Gå til innhold

Revolusjonerende Valgsystem

Anbefalte innlegg

Måten demokratiet og valgssystemet vårt fungerer per idag, driter i gjensidighet, pga fangedillemmaet og det liberale dillemma.

Om jeg stemmer for at muslimer skal få lov til å dresse opp ungene sine i hijab på skolen og ikke bli hindret i barneoppdragelse av det offentlige, så kan det allikevel tenkes at "Ali" stemmer for at den framtidige datteren min, skal måtte tvinges til å gå i hijab. Jeg vet ikke hva "Ali" stemmer. Om dette var noe som ble avgjort i et foreldreforum på hver enkelt skole, så ville jeg sagt til Ali: fuck off, din antisosiale horunge. Om ikke du lar datteren min gå med hårbøyle og skjørt, så skal ikke ungen din få lov til å gå i hijab. Men når vi stemmer, så diskuterer vi oss ikke fram til enighet. Vi snikskyter hverandre.

Dette har i praksis ført til et samfunn hvor det er lønnsomt å forfølge sine interesser kynisk, brutalt og hensynsløst. Dersom jeg har interesse av god båndbredde, så vil jeg gjerne tvinge alle, inkludert eldre som ikke bruker pc, til å betale for offentlig internett. Dersom jeg liker NRK, så vil jeg at alle skal sponse fortsatt NRK. Det oppstår et press om å bruke Staten som sin personlige pengeinnkrever, og de moralske argumentene til sosialister om å skulle være altruistisk, framstår kun som løgnaktige, manipulerende utsagn som dekker over enkeltinteresser til sitt valgklientell.

Her er en forbedring: på stemmeseddelen får du mulighet til å gjøre stemmen avhengig av valgresultatet. Og så lager vi mange flere enkeltvalg i parallell! F.eks stemmen min ved valg A er "tillat religiøse skoler." Men hvis utfallet av et annet valg B er "alkohol skal forbys" så skal min stemme ved valg A forandres til "forby religiøse skoler."

Resultatet er et annet spill, hvor det ikke lenger vil bli like lønnsomt å være et psykopatisk forbudsmenneske. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en veldig enkel løsning på problemet.

Nei, dessverre ikke. Ettersom folk har stemmerett, vil de bare bruke denne til å uthule markedet. Vi snakker heller ikke bare økonomi. Det kan også gå på retten til å fylle livet sitt med mening i form av å dope seg med f.eks hasj eller religion. Dette er dere liberales problem, dere har ingen systemløsning som opprettholder eller fører til liberale holdninger, like lite som anarkistene har en systemløsning som får folk til å respektere privat eiendom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...