stigzy Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Broren min har følgende problem: Kan spille spill på nettet uten noen som helst problemer. Men med en gang han skal bruke nettleser så komme det opp at han ikke er tilkoblet til nettverk. På internettstatus så står det at alt er 100%, så har en mistanke om at det er dataen. Har en annen tilsvarende data som har ingen problem. Har prøvd følgende: - å installere en annen nettleser via annen data, men samme resultat - Tatt av brannmuren, ingen hjelp - Tatt diagnose test, men viser ingenting gale - Slettet loggen og coockies på nettleserne, ingen resultat - Gikk på nettverksverktøy og slettet lagrede nettverk og lagret det på nytt, men ingen resultat Benytter forresten Airport Extreme, og har aldri hatt problemer med den. Rekner med at det ikke er den siden det er, 2 windows pc som fungerer, 3 mac'er, iphone og ipad... Noen som har flere ideer jeg kan prøve for å finne ut av dette? -Stigzy Endret 30. januar 2011 av stigzy Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 de du må gjøre er og restarte ruteren dette problemet har jeg også hatt du må dra ut strømen til routeren Lenke til kommentar
dragepappa Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Sjekk om det står oppført noen proxy på innstillingene til nettleseren. (i ie er det vertkøy -> egenskap for internett ((?) internet options på engelsk) tilkoblinger (connections) og lan innstillinger (lan settings) Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Har restartet routeren flere ganger, å det er ikke den så er problemet, det er jeg 100% sikker på Men skal prøve proxy instillingene senere og gi tilbakemelding! Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Får du resolvet vg.no, ved en ping forespørsel f.eks? Eventuelt 195.88.55.16 ? Endret 30. januar 2011 av Youcef Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Teste proxy instillingene, men viste seg at det ikke var problemet. Får prøve vg med pingforespørsel da i morgen, så gir jeg tilbakemelding om det Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Problem løst. Måtte koble dataen til routeren med lan kabel, så virket det fint etterpå Takk for svar ellers :!: -Stigzy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå