Fakeworthen Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Er ikke Slippvinkel det samme som det engelske ordet Camber? Negativ Camber gjør da at hjulet står skrå stilt og du får lettere sladd på bilen. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Nei. Du har rett i at camber er den vinkelen som bestemmer hjulets helling innover eller utover med sin øvre del. BMW har forøvrig negativ camber, fordi dette gir bedre veigrep i svinger. Slippvinkel er den forskjellen mellom retningen til hjulene og retningen bilen følger, altså bilens faktiske retning. Hvis denne vinkelen blir for stor, mister hjulet grepet med veibanen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Nå er det vel slik at de aller fleste har negativ camber. Forskjellen ligger i hvor stor den er. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Joda, jeg presiserte bare BMW siden det var bilen i eksempelet som trakk i gang diskusjonen Samtidig som jeg er litt enig med deg, er jeg fortsatt litt uenig. Det finnes mange som prioriterer bedre veifølelse i rattet enn bedre veigrep i sving, og kjører derfor med positiv camber. Noen biler har ofte nøytral camber (gjerne de litt mer moderne), fordi nøytral camber er best på biler med brede lavprofildekk (kommer selvfølgelig litt an på andre hjulvinkler og resten av hjulopphenget). Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 BMW kan være dritdyrt å forsikre om du er uheldig og har feil alder og bosted. Noen småspreke alternativer: volvo v40 turbo ( 163 hester i en litt småstilig praktisk stasjonsvogn) volvo s60 2.4/2.0t ( 180 hester i en solid trygg bil med høy kvalitet. 2.0t kan du justere opp til ca 230 hester. Sjekk firmaet bsr. Du får de for rundt 100 000 +- Saab 9-3 er en mulighet og ja, lurer på samme bilene selv. ( Ender nok opp med en snusfornuftig kjedelig volvo v40 med 1,8 literen og 122 hester ps. dieselmotorer gir mer nm på lavt turtall og kan være et godt alternativ istedenfor bensinmotor med stor motor. feks en v40 115hk diesel er like sterk som en stor rekkesekser fra bmw. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Mye avsporinger her... Hehe... Men mening ville vært Bmw. Da enten en eldre E36 325. Disse med chip gir ca 200 hk og utrolig kjøreglede. Siden disse ofte er ungdomskjørt får du ofte med en senkesett og felger på kjøpet Vil du ha en "penere" bil med mer utstyr er kanskje en E46 320 tingen? Er relativt sprek den også. Begge har rekkesekser med fin lyd som tåler en del bank Av personlige erfaringer har jeg hatt Audi 2002 A4, 1999 S3 og 1987 80. Og om jeg har vært uheldig vet jeg ikke, men brukt Audi kan fort bli dyrt. Så det ville jeg ikke anbefalt. Og nå trenger ikke folk å kritisere meg, som sagt, det er bare min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå