Olestokk Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 for ett og ett halvt år siden fikk vi 3 "thin client" maskiner (og masse annet utstyr) fra storeys som la ned ett eller annet sted. disse har bare stått ute i låven til nå, jeg lest masse om dette nå men finner ikke ut hvorda man gjør det... går det ann å bruke en "thin client" uten en "blade pc/server" og istedet koble den til en windows 7 ultimate maskin og bruke den maskinen som en server for "thin client-en"? og hvis det er mulig... hvordan???? Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Windows 7 tillater, som alle andre klient-OS fra Microsoft, maks en brukersesjon. Prøver du å koble til med flere klienter vil du bare ende opp med å ta over sesjonen til den forrige klienten, som kastes ut. Det var et hack til XP som fjernet denne begrensningen og i praksis gjorde den om til en terminalserver, men om det finnes noe tilsvarende for 7 tør jeg ikke svare på. Terminalserverkomponenten er bygget om ganske kraftig siden den gang. Det er vel heller ikke nødvendig å si at dette ikke støttes av Microsoft, og at du kan risikere at en oppdatering skrur av slike hack (noe som skjedde i alle fall en gang med XP-hacket jeg har vært borti). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå