mange generasjoner (uttrykket "etniske amerikaner" kan ikke brukes i USA) fra lignende sosialøkonomiske bakgrunn. Jeg har aldri lest dette slags statistikk i innvandring debatt i norge, men det er den eneste rettferdig måten å sammenligne kriminalitet.

Der tar du feil, og dersom du leser artikkelen jeg la ved i min siste post, ville du lett fått med deg at innvandring faktisk er en av hovedgrunnene til økt kriminalitet. Det sies at over 50% av kriminaliteten i Oslo forårsakes av innvandrere (som oppgjør 25% av Oslos befolkning) med tanke på at mer en halvparten av disse igjen er Svensker, og enda fler er vestlige innvandrere, taler selvfølgelig fakta for seg selv.

Hvert bølge av innvandrer har føret til økte økonomiske framgang i USA. Høyere kriminalitet har mer å gjøre med individualisme enn innvandring her hjemme.

Kan du referere til en kilde med dette?

Sjefen min og 20 prosent av arbeidsgruppen min er innvandrer fra ikke vestlige land og du finner ikke et stort amerikansk selskap som ikke letter etter folk fra forskellige etniske bakgrunn. De mener og flere statistikk viser at selskap som har folk fra mange forskellige bakgrunn gjør bedre enn de som ikke gjør det. I det nye globale økonomi er det viktig å ha arbeidere som kjenner kulturer fra verden rundt.

Større amerikanske selskap leter etter folk fra forskjellige kulturer av den grunn av at de MÅ dette. Av den grunn at et selskap blir sett som rasistiske når de bare ansetter etniske nasjonale. Nå at det er viktig å ha et ikke-rasistisk firma er essensielt i dagens samfunn er et must, da det er åpenbart om hvor ekstreme man i dag skal være på å boikotte Israel.

Flere nobel prisvinnere fra USA nå er innvandrer fra ikke vestlige land. Dere kanskje vet at det finnes nå 3 guvernører som er innvandrer eller deres barn, 2 av dem fra India (Schwarzenegger, Jindal, og guvernør til South Carolina). Den viktigst av alle er sønnen til en innvandrer fra Kenya. Tenk hvor dummt det ville bli hvis amerikaner snakket som nordmenn og kallte ham "The Kenyan President of the United States"!

Ingen person med respekt for sitt politiske syn ville vell i dag sett på nobel fredsprisen som en legitim pris, da den gang på gang vurderes gitt ut til terrorister, og diktatorer. Det at Obama ble nominert og vant er en skam for prisen, da han ikke hadde gjort mer for verdensfred enn hva jeg noen sinne har gjort.

Tar du inn innvandrer må du endre den norske tankegangen om hvem som er norsk og hvem som ikke er norsk. Det går ikke annen å ha halvt borgerskap, eller bli kallt en Pakistani med norsk pass. Enten du har borgerskap og alle rettigheter og respekt som alle andre nordmenn eller ikke.

Du har første-generasjons innvandrere og du har innvandrere.

Det å si at sønnen av en pakistaner, født i Norge er en nordmann blir som å si at en mann som står i garasjen er en bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det å si at sønnen av en pakistaner, født i Norge er en nordmann blir som å si at en mann som står i garasjen er en bil.

født i Norge = nordmenn... Noe annet er vås.

Født i Garasjen = bil... noe annet er vell vås?

Lenke til kommentar

Du sa mann i garasjen...

Så vi er enige om at dersom du er født i garasjen er du en bil?

En rotte som er født i en stall er ingen hest.

Forskjellen på dette og en innvandrer født i Norge er at rotter er genetisk vidt forskjellige fra hester og mennesker materielt forskjellige fra biler, mens innvandreres barn kun er forskjellige fra etnisk norske barn gjennom opprinnelsesstedet til foreldrene, de selv har ikke noe annet land enn der de er født, altså, de er nordmenn...

Lenke til kommentar

En rotte som er født i en stall er ingen hest.

Din adopterte barn er ikke dine barn? Behandler du annerledes og sier du at dine adopterte barn ikke er dine så får du hva du vill, adopterte barn med mange problemer som ikke føler at de tilhører familien.

Har du borgerskap så bør du ha de samme rettigheter som alle andre borgere og ikke bli behandlet annerledes. Ellers får du sikkert borgere som ER annerledes. Afrikanske amerikaner har blitt behandlet annerledes i så mange generasjoner at det har blitt nesten umulig å integrere dem i samfunn generelt.

