Gå til innhold

Disk C er full, hvordan bruke D?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to hd på pc'en - en vanlig med benevnelsen C , og den andre kallt D Nå er C blitt full, og jeg ønsker heretter å fylle D. Men når noe skal lagres kommer C opp som første valg, og da er det lett å bruke C Hvordan skal jeg gå fram for å få D som fast og vanlig første alt ved lagring? Kan jeg programere min pc til å gi meg D som første og hovedvalg ved lagring?

Takker for mulig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alltid like lurt å bare flytte denne mappen. Det er flere programmer som kan benytte denne, og endres banen vil kanskje programmene også slutte å virke.

Flytt heller over det du vet ikke brukes av noen programmer. I fremtiden er det bare å lagre det du laster ned, på D:

Lenke til kommentar

Ikke alltid like lurt å bare flytte denne mappen. Det er flere programmer som kan benytte denne, og endres banen vil kanskje programmene også slutte å virke.

Flytt heller over det du vet ikke brukes av noen programmer. I fremtiden er det bare å lagre det du laster ned, på D:

Hvis et program bruker C:\Users\%USERNAME%\AppData istedenfor %APPDATA% så er programmet ødelagt og det er demmes jobb å reparere det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel?

Kan eksempelvis vise til iTunes, som bruker denne mappen. Er det dermed iTunes som må fikse problemet om du flytter mappen?

I tillegg er det flere spill som lagrer "saves" i mappen "Mine Dokumenter"

Flytter du mapper må du uansett være obs på at ting som dette kan skje. Spesielt mapper fra C:

Lenke til kommentar

Javel?

Kan eksempelvis vise til iTunes, som bruker denne mappen. Er det dermed iTunes som må fikse problemet om du flytter mappen?

I tillegg er det flere spill som lagrer "saves" i mappen "Mine Dokumenter"

Flytter du mapper må du uansett være obs på at ting som dette kan skje. Spesielt mapper fra C:

Hvis iTunes bruker C:\Users\%USERNAME%\AppData istedenfor %APPDATA% så er det hos iTunes feilen ligger ja. Virker lite gjennomtenkt å ikke ta høyde for at brukerne kanskje vil flytte dokumentmappene sine.

Lenke til kommentar

Er likevel ikke sikkert det blir et problem. Programmer som er kodet slik har en tendens til å lage en ny mappe der dersom den ikke eksisterer. De fleste spill jeg har som bruker c:\users\brukernavn\my documents lager en ny mappe inni der selv om jeg har flytta dokumentmappa mi til D eller E eller F :p

Lenke til kommentar

Neida.

Jeg vil likevel gjøre TS klar over problemet. Når du spør hvordan du skal ta i bruk D:, så regner jeg med du vet fint lite om bruk av en PC.

iTunes bruker selvfølgelig %APPDATA%, men lagrer nedlasted musikk i C:\Users\%USERNAME%\Min Musikk mens spill, eksempelvis Halo, og CoH lagrer saves i C:\Users\%USERNAME%\Mine Dokumenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...