Gå til innhold

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei.

Har nå siden igår plagdes som F med Treig pc programmer som slutter og svare osv. Så i går Kjørte jeg malwarebytes fant to infiserte fjerna de og restarta pcn. Bli litt bedre men senere utpå kvelden begynte pcn og henge seg osv. Så i natt satt jeg på full scan Med AVAST anti virus da jeg våknet imårres hadde AVAST ikke funnet noe-.- Så satt jeg meg bare og brukte pcn google sketch up og mozilla firefox for det meste. Så fraus pcn helt, så jeg trykket på av/på knappen på pcn, så tok d ca 2min så reagerte pcn med og skru seg av så avbraut jeg avsluttingen satte jeg med sketchup igjen så ble skjermen hvit så svart, så ble farge oppsettet endret til standar så tilbake på få sekunder. da sluttet alle åpne programmer og svare.

Skrivebordet fungerer heller ikke lengere, må avslutte Explorer.exe så starte det igjen fra Oppgavebehandling for at det skal reagere, så trykker jeg på Feks Malwarebytes så fryser skrivebordet og malwarebytes kommer ikke opp-.-

Specs: nedenfor

Forslag til feilsøking, virussøk og reparering?:p

DESPERAT!:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installere windows på nytt? Kjøre maskinen tilbake til fabrikkstandard. Dette er de alternativene som alltid pleier å fungere. Bare husk på å ta backup av viktige dokumenter først.

Og så kan du jo begynne å utforske nytt landskap. Dette nye landet heter "disk image backup" og det finne mange velegnede programmer for å gjøre jobben. Da slipper du styret med reinstallasjon hver gang windows blir føkka opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjørte gjennoppretting men nå har jeg svart skjerm der Windows loggin skulle ha vært -.-

I både vanlig Windows og safemode.....

Lenke til kommentar

Formater og reinstaller.

Tips nr 1. Flytt mine dokumenter mappene til en annen partisjon.

tips nr 2. Del alltid opp disken i en system og en lagrings partisjon.

tips nr 3. Innstaller windows på nytt bruk tips 1 under innstallasjon og tips 2 etter innstallasjon.

Tips nr 4 Bruk et eller annet image programm (f.eks acronis true image)til å lage image av system partisjonen. Dette gjør du etter at du har kjørt innstallasjon av drivere og windows oppdateringer, og eventuelt med standard programmer du vill slippe å reinnstallere senere (open office, anti virus, firefox o.l).

Ved senere virus og slikt så kan du reinnstallere hele system partisjonen på 15-20 minutter.

Lenke til kommentar

Ved en eventuell formatering. Hvis du skal hente ut viktige filer, så kan du kjøre en linux live cd og ha en ekstra minnepinne/harddisk koblet til hvor du kan bruke linux som os når du henter ut filer og sikkerhetskopierer over på annet lagringsmedium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...