PekkaTH Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Legger merke til at Komplett har lagt ut Uketilbud på enkelte produkter til "Normalpriser". Hvem prøver de å lure?????? Lenke til kommentar
zion3 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 jepp, jeg la merke til det samme selv da jeg nettopp så ukens tilbud hos komkplett.no Enten har de vert trøtte da de oppdaterte siden eller så vet ikke jeg heller hvem de prøver å lure... Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Så fikser de det kanskje:) Har sett samme ting skje før, en uke hadde de en pris på et produkt, så uken etterpå var produktet på ukenstilbud til en høyere pris enn uken før De fikset det etter et par timer da. Lenke til kommentar
sifo Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 komplett data hadde bra priser før men nå har dem så mange kunder at dem gjør som du vil det er bare tull bestil fra pm data eller mpx glemm komplett data Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 komplett data hadde bra priser før men nå har dem så mange kunder at dem gjør som du vil det er bare tull bestil fra pm data eller mpx glemm komplett data WTF? Ok. Ser at du er ny her, så et tips. Prøv å skrive litt gramatisk riktig. Det blir tatt mer seriøst, og folk gidder å lese det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 komplett data hadde bra priser før men nå har dem så mange kunder at dem gjør som du vil det er bare tull bestil fra pm data eller mpx glemm komplett data WTF? Ok. Ser at du er ny her, så et tips. Prøv å skrive litt gramatisk riktig. Det blir tatt mer seriøst, og folk gidder å lese det. Og du er endaq nyere her. Det er ikke lov til å kommentere folks gramatiske skrivefeil eller kaste dritt rundt deg når du poster. Heller ikke å poste off topic. Som nevnt har KOmplett.no klart å gjøre slike feil flere ganger. Send dem heller en mail om problemet så fikser de det nok med mindre det er ordnet allerede. Lenke til kommentar
haabe Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Men hvorfor har ikke komplett førprisen med på tilbudssiden sin? Trodde man var pålagt å også vise førpris når man annonserte med tilbudspriser, jeg... http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=184 Førprisen skal oppgis i markedsføring av «salg» 29.01.2001 Førpris må oppgis i all markedsføring hvor betegnelsen «salg», «på tilbud», «nå kr.», «kun kr.» eller lignende formuleringer som gir inntrykk av at prisene er satt ned, benyttes. Dersom man ikke kan oppgi reell førpris, kan ikke slike uttrykk benyttes i markedsføringen. Forbrukerombudet finner nå grunn til å innskjerpe dette i et brev til aktører i brune- og hvitevarebransjen. Bakgrunnen er at flere selskaper i bransjen, i forbindelse med januarsalget, markedsførte salget uten å oppgi førpriser eller på annen måte orientere om avslagenes størrelse. Forbrukerombudet ser svært alvorlig på dette, og minner om at det er et grunnleggende prinsipp at markedsføring må bedømmes ut fra det umiddelbare inntrykk som skapes. Når man for eksempel i sammenheng med årsskiftet, når forbrukere flest forventer at det iverksettes salg, benytter formuleringer som "2. januar starter det", "sjokkpriser" og lignende, vil dette bli oppfattet som salgsmarkedsføring og gi inntrykk av at prisene er satt ned. Forbrukerombudet har allerede fattet forbudsvedtak med tvangsgebyr mot enkelte selskap for brudd på disse prinsippene i sammenheng med januarsalget. Nå varsles bransjen om at ytterligere forbudsvedtak vil bli fattet dersom denne lovstridige markedsføringspraksisen fortsetter. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Men hvorfor har ikke komplett førprisen med på tilbudssiden sin? Trodde man var pålagt å også vise førpris når man annonserte med tilbudspriser, jeg... Nice. Denne var jeg ikke klar over. Send dem en mail Lenke til kommentar
Snurre Sprett Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Gjelder også MPX, ingen før pris eller normal pris... kun tilbuds pris... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 WTF? Ok. Ser at du er ny her, så et tips. Prøv å skrive litt gramatisk riktig. Det blir tatt mer seriøst, og folk gidder å lese det. Og du er endaq nyere her. Det er ikke lov til å kommentere folks gramatiske skrivefeil eller kaste dritt rundt deg når du poster. Heller ikke å poste off topic. Blib: Hvorfor skal det ikke være lov å kommentere andres skrivefeil, eller grammatiske feil? Enkelte feil er irriterende å lese gang på gang, f.ekd "ord deling", at det hadde ikke skada noen om personen retta opp i en og annen feil. Alle skriver feil fra tid til annen. Om man skriver riktig, så er sjansen for å bli tatt seriøst større. Toolshed: Det med WTF var nesten morsomt Først klager du på andres feil, men i samme øyeblikk klarer du å lire deg ut av elegante uttrykket! Det med å poste off-topic er en større forbrytelse Hvis komplett.no har dårlige tilbud den uka, så er det vel bare å benytte en annen leverandør. Hvis de har glemt å sette ned prisen, så er det vel demses feil? Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Legger merke til at Komplett har lagt ut Uketilbud på enkelte produkter til "Normalpriser". Hvem prøver de å lure?????? God morgen PekkaTH og dere andre. Godt det er folk her på forumet som er våkne på en mandags morgen i ferien også. :oops: Det ble lit forsinkelse på prisene på Ukens Tilbud, men disse er nå oppdatert på vår webshop www.komplett.no Dersom du går inn på "info", eller trykker kjøp på produktene, har de nå tilbudspris, og tilbudsprisen blir også oppdatert på hovedbildet på tilbudsproduktene i løpet av kort tid. Men tilbudsprisen gjelder allerede i handlekurven, og varer som vanlig frem til og med neste mandag. Ha en god sommerdag! Hilsen "Sommervikaren på Prissetting" - Komplett.no Salg Lenke til kommentar
Jallaman Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 komplett data hadde bra priser før men nå har dem så mange kunder at dem gjør som du vil det er bare tull bestil fra pm data eller mpx glemm komplett data Det er faktisk ikke BARE pris som har noe å si for alle.. jeg føler meg mer trygg på komplett data ihvertfall. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 komplett data hadde bra priser før men nå har dem så mange kunder at dem gjør som du vil det er bare tull bestil fra pm data eller mpx glemm komplett data Det er faktisk ikke BARE pris som har noe å si for alle.. jeg føler meg mer trygg på komplett data ihvertfall. Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Den er grei! Jeg er også fornøyd med Komplett.no, men reagerer på saker som dette. Syns det er veldig synd at nå som de har blitt så kjente, at prisene har steget. Det har nesten blitt sånn at det bare lønner seg å kjøpe det som blir annonsert på Ukenstilbud. Men Komplett.no må berømmes for den jobben de har gjort for å bli så kjent, samt at de er vel de beste til å sikre at ting er på lager. Det er jeg glad for når akutte behov skal tilfredsstilles. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Aaargh!! Dere syter som småunger!! Prøv å driv en butikk selv så skal dere fort få se at det er ikke bare bare.. Vær glad for at komplett er til. Dere har faktisk ikke greid å gjøre jobben bedre sjøl. PS! Jeg har faktisk den erfaringen som kreves for å kunne uttale meg. Sånn til generell info. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Du har drevet en butikk som gikk konkurs altså og regner dermed med at andre heller ikke kan drive butikk? (ellers var det unødvendig flaming fra din side) Men du har nok rett i at folk syter og klager for mye og tar ting for gitt. SKJERPINGS! Det var en liten feil prising fra komplett sin side:) (Jeg reagerte selv på hovedkortet da) Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Og der dukket Verdensmesteren opp Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 De har endert prisene nå forresetn:) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Men hvorfor har ikke komplett førprisen med på tilbudssiden sin? Trodde man var pålagt å også vise førpris når man annonserte med tilbudspriser, jeg... http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=184 Førprisen skal oppgis i markedsføring av «salg» 29.01.2001 Førpris må oppgis i all markedsføring hvor betegnelsen «salg», «på tilbud», «nå kr.», «kun kr.» eller lignende formuleringer som gir inntrykk av at prisene er satt ned, benyttes. Dersom man ikke kan oppgi reell førpris, kan ikke slike uttrykk benyttes i markedsføringen. Forbrukerombudet finner nå grunn til å innskjerpe dette i et brev til aktører i brune- og hvitevarebransjen. Bakgrunnen er at flere selskaper i bransjen, i forbindelse med januarsalget, markedsførte salget uten å oppgi førpriser eller på annen måte orientere om avslagenes størrelse. Forbrukerombudet ser svært alvorlig på dette, og minner om at det er et grunnleggende prinsipp at markedsføring må bedømmes ut fra det umiddelbare inntrykk som skapes. Når man for eksempel i sammenheng med årsskiftet, når forbrukere flest forventer at det iverksettes salg, benytter formuleringer som "2. januar starter det", "sjokkpriser" og lignende, vil dette bli oppfattet som salgsmarkedsføring og gi inntrykk av at prisene er satt ned. Forbrukerombudet har allerede fattet forbudsvedtak med tvangsgebyr mot enkelte selskap for brudd på disse prinsippene i sammenheng med januarsalget. Nå varsles bransjen om at ytterligere forbudsvedtak vil bli fattet dersom denne lovstridige markedsføringspraksisen fortsetter. Men førpris har de fremdeles ikke oppgitt........ Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 POWER TO THE PEOPLE!!!!!!!! Siden jeg startet dette her, vil jeg bare til slutt si at jeg er imponert over at det nå er rettet opp på Komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå