AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hei! Har i det siste hatt ganske lyst til å spille litt på min Xbox, men kunne ikke finne mitt trådløse nettverksadapter. Så tok meg en tur på nærmeste Elkjøp butikk for å kjøpe meg en ethernet kabel. Så dro jeg hjem og skulle sette opp Xboxen, men ingenting fungerer. Jeg har både prøvd å koble den opp til Pc'n og ruter/modem, men Xboxen reagerer ikke på at det er noe koblet til. Jeg gikk deretter på Xbox.com og så hva de kunne foreslå der, og gikk gjennom trinn for trinn, men ingenting fungerer. Det er som om Xboxen ikke finner verken Ip eller noe liknende. Bare spør om det er noe dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan -AloBeger Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Ingen som har noen ide? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Har du kjørt en nettverkstest på boksen din? Du er sikker på at du har en vanlig nettverkskabel, og ikke en krysset kabel? Hvordan ser oppsettet av nettverket ditt ut? Har du modem med innebygd router, eller separat router? Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Sikker på at den ikke er krysset. Har også separat router, det er en D-link DIR-615. Hvordan kjører man nettverkstest om jeg skal teste det? Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Noen som har tips? Ingen som kan noe om dette? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Du går inn på system setting > network setting og der finner du network connection test. Da kan man finne ut hva kansje som er gale Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=phtk0GoZnF4 Video der jeg forklarer feil, kanskje det gjør det mer klart? Under lokal tilkobling står det: Netverkskabel koblet fra Atheros AR8121/AR113...osv Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=phtk0GoZnF4 Video der jeg forklarer feil, kanskje det gjør det mer klart? Under lokal tilkobling står det: Netverkskabel koblet fra Atheros AR8121/AR113...osv Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 har du forsøkt med fast adresse? får heller ikke nett hvis jeg ikke gjør dette. Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 sorry alle, nå føler jeg meg dum. For noen måneder siden slo lynet ned i huset jeg bor i, og jeg tror at xboxen kan ha vært koblet i vår gamle router, som vi senere måtte bytte ut. Tror dette kan være feilen, og grunnen til at xboxen ikke merker at det er en ethernet kabel der. Høres dette fornuftig ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå