Zodihax Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg droppa konfe meg. Jeg mistet en del penger, men for meg handler prinsipper om så mye mer enn penger. Hvis du ikke vil konfe deg kristelig, så ikke gjør det da. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Da jeg var på konfcamp skjedde dette (Skjærgårds Music & Mission Festival 2007) Endret 30. januar 2011 av Jevrio Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Dette høres kanskje opplagt ut, men det er viktig å tenke på at det ikke... tapes penger hvis du ikke konfimerer deg - du bare lar vær å snylte på penger slekta har tjent. Tåpelig tradisjon. De fleste bare blir nok bare glad for at de slipper å ta del i den kjipe feiringen, og gledelig sender noen lapper i posten hvis du forklarer situasjonen. Endret 30. januar 2011 av bögfisk 1 Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Dette høres kanskje opplagt ut, men det er viktig å tenke på at det ikke... tapes penger hvis du ikke konfimerer deg - du bare lar vær å snylte på penger slekta har tjent. Tåpelig tradisjon. De fleste bare blir nok bare glad for at de slipper å ta del i den kjipe feiringen, og gledelig sender noen lapper i posten hvis du forklarer situasjonen. Hvis du tenker slik kommer du ingen vei, da kan like godt droppe bursdag, jul, påske osv-, - slik at du ikke snylter på penger slekten har tjent. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Det kunne man godt gjort får min del, men det er en forskjell på å gi personlige gaver og det å sende penger. Men høytidene handler bare om kommersielle gaver amirite? Endret 30. januar 2011 av bögfisk Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) I slekta vår har vi kuttet ut konfirmasjon. Vi trenger da for søren ikke å forankre fråtsing og pengegaver i noe livssyn med offentlig pengestøtte. Endret 30. januar 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Cred til trådstarter Ikke for at jeg er noen anti-kristen, men godt å se du tar selvstendig valg og ikke lar deg bli tatt av press og penger. Endret 30. januar 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Takk for credsa , men nå er jeg sannelig ikke sikker,tror fortsatt at jeg sier nei, men kan hende at det blir noen lapper i banken. Og bursdag er vell litt mere personlig og man feirer jo at man har fått et barn og at det barnet har blitt født. Og høytider synes jeg er verdt å feire, vi får ikke noe gaver/penger i påsken, men i jul så gir vi hverandre gaver, 1/10 gaver er penger, så det er ikke så mye, sist gang så fikk jeg 400 kr Jeg tok opp emnet litt diskret sammen med far, det ble " ja men du hadde jo fått penga uansett ", han sa bare at før jeg bestemte komf så sa han at om at jeg ikke hadde tatt komf så hadde vi bare brukt dem på en ferie eller noe surr, han sa også at jeg ikke kunne bare hoppe av, når man har begynt på noe skal man fullføre, den sure J****. Endret 31. januar 2011 av sindre_sniper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå