Vallhall Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Hei Har nettopp kjøpt GT5, og har spilt en stund uten den store aha opplevelsen. Det er vel ikke bare jeg som syns det er slitsomt å kjedelig å kjøre å bruke mye tid på biler som knapt nok går fortere enn en trimmet moped. Visuselt er det jo bra, men kan ikke si premium bilene er noe bedre enn på Forza og Hot pursuit(PC). Syns også det er latterlig at 800 av bilene er de samme som i GT4 bare i high res. At de har brukt hele 6 år på dette spillet kan jeg overhodet ikke forstå, men som sagt jeg har ikke spilt det så mye enda, så det er mulig det kommer seg utover i spillet. Som utviklerne av Shift2 sier, både GT5 og Forza er clinisk og sterile. Er det spill jeg virkelig ser fram mot så er det Shift2, Grid2" og Dirt3. Har både Forza2/3 og GT4/5, men spiller akkurat nå nesten bare Hot pursuit(ja det er arkade) og Grid og Dirt1/2. I disse spillene er moro faktoren noe helt annet enn i GT5/Forza. Vil også nevne at interfacen i GT5 er latterlig dårlig å ulogisk oppbygd Endret 30. januar 2011 av Vallhall Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Tja, bortset fra at jeg egentlig syns det var mer moro i starten med de langsomme biler enn nå, så er jeg langt på vei enig i det du skriver. De siste to ukene har jeg ikke spillet noe utover seasonal events som desverre har blitt for enkle, og nå som jeg er over lvl 30 på a-spec går det egentlig mest i å bli ferdig med b-spec, og da vil jeg faktisk tro jeg legger det på hylla for jeg gidder ikke kjøre den siste halvdelen av endurance-løpene. Ser frem til DIRT 3 og SHIFT 2 jeg også. Om ikke annet blir det fint med variasjon. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hot pursuit er seriøst det mest kjedelige spillet jeg har spillt på lenge, det er jo det samme hele tiden, så hvis du synes den type bilspill er bra, så er det ikke rart du missliker GT5 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 NSFHP er ikke kjedelig,ganske morsomt og spille når du dodger i last second. Men husk at Gran Turismo er simulering spill og spillet er mer om tuning av biler og tjene penger og finne riktig deler på bilen enn som i andre spill. jeg er enig at det er er for mange biler av samma typen i GT5,men har egentlig svært lite og si,hvertfall for meg. hvis du forventet GT5 være noe likt shift/grid så er det ikke rart at du blir skuffa,jeg elsker simulering spill,ingenting er som og tune opp bilen max og kjøre endurance løp og vinne:) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hvis hot pursuit (den siste) hadde mulighet til split-screen så hadde det vært det ultimate spillet. Gut vet hvor mange timer med NFS III - HP (PS1) splitscreen som har gått med. Beste bilspillet noen sinne. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) .. syns spillet ble moro etter jeg fant ut det gikk an å stille om fra "arcade" til "simulation" i kontroll-menyen. Og begynte å bare kjøre forskjellige biler, istedet for å bare vinne løp hele tiden. Ellers så er Rally-"eventen" med Loeb et høydepunkt. Samme med Nordschleife-gjennomgangen. Men spillet er litt vanskeligere enn.. gt4 for eksempel - du har litt mindre marginer å gå på i gt5, selv om du kan herje noe fantastisk.. men du kan ikke kjøre med gassen i bånn hele tiden.. Eller hvis du gjør det, så kommer du til å kjøre på samme måten hele tiden, og du treffer en sperre et sted. Så for min del ble spillet morsomt etter at jeg klarte å tweake bilene nok til å kjøre bedre uten enn med assists. Tror egentlig det er veldig lett å bli lei hvis du kjører på standard-instillingene.. Ellers så er det en skikkelig god ide å kjøre med view inne i bilen, og bli vant til den. Mange av bilene som får et helt annet preg når du kjører med cockpit view. .. ..presentasjonen i spillet er jo helt skutt, egentlig.. masse forferdelig flott grafikk, simuleringen er ufattelig bra (og ikke klinisk på noe