NeEeO Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hei, Har tenkt på å ha en 24/7 server..Men pcen min blir varm veldig fort (Acer Aspire 5738zg) er det mulig å kjøpe..Jeg forestiller meg at det er mulig å kjøpe sånn liten server aktig boks..Sånn man bare kan plugge inn og bare la stå , så trenger jeg ikke å ha pcen på 24/7 men serveren.. Men da må den ikek bruke mye strøm da :/ Er dette mulig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Mine PC'er står alltid på. Hvis din blir for varm så har du for dårlig kjøling. Men det du tenker på er antagelig en NAS. Finnes i mange utgaver. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11306 Det er en liten Linux maskin som er spesialisert til å være en server. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 lol? Noe billigere en 1000kr? er det noe for under 1000kr? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, det er tvilsomt. Synology DiskStation DS109 NAS koster ca 1000, og så kommer en disk i tillegg. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, det er tvilsomt. Synology DiskStation DS109 NAS koster ca 1000, og så kommer en disk i tillegg. Vis jeg kjøper en sånn, kan jeg lage min egen webhosting..greie da? eller gta hsting osv. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvis du trenger PHP/MySQL-støtte så duger det ikke med en enkel nettverksdisk til rundt tusenlappen, dessverre. Hvis du kun skal hoste HTML-sider o.l. så vil det kunne fungere. Hva er "gta hsting"? Spillserver? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Hvis du trenger PHP/MySQL-støtte så duger det ikke med en enkel nettverksdisk til rundt tusenlappen, dessverre. Hvis du kun skal hoste HTML-sider o.l. så vil det kunne fungere. Hva er "gta hsting"? Spillserver? Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå