ZitHless Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Problemet mitt er som tittel tyder. Har fådd et adsl modem fra Ventelo og har en Jenssen router liggende, får internett hvis jeg kobler pc direkte til modem med ethernet-kabel men får IKKE internett hvis jeg kobler modem til router og kobler meg til router, enten ved WIFI eller ethernet-kabel.. Noen som vet hvorfor og hvordan jeg fikser dette? Trodde egenklig at det var bare å koble rett i så skulle det fungere Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Er ikke det ADSL modemet også en router? Det pleier det å være nå. Da skal du ikke bruke en annen router i tillegg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Man kan jo bruke to routere, men da bør de bruke hvert sitt subnett. Feks: 192.168.1.x og 192.168.2.x. En annen sak er at det lønner seg å bruke kun en router pga portåpning. Foreslår trådstarter begynner med å sjekke ipadresse ut av de to routerne og ser om det er konflikt. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Antageligvis en gammel setting i Jensen routeren din som ikke er korrekt i forhold til ditt oppsett p.d.d For å tippe litt mer presist, så tror jeg kanskje Jensen routeren din står i feil tilkoblingsmodus, og må endres for å fungere Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Er ikke det ADSL modemet også en router? Det pleier det å være nå. Da skal du ikke bruke en annen router i tillegg. ADSL modemet er ikke trådlaus, må ha trådløs router itilleg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå