Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg deprimert?

Fiske

Anbefalte innlegg

Det siste året nå har jeg vært så utrolig mye nedfor, jeg kjenner mer frykt og angst enn glede over mine relasjoner til andre mennesker.

Nå har jeg ei jente som jeg er veldig glad i, men jeg har en så destruktiv tankegang. Jeg klarer ikke å sette pris på hvor bra denne jenta egentlig er, hun er ei veldig snill jente som ikke vil gjøre meg noe vondt. Men alikevel så vandrer tankene mine inn i alt jævelskap som kan finnes.

Det er så utrolig frustrerende å ha det sånn, det har ødelagt flere forhold for meg. De fleste dagene mine går jeg rundt og ar det helt jævlig med meg selv, jeg hater hvordan jeg ser ut, jeg hater hvordan jeg er og jeg hater virkelig å ha de slik jeg har det nå.

En og annen god dag kan jeg ha, men det har etterhvert blitt så sjeldent. Men jeg har etterhvert lært meg å sette pris på de få gode dagene jeg har.

Jeg har tenkt på å oppsøke en lege angående dette her, men jeg er litt nervøs for hvordan det kommer til å bli.

Jeg hadde satt pris på om noen kunne gjort seg opp noen tanker rundt hva jeg skriver nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Om du vet hva som plager deg, er det mulig å gjøre noe med det?

Som f.eks utseendet ditt - om du ikke er fornøyd med det, kunne jeg anbefale å begynne med trening. Etter kort tid vil du merke forskjeller og det vil føles virkelig godt å se på seg selv i speilet og tenke at det faktisk er din kropp og at du har trent deg til det på egenhånd. Nå vet ikke jeg om dette er problemet i det hele tatt, men jeg vil tørre påstå at de fleste ting du er misliker med deg selv kan endres om du går inn for det!

Lenke til kommentar

Hei Fiske

Slik du beskriver plagene dine og dersom du har hatt det sånn i ett år, så virker det som om du er deprimert. Angst og depresjon oppstår ofte samtidig, og er for mange to sider av samme sak.

Det er mye og god hjelp å få mot depresjon, og hvis du får slik behandling vil angsten som regel avta også. Mild depresjon skal behandles med psykologbehandling, og de aller fleste blir helt bra igjen. Du bør ta kontakt med fastlegen din over helgen, og få henvisning til psykolog.

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...