Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slutte å ha sex med dama?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikre dager gjelder kun dersom jenta har regelmessig syklus og kjenner kroppen sin godt. Det finnes også apparater som måler temp under tungen (man måler hver morgen, hele måneden) som gir indikasjon på sikre dager. Men dette er heller ikke helt sikkert, da uforutsette ting kan gjøre at eggløsning forskyves eller forsinkes.

 

Synes du skal snakke med henne angående prevensjon. Om hun ikke vil bruke noe med hormoner, finnes det fortsatt pessar, selv om dette er veldig utdatert. Jenta kan også sette inn kobberspiral, den er det ingen hormoner i, men legene vil helst at jenta skal ha født barn først.

 

Alternativene til p-piller er feks minipiller som bare har en type hormoner i seg og også en veldig mye mindre dose. P-ring har også lave doser, da den virker lokalt. Man kan ta den ut under sex eller la den bli inne der. Byttes hver tredje uke.

 

P-stav har samme lille mendge hormoner (og kun èn type) som minipiller, byttes etter tre år.

 

P-sprøyte er også noe av det samme, men man anbefaler ikke det til jenter som ikke har fått barn, da det kan ta et par år før menstruasjonen er normal igjen.

 

Siden du ikke har snakket med henne om det bør det være første steget. Idag hvor det meste er godt utprøvd og testet ut er det rett og slett tull om man ikke vil prøve. Noen får ingen bivirkninger, og det vet man ikke før man har prøvd. Foreslå feks minipiller, p-stav eller p-ring, som har minimale mengder hormoner i seg.

 

Ang. kondomer er det viktig at det ikke er igjen luft i tuppen. Blir det for liten plass til sæden som kommer ut sprekker den.

 

Om det stemmer at hun ikke vil gå på noe stiller jeg samme spørsmål som et annet innlegg her, kanskje det er noen som egentlig har litt lyst på barn..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikre dager gjelder kun dersom jenta har regelmessig syklus og kjenner kroppen sin godt. Det finnes også apparater som måler temp under tungen (man måler hver morgen, hele måneden) som gir indikasjon på sikre dager. Men dette er heller ikke helt sikkert, da uforutsette ting kan gjøre at eggløsning forskyves eller forsinkes.

 

Synes du skal snakke med henne angående prevensjon. Om hun ikke vil bruke noe med hormoner, finnes det fortsatt pessar, selv om dette er veldig utdatert. Jenta kan også sette inn kobberspiral, den er det ingen hormoner i, men legene vil helst at jenta skal ha født barn først.

 

Alternativene til p-piller er feks minipiller som bare har en type hormoner i seg og også en veldig mye mindre dose. P-ring har også lave doser, da den virker lokalt. Man kan ta den ut under sex eller la den bli inne der. Byttes hver tredje uke.

 

P-stav har samme lille mendge hormoner (og kun èn type) som minipiller, byttes etter tre år.

 

P-sprøyte er også noe av det samme, men man anbefaler ikke det til jenter som ikke har fått barn, da det kan ta et par år før menstruasjonen er normal igjen.

 

Siden du ikke har snakket med henne om det bør det være første steget. Idag hvor det meste er godt utprøvd og testet ut er det rett og slett tull om man ikke vil prøve. Noen får ingen bivirkninger, og det vet man ikke før man har prøvd. Foreslå feks minipiller, p-stav eller p-ring, som har minimale mengder hormoner i seg.

 

Ang. kondomer er det viktig at det ikke er igjen luft i tuppen. Blir det for liten plass til sæden som kommer ut sprekker den.

 

Om det stemmer at hun ikke vil gå på noe stiller jeg samme spørsmål som et annet innlegg her, kanskje det er noen som egentlig har litt lyst på barn..?

 

takk for ett langt å utfyllende svar, men det blir nok ikke aktuellt å spørre nå med det første tror jeg. kanskje aldri... grunnen er at jeg er veldig sikker på at hun er imot P-piller f.eks. (som hadde vært det jeg hadde spurt om), og jeg har ikke lyst

til å spørre bare for min egen skyld.

