Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan jeg ta privatist i matte S2, og så velge det som fag på skolen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal da velge 3 fag nå i Vg3. Jeg vet 2 av de, men er usikker på det tredje. Enten kjemi og matte, men hater begge fagene, pga. lærerene, og det er vel sånn at jeg får de samme lærerene neste år?

Spørsmålet mitt er om jeg kan ta eksamen i matematikk S2 som privatist, og så velge det som programfag i vg3 (og slippe å ha det)? Eller må jeg da velge f.eks. kjemi, siden jeg har S2 eksamen?

Tusen takk for hjelp :-D

Jeg lurer på en liten ting til... er det 4 eksamener vi skal ha i vg3? Hvilke? :-)

Edit: Noen som har en nedlasting eller noe som består av matte S2? Er det noen som vet hva man skal ha om, kapitler? Er S2 veldig vanskelig?

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noen garanti for å få samme lærere, såvidt jeg vet. De setter opp timeplan etter hvem som er kvalifisert og i tillegg må det gå opp med antall lærere/timer.

Jeg tror også du kan melde deg som privatist i faget og slippe undervisning. Er i alle fall en del som gjør det i gym for å slippe gymtimene. Om du bør gjøre det, derimot, er verre å si. Vanskelig å lese seg opp til hele pensum alene uten undervisning.

Du har 4 eksamener på VG3, ja. En i hovedmål, 2 skriftlige trekkfag og 1 muntlig trekkfag.

Lenke til kommentar

Er ikke noen garanti for å få samme lærere, såvidt jeg vet. De setter opp timeplan etter hvem som er kvalifisert og i tillegg må det gå opp med antall lærere/timer.

Jeg tror også du kan melde deg som privatist i faget og slippe undervisning. Er i alle fall en del som gjør det i gym for å slippe gymtimene. Om du bør gjøre det, derimot, er verre å si. Vanskelig å lese seg opp til hele pensum alene uten undervisning.

Du har 4 eksamener på VG3, ja. En i hovedmål, 2 skriftlige trekkfag og 1 muntlig trekkfag.

Ja, takk for hjelp. :) Vet det er sånn i fellesfag at du kan ta eksamen, men lurte på om du har samme rettigheter i et valgfag.. ;)

De 2 skriftlige og ene muntlige eksamen, er det tilfeldig om det er valgfag eller fellesfag? :-)

Lenke til kommentar

Ville tro S2 er omtrent samme vanskelighetsgrad som R1, de skal jo på en måte tilsvare hverandre (i alle fall i forhold til opptak på Samordna Opptak). I så fall er det greit overkommelig, men ville anbefalt å kjøpe en bok. ;) Får grei forklaring på alt du skal kunne. Eventuelt et formelhefte, der du får oversikt over hvilke formler du må kunne bruke.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Ville tro S2 er omtrent samme vanskelighetsgrad som R1, de skal jo på en måte tilsvare hverandre (i alle fall i forhold til opptak på Samordna Opptak). I så fall er det greit overkommelig, men ville anbefalt å kjøpe en bok. ;) Får grei forklaring på alt du skal kunne. Eventuelt et formelhefte, der du får oversikt over hvilke formler du må kunne bruke.

Ok, tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...