Gå til innhold

Betydningen av AF mikrojustering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å kjøpe 7d på tilbud hos FV, men det viste seg å være vanskelig. Med flere timer lange køer og ikke mulighet til å bestille på nett. Mulig jeg går for 60d og glemmer AF mikrojusteringsfunksjonen.

Synes vel egentlig at du har gitt svaret selv her i tråden. Dine erfaringer er vel i seg selv en sterk indikasjon på at AF micro-justering er en nyttig egenskap som du KAN få bruk for. Basert på det ville jeg ha kjøpt et kamera MED denne finessen.

Lenke til kommentar

Godt at jeg sikret meg hos FV og kjøpte til 5995:-)

Leste kun på side 1 og så ikke at du allerede hadde kjøpt.

Da får du ha lykke til og så får vi håpe at fokus-feilen utelukkende lå i kamerahuset med din forrige kombo.

Hvis ikke så har du iallfall fått en rimelig 60D som sikkert er mulig å selge uten altfor stort verdi-tap.

Endret av nie
Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe 7d på tilbud hos FV, men det viste seg å være vanskelig. Med flere timer lange køer og ikke mulighet til å bestille på nett. Mulig jeg går for 60d og glemmer AF mikrojusteringsfunksjonen.

Ja FV sitt "tilbud" er jo nå flyttet til en annen arena :D

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26965323

Herregud, at de gidder....

Endret av nie
Lenke til kommentar

Ja FV sitt "tilbud" er jo nå flyttet til en annen arena :D

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26965323

Herregud, at de gidder....

Faktisk 5,- billigere på fotovideo.no :whistle:

Lenke til kommentar

Godt at jeg sikret meg hos FV og kjøpte til 5995:-)

Leste kun på side 1 og så ikke at du allerede hadde kjøpt.

Da får du ha lykke til og så får vi håpe at fokus-feilen utelukkende lå i kamerahuset med din forrige kombo.

Fokusfeilen er fullstendig borte. Kjempefornøyd etter å ha slitt med mitt 450d i over 2 år.

I tillegg fant ikke Serviceproffen noen feil på kameraet mitt. Useriøst!

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Prøv noen fokustester og se om det er noe å justere bort. Hvis du vil.

Hvis det ikke er et problem for deg er det jo ikke et problem, men hvis litt av optikken front- eller bakfokuserer uten at du er klar over det, så bildene kunne blitt enda litt skarpere, så... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...