vis - om det er skade, ujevnheter i veien, vær, eller fysikk generellt.. kjøre Nurburgringen når sola går ned, sånne ting. Med bukler og kanter overalt.. helt fantastisk bra). Men du må jo lete litt, for å si det sånn.. Shoppe dekk og deler, for eksempel - kunne det være mulig å gjøre det med flere knappetrykk og meny-skift..? Assist-innstillinger som blir lagret for hver eneste bil? Men plutselig umulig å ha forskjellige "presets" på tweakingen..? Massevis av ting som er blitt forenklet på toppen til det har blitt vanskelig å bruke, men laget slik at standard-innstillingene gjør alt "enkelt" å få til.. Kan definitivt se at en publisher fyr fra Sony har vært inne i bildet her.. Endret 1. februar 2011 av nipsen Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 .. syns spillet ble moro etter jeg fant ut det gikk an å stille om fra "arcade" til "simulation" i kontroll-menyen. Kan du være litt mer spesifikk på dette?. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Gå inn på "options". På den tredje raden nedover under "Steering Controllers" er det et valg for "Steering Settings". Under der igjen kan du velge "Steering Type". Det går på hvordan spillet prøver å kompensere for overstyring. Og gjør det samme på pad-kontroll, selv om det står at det bare er for ratt. Ser ut til å tilsvare "Professional/Arcade/Simulation" switchen i GT5p. Men det var godt gjemt, ja.. Hold på å bli sprø av måten rattet tvang seg frem og tilbake ved første tegn til en skrens, så det der hjalp en del.. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Gå inn på "options". På den tredje raden nedover under "Steering Controllers" er det et valg for "Steering Settings". Under der igjen kan du velge "Steering Type". Det går på hvordan spillet prøver å kompensere for overstyring. Og gjør det samme på pad-kontroll, selv om det står at det bare er for ratt. Ser ut til å tilsvare "Professional/Arcade/Simulation" switchen i GT5p. Men det var godt gjemt, ja.. Hold på å bli sprø av måten rattet tvang seg frem og tilbake ved første tegn til en skrens, så det der hjalp en del.. Mange takk Har ikke ratt så da nok ikke dette valget tilgjengelig med PS3 kontrollen Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Joa. Det gjør ca. det samme med hvordan håndkontrollen virker og. På "arkade" kompenserer rattet for skrens av seg selv. På "simulering" kompenserer det veldig lite - og trekker mot kjøreretningen avhengig av fart fremover, og press på dekkene.. tweaking på skjæring, osv. Veldig bra. Utrolig at de har gjemt switchen så godt.. ..mm.. neste en må gjøre er å tweake differensial-sperra litt. Skrev en guide hvis noen vil lese ... http://bit.ly/gbp6ew Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Mange takk igjen nipsen Skal prøve det, selv om jeg syns det allerede er vanskelig nok. Vet du om det finnes ratt som kan brukes både på PS3, 360 og PC? Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ..har hørt mye bra om Fanatech - de har et ratt som er kompatibelt med 360/PC/Ps3. Men de koster for mye, syns jeg. Et alternativ kunne være g27 rattet til Logitech (inkluderer pedaler, usb.. funker på pc/ps3.. fint ratt) - sammen med en XCM F-1 konverteringsboks til 360en. Kjenner en som kjøpte en sånn til Forza, etter å ha shoppet litt for kjapt.. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Takk igjen nipsen Skal etterhvert sjekke det ut Får vel komme meg på den offisielle tråden nå tenker jeg Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det største problemet med GT5 er at du for det meste kjører mot banen, ikke mot andre biler. De andre bilene er bare trafikk du må forbi, ikke motstandere i et løp. AI'en til de andre bilene er såpass svak at de ikke greier å ligge å formasjon med bilen din. Dessuten har du alltid mye raskere bil enn de andre, eller så er det en bil som er umulig å ta igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå