Gå til innhold

abc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine forslag til en innvandringsreform til Norge. Stem ja ovenfor hvis du er for.

 

* For å få norsk statsborgerskap må en innvandrer snakke flytende norsk og tjene 500000.

Her knocker du vekk mange ferdigutdannede indere, kinesere osv, som ennå ikke har inntekt.

Norsktest: Nei. Si engelsk i stedet. Da kan man surfe på TOEFL og IELTS som allerede eksisterer. Noen bedrifter kan profittere svært bra på mennesker som kun snakker engelsk.

 

Nekte alle asylsøkere opphold.

Helt greit.

 

Full stopp på ektelle gjenforening for personer uten norsk opprinnelse.

Altså født i Norge?

 

Arbeidsinnvandring skal bare være forbeholdt innvandrere med påvist iQ over 130.

Dette er en veldig, veldig høy IQ. For bedrifter er det viktigere med noen som har verifisert kunnskap. Dersom du finner en superbra indisk programmerer som har IQ på 129, så skal han ikke få komme inn å produsere? Nei, da er det ikke rart det går til hælvete med Norge.

 

Ingen skoler kan ha mer enn 25% innvandrere

Det er ikke annet enn et fromt ønske, om du ikke ønsker å forby barn å gå på skole der de bor, og på den måten lage problemer for dem. Dessuten skyver du ansvaret over på innvandrere, hvordan busse unga til skole, og hvordan finne en skole som er villige til å ta dem. Nei, nei, nei nei.

 

Obligatorisk språktesting alle alle innvandrere, et dårlig resultat medfører at foreldrene blir fratatt alle sosiale ytelser med mindre de sender barna i barnehage.

Er ikke så fan av sosiale ytelser.

 

* Innvandrere kan ikke bo i sosialt eide boliger i bydeler eller kommuner hvor mer enn 10% av befolkningen er innvandrere.

* Utvisning av alle innvandrere med og uten norsk statsborgerskap som bryter norsk lov.

Må gruble litt mer på dette.

Lenke til kommentar

Synes det høres forferdelig inhumant å nekte ALLE asylsøkere opphold.

500000 var jo også forferdelig høyt minimumskrav for inntjening, hvem mener du da skal gjøre alle drittjobbene som nordmenn ikke vil gjøre?

 

De fleste asylsøkere i norge søker om asyl på humanitært grunnlag. De er lykkejegere som har betalt menneskesmuglere i stor stil for å kunne komme til Norge. En reise fra for eksempel Afghanistan til Norge er ikke nødvendigvis enkel. Dette er så absolutt ikke de som har størst behov for beskyttelse, men derimot de som oftest kommer fra de mest ressurssterke familiene i hjemlandet. Blir det til slutt bare terrorister og tomskaller igjen? Det er ikke bærekraftig. I 2008 fikk 15000 voksne førstegenerasjons Somaliere i Norge 700 millioner av skattebetalernes penger i velferdsytelser. Samme år dedikerte Norge 200 millioner til 10 millioner Somaliere i verdens desidert mest misslykkede land. Det er en prioritering som ingen tjener på, bortsett fra sosialistene, som får mer flere stemmekveg.

Lenke til kommentar

Vi burde ha samme ordning som de har i emiratene med arbeidsinnvandring. DVS vi kan tillate egne små lukkede samfunn av gjestearbeidere som skal pelle seg på hue og ræva ut etter endt arbeidsforhold.

 

Sannheten er den at enkelte internasjonale krefter har en investert interesse i å ødelegge det genetiske opphavet til nordmenn pga hat og rasisme. Vår innvandring har ingenting med "internasjonale forpliktelser" eller lignende å gjøre. Det er 100% designet som et folkemord fra dag en.

 

Ingenting vil skje for man erkjenner de virkelige kreftene bak innvandringen og deres ultimate mål.

Endret av pk2010
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iq på 130 og høyere representerer 2.2% av befolkningen og vi har sett fra tidligere utregninger at matte er ikke lindalol sitt sterkeste side.

 

Reformforslagene er så rasistiske at jeg ikke ser noe vits å diskutere dem, ser jo at det er flere som støtter forslagene. At dere ikke skammer dere.

Endret av Blåbær
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje vi skal innføre en IQ test her på forumet for å kunne lage en avstemmning?

Antar at det blir litt problematisk for en del personer da he he og det sparer oss en del moderering.

 

Så lenge både trådstarter og deltakere i tråden holder seg til en saklig og fornuftig diskusjon så ser jeg ikke noen problemer med denne tråden , men si igjerne fra om noen føler det motsatte.

 

 

For meg personlig så er de fleste kravene ganske så urealistiske og ikke minst problematiske :

 

*IQ krav på 130 : Blir jo litt teit å kreve en høyere IQ en vår egen gjennomsnittelige IQ.

*Å snakke flytende Norsk : Urealistisk for alle over 8-12 år (pga evnen til å lære seg et nytt språk i samme grad som morsmålet).

*Nekte alle asylsøkere opphold : Da bryter vi avtaler med andre EU land i forhold til Schengen avtalen. Urealistisk.

*Full stopp på ektefelle gjennforening : Ondskapsfult , er det sånn at noen flykter og er fult integrert i landet med oppholdstillatelse så bør det være greit å få inn resten av familien sin (kone /mann , barn ).

*Ingen skoler skal ha mer enn 25% Innvandrere : Så lenge det lar seg gjøre i forhold til beliggenhet så høres det ok ut.

*Obligatorisk språktest : Still heller krav om at innvandrere benytter seg av barnehagen på lik måte som norske foreldre i steden. Byråkratiet og kostnadene ved en slik innføring blir vel astronomiske...

*Nekte å bo hvor det er mer enn 10% innvandrere : Noe enig med at det er greit å få fordelt innvandrerne over hele landet , men det bør være i forhold til boligområdet og ikke kommune. Antall innvandrere totalt må vel være begrenset i forhold til hvert 100 år og sammfunsutvikling generelt.

*Utvisning av alle innvandrere som bryter Norsk Lov : Ikke enig her , det må gjøres en vurdering av flere ting i slike saker sånn som : forbrytelsen sin alvorlighet , strafferamme og omstendigheter.

 

Min vurdering av forslaget er at jeg hadde gitt det en total slakt, det bærer desverre mye vekt av å være relativt lite gjennomtenkt og de fleste forslagene ser ut til å hoppe over mange viktige fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine forslag til en innvandringsreform til Norge. Stem ja ovenfor hvis du er for.

 

* For å få norsk statsborgerskap må en innvandrer snakke flytende norsk og tjene 500000.

 

Så du mener at innvandrere skal ta de godt lønnede jobbene, mens etniske nordmenn skal kjøre buss?

 

* Nekte alle asylsøkere opphold.

 

Det spørs. Det slipper nok inn for mange nå, men søker du politisk asyl, og faktisk har en grunn til det, føler jeg at de må slippe inn i landet.

 

* Full stopp på ektelle gjenforening for personer uten norsk opprinnelse.

 

Det er bare slemt.

 

* Arbeidsinnvandring skal bare være forbeholdt innvandrere med påvist iQ over 130.

 

Blanding av tysk nasjonalsosialisme og Albert Einstein. Ikke noe vi trenger i Norge.

 

* Ingen skoler kan ha mer enn 25% innvandrere

 

Da må man jo tvangsflytte elever. Dyrt og unødvendig.

Jeg tror det vil føre til at flere skulker, fordi de ikke gidder å sitte en time i buss for å bli flyttet fra Groruddalen til St. Hanshaugen to ganger daglig. Dessuten er det på fritiden de dårlige miljøene oppstår.

 

* Obligatorisk språktesting alle alle innvandrere, et dårlig resultat medfører at foreldrene blir fratatt alle sosiale ytelser med mindre de sender barna i barnehage.

 

Ikke noe jeg støtter. Også et brudd på grunnleggende menneskerettigheter.

 

* Innvandrere kan ikke bo i sosialt eide boliger i bydeler eller kommuner hvor mer enn 10% av befolkningen er innvandrere.

 

Hvorfor ikke? Vi har ikke slum i Norge, og vil nok aldri få det heller. Innvandrerne selv vil nok ikke like det heller.

Det er ikke bare fordi det er billig at alle flytter til Søndre Nordstrand, Grønland eller Groruddalen. Det er også fordi de vil bo i nær kontakt med mennesker med samme bakgrunn, og ha sine etniske butikker nær seg.

 

* Utvisning av alle innvandrere med og uten norsk statsborgerskap som bryter norsk lov.

 

Det spørs veldig på hva det gjelder. Voldtekt eller drap - greit. Fartsovertredelser i trafikken - ikke greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En reform jeg heller støtter opp er Unge Høyres innvandring og integrering program. Noen raske elementer er:

  • Alle nye landsmenn skal gjennom en obligatorisk 500 timers norskkurs med krav om bestått norskeksamen før man kan gjøre en entre i det Norske samfunnet
  • Fjære barnestøtten slik at det vil være økonomisk lønnsomt å sende barnet i barnehage for integrering
  • Ekteskapshenting skal ikke være mulig før man har bodd i Norge i x-antall år, samt ha en stabil inntekt slik at man kan forsørge sin egen familie uten trygdehjelp
  • Fjerne retten til morsmålsundervisning
  • Ha langt strengere krav for å komme inn i landet
  • Man skal sette en maks grense for å kunne søke seg inn til Norge

Programmet som helhet for de interesserte kan leses her

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

[*]Ha langt strengere krav for å komme inn i landet

Hvordan henger det sammen med den liberalistiske historien til unge høyre, trodde dere ville ha inn flere utdannede mennesker inn i landet. Å gjøre det vanskeligere å komme inn vil bare gjøre det at færre gidder å søke seg hit.

 

Bare se på USA, som har alltid behov for smarte folk fra utlandet som kina og india men nå velger de heller å holde seg i hjemlandet sitt, da de får nå gode lønninger i sitt eget hjemland samt at det har blitt vanskeligere å komme inn i landet. Mange sier at det ikke spiller noen rolle, men jeg tror det gjør veldig mye for utviklingen av landet, 70% av de som tar PhD idag i USA er født i andre land enn USA, konkurransekraften vil lide og USA som verdensmakt vil ende da de er nødt til å ha de smarteste folkene i sitt land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine forslag til en innvandringsreform til Norge. Stem ja ovenfor hvis du er for.

 

* For å få norsk statsborgerskap må en innvandrer snakke flytende norsk og tjene 500000.

* Nekte alle asylsøkere opphold.

* Full stopp på ektelle gjenforening for personer uten norsk opprinnelse.

* Arbeidsinnvandring skal bare være forbeholdt innvandrere med påvist iQ over 130.

* Ingen skoler kan ha mer enn 25% innvandrere

* Obligatorisk språktesting alle alle innvandrere, et dårlig resultat medfører at foreldrene blir fratatt alle sosiale ytelser med mindre de sender barna i barnehage.

* Innvandrere kan ikke bo i sosialt eide boliger i bydeler eller kommuner hvor mer enn 10% av befolkningen er innvandrere.

* Utvisning av alle innvandrere med og uten norsk statsborgerskap som bryter norsk lov.

Skulle nesten tru at du var en rasist.

Rart at denne tråden ikke blir stengt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si jeg ler av beskyldningene om rasisme i denne tråden. Temmelig patetisk.

 

Selv jeg ser en mangelfull logikk i TS sine del dels "friske" påstander.

 

For å få norsk statsborgerskap må en innvandrer snakke flytende norsk og tjene 500000

 

Å lære seg et nytt språk flytende i voksenalder er meget vanskelig, samt kravet om å tjene mer enn gjennomsnittslønnen i Norge blir for dumt.

 

Full stopp på ektefelle gjenforening for personer uten norsk opprinnelse

 

Det har og skal aldri være statens oppgave å bestemme over forhold til kjærlighet, gjør man det har man et autoritært samfunn.

 

Arbeidsinnvandring skal bare være forbeholdt innvandrere med påvist iQ over 130

 

Det å sette krav at ens IQ skal være over 130 for å ha lov til å komme hit som arbeidsinnvandrer blir for dumt. Jeg, som et eksempel, har ikke kvalifisert meg pga jeg har under 120.

 

Ingen skoler kan ha mer enn 25% innvandrere

 

Da må man presentere løsninger for spre innvandrere over hele landet. Om det viser seg at alle skoler har over 25% og man ikke har kapasitet til å etablere nye betyr dette utdanningsnekt-

 

Obligatorisk språktesting alle alle innvandrere, et dårlig resultat medfører at foreldrene blir fratatt alle sosiale ytelser med mindre de sender barna i barnehage

 

Språktesting er bra, det kartlegger hvem som trenger hjelp. Dog det å bruke makt og tvang for å rettferdiggjøre at noen er dårlige i språk er intet annet enn et autoritært samfunn.

 

Innvandrere kan ikke bo i sosialt eide boliger i bydeler eller kommuner hvor mer enn 10% av befolkningen er innvandrere

 

Da må man presentere løsninger for spre innvandrere over hele landet. Hvis ikke så må de bo på gaten eller i telt i parken.

 

Utvisning av alle innvandrere med og uten norsk statsborgerskap som bryter norsk lov

 

Hvis man ikke presiserer hvilke lover så vil det i praksis si at om en innvandrer stjeler en rosinbolle så er dette en enveisbillett ut av landet.

 

Skal man ha denne type integreringspolitikk så ja, da vil jeg kvalifisere dette som apartheidpolitikk. Om TS skrev sin liste i frustrasjon uten å tenke på konsekvensene vet jeg dog ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...