Lenke til kommentar

Er ikke biler det samme som mennesker? Oisann, da har jeg lært noe nytt i dag og.

Poenget mitt er bare det at selv om man er født i Norge, så er man ikke norsk.

Slik jeg ser det ( bare å være så uenig du bare orker )så er man norsk hvis man har en etnisk norsk opprinnelse.

Jeg mener ikke noe slemt, rasistisk eller noe av den sorten med dette, men som sagt, det er slik jeg ser på det.

Ang. rotten som er født i en stall, dette er rett og slett bare ett ordtak, og bør ikke oppfattes bokstavelig.

Endret av H4nk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Jeg tror jeg heller mer mot den klassiske franske regelen på dette, er du født i et land og følger reglene/normene der så er du borger av det landet."

Dette er jeg helt enig i, men fortsatt så for meg så er det helt uvirkelig at man er en Nordmann da (Eller vilket som helst land man er bosatt i).

Dette blir vel kanskje litt off-topic, men men.

Lenke til kommentar

Der tar du feil, og dersom du leser artikkelen jeg la ved i min siste post, ville du lett fått med deg at innvandring faktisk er en av hovedgrunnene til økt kriminalitet. Det sies at over 50% av kriminaliteten i Oslo forårsakes av innvandrere (som oppgjør 25% av Oslos befolkning) med tanke på at mer en halvparten av disse igjen er Svensker, og enda fler er vestlige innvandrere, taler selvfølgelig fakta for seg selv.

Din post sammenligner norsk statsborgere og utenlandsk statsborgere. En mer saklig sammenlignelse ville bli å sammenligne norsk statsborgere og utenlandske statsborgere av lignende sosiløkonomiske bakgrunn . Har du vanskeligheter å finne jobb, problemer med penger, dårlig utdannelse, så har du problemer med kriminalitet, uansett hvor du kommer fra.

Kan du referere til en kilde med dette?

Immigration — What Europe Can Learn From the United States

By Martin Hüfner | Tuesday, February 22, 2005

Do the benefits of immigration outweigh the potential disadvantages? This questions has long been debated in Europe. Martin Hüfner

Chief Economist at Munich-based HVB Group — examines the U.S. example. He finds that immigration not only increases economic growth and unemployment, but also offers a range of other benefits

http://www.theglobalist.com/StoryId.aspx?StoryId=4369

Større amerikanske selskap leter etter folk fra forskjellige kulturer av den grunn av at de MÅ dette. Av den grunn at et selskap blir sett som rasistiske når de bare ansetter etniske nasjonale. Nå at det er viktig å ha et ikke-rasistisk firma er essensielt i dagens samfunn er et must, da det er åpenbart om hvor ekstreme man i dag skal være på å boikotte Israel.

Jeg antar du ikke har jobbet i flere amerikanske selskap og du ikke vet at 50 prosent eller mer av PhD studenter er fra andre kulturer. Corporate america støtter diversity ikke pga rasisme men fordi det hjelper bottom line, ikke mye annet.

Ingen person med respekt for sitt politiske syn ville vell i dag sett på nobel fredsprisen som en legitim pris, da den gang på gang vurderes gitt ut til terrorister, og diktatorer. Det at Obama ble nominert og vant er en skam for prisen, da han ikke hadde gjort mer for verdensfred enn hva jeg noen sinne har gjort.

Poenget var at vi har ledere fra mange forskjellige bakgrunner. Land som ignorerer dette mangler evner til å konkurrer i det globale økonomi og sløser bort talent som fører til økonomisk vekst. Uten innvandring ville USA ikke bli en supermakt.

Lenke til kommentar

"Jeg tror jeg heller mer mot den klassiske franske regelen på dette, er du født i et land og følger reglene/normene der så er du borger av det landet."

Dette er jeg helt enig i, men fortsatt så for meg så er det helt uvirkelig at man er en Nordmann da (Eller vilket som helst land man er bosatt i).

Dette blir vel kanskje litt off-topic, men men.

Ønsker du andre å tilhøre gruppen din så må du slutte å si at de tilhører en annen gruppe.

Lenke til kommentar

født i Norge = nordmenn... Noe annet er vås.

Nordmann er man av rase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...