 

ja det med kondomet er jeg litt nervøs for. det at jeg må passe på at den settes på helt riktig er mye strev, og jeg bruker så lang tid på det at jeg mister ereksjonen (!) og da blir bare alt ødelagt, for da må jeg ha den av igjen for å få gjort det på nytt. :( kanskje jeg burde øve hjemme, på å sette den på raskt? man skal klemme tuppen imens man setter den på ikkesant? ikke verre enn det? men uff, jeg hater kondom-stress!!

 

hu er fryktelig glad i barn ja, så hun vil helt sikkert ha barn, men vet ikke om hun vil ha det allerede nå. vi er jo bare ett kjærestepar som har vært sammen i ett par måneder. jeg vil hvertfall være sikker på at det er hu jeg vil ha resten av livet først, og helst være gift FØR vi får ett barn. uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. all hjelp mottas med stor takk folkens!

Lenke til kommentar

Den absolutt beste prevensjon er jo selvfølgelig avhold :)

 

Jeg har også vært innom denne situasjonen med min kjæreste.

Jeg fikk henne heldigvis til å starte med pillen.

Hvis du tenker på å fortsette ville jeg rådet deg til å alltid hoppe av i svingen.

Og det er også en idé å kjøpe en kondom som er tykkere enn "thin" da denne sprekker lettere har jeg hørt.

Og en viktig ting til.. ALDRI ha sex uten prevensjon!

Det er vel alt jeg kan bistå med :p

 

Lykke til!

Endret av Zondra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for ett langt å utfyllende svar, men det blir nok ikke aktuellt å spørre nå med det første tror jeg. kanskje aldri... grunnen er at jeg er veldig sikker på at hun er imot P-piller f.eks. (som hadde vært det jeg hadde spurt om), og jeg har ikke lyst

til å spørre bare for min egen skyld.

 

uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. all hjelp mottas med stor takk folkens!

 

Du har fått mange svar her nå. Siden du absolutt ikke vil snakke med dama er det nyttesløst å prøve å hjelpe deg. Du har da kun to alternativer som det nevnes over her; enten droppe sex eller satse på at kondomene funker.

 

Dette blir bare barnslig pjatt, å ikke kunne snakke om prevensjon er latterlig, det er faktisk en nødvendig del av det å være kjærester med seksuell omgang, om man ikke ønsker barn.

 

Dette kan ikke være seriøst rett og slett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

takk for ett langt å utfyllende svar, men det blir nok ikke aktuellt å spørre nå med det første tror jeg. kanskje aldri... grunnen er at jeg er veldig sikker på at hun er imot P-piller f.eks. (som hadde vært det jeg hadde spurt om), og jeg har ikke lyst

til å spørre bare for min egen skyld.

 

uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. all hjelp mottas med stor takk folkens!

 

Du har fått mange svar her nå. Siden du absolutt ikke vil snakke med dama er det nyttesløst å prøve å hjelpe deg. Du har da kun to alternativer som det nevnes over her; enten droppe sex eller satse på at kondomene funker.

 

Dette blir bare barnslig pjatt, å ikke kunne snakke om prevensjon er latterlig, det er faktisk en nødvendig del av det å være kjærester med seksuell omgang, om man ikke ønsker barn.

 

Dette kan ikke være seriøst rett og slett.

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

Lenke til kommentar

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

 

Da anbefaler jeg å bruke rapporter-knappen på innlegget mitt.

 

Det er ingen som kan trylle i denne situasjonen, så lenge TS ikke vil snakke med dama, så er det ingenting vi kan råde til. Da finnes det kun to alternativer. Og siden de to er nevnt flere ganger er det da ganske enkelt umulig å komme med flere råd.

Lenke til kommentar

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

 

Da anbefaler jeg å bruke rapporter-knappen på innlegget mitt.

 

Det er ingen som kan trylle i denne situasjonen, så lenge TS ikke vil snakke med dama, så er det ingenting vi kan råde til. Da finnes det kun to alternativer. Og siden de to er nevnt flere ganger er det da ganske enkelt umulig å komme med flere råd.

Da kan du jo ganske enkelt avstå fra å skrive. Sure oppstøt er ikke særlig givende i innlegg, synes jeg.

Lenke til kommentar

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

 

Da anbefaler jeg å bruke rapporter-knappen på innlegget mitt.

 

Det er ingen som kan trylle i denne situasjonen, så lenge TS ikke vil snakke med dama, så er det ingenting vi kan råde til. Da finnes det kun to alternativer. Og siden de to er nevnt flere ganger er det da ganske enkelt umulig å komme med flere råd.

Da kan du jo ganske enkelt avstå fra å skrive. Sure oppstøt er ikke særlig givende i innlegg, synes jeg.

 

Jeg har skrevet et langt og seriøst svar her til TS, men når alle får samme tilbakemelding uansett hvilke råd man gir blir det nyttesløst. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

 

Da anbefaler jeg å bruke rapporter-knappen på innlegget mitt.

 

Det er ingen som kan trylle i denne situasjonen, så lenge TS ikke vil snakke med dama, så er det ingenting vi kan råde til. Da finnes det kun to alternativer. Og siden de to er nevnt flere ganger er det da ganske enkelt umulig å komme med flere råd.

Da kan du jo ganske enkelt avstå fra å skrive. Sure oppstøt er ikke særlig givende i innlegg, synes jeg.

 

Jeg har skrevet et langt og seriøst svar her til TS, men når alle får samme tilbakemelding uansett hvilke råd man gir blir det nyttesløst. Synes jeg.

Hvis du hadde sagt ditt så kunne du i det minste latt være å skrive slik dritt til ham. Jeg skjemmes over å være bruker av dette forumet.

Hold debatten innenfor aksepterte rammer, sier jeg.

Lenke til kommentar

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

Du bidrar ikke med noe særlig annet en svada, selv...

 

Til trådstarter:

Du har ikke spurt kjæresten om hun vil begynne på piller, pga du er 99.99.99% sikker på at hun ikke vil begynne på det? Spør hun uansett, du er ikke helt sikker før du har spurt hun...

 

Hvis dette ikke er aktuelt, er det bare kondom som er sikkert å bruke (ingen prevensjon er 100% sikker, bare nesten)

ikke finn på å bruke "sikre perioder" eller hoppe av i svingen, det er like sikkert som russisk rulett.

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar

jo takk for støtten folkens. :p idag hadde vi sex igjen. starta såvidt litt uten kondom, men jeg stoppa fort, og satte på meg kondom. fikk det til ganske kjapt og effektivt da, samtidig som at jeg fikk sørga for at det ikke var luft i tuppen :) så da fikk jeg fullført inni hu, denne gangen var det faktisk veldig digg. men selvfølgelig, underveis føles det mye bedre uten. man bare det å kunne fullføre det hele uten å "hoppe av i svingen" var en befriende følelse og var godt å bare ligge der etterpå.

 

har tenkt på å lufte P-piller for dama i det siste, og det KAN hende jeg spørr. hu er sykt glad i meg, og jeg i hu, så det er verd å spørre. jeg er 100% sikker på at hu ikke slår opp med meg pga noe sånt hvertfall, hu er for glad i meg for det veit jeg. men er det sånn at man må til legen for å få de rette p-pillene? for om vi må styre med legetimer og sånt, blir det en ganske kraftig brems.. og p-piller må brukes hver dag??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke det mest tolerante innlegget jeg har lest akkurat. Respektløst for dem det gjelder, synes jeg.

Du bidrar ikke med noe særlig annet en svada, selv...

 

Til trådstarter:

Du har ikke spurt kjæresten om hun vil begynne på piller, pga du er 99.99.99% sikker på at hun ikke vil begynne på det? Spør hun uansett, du er ikke helt sikker før du har spurt hun...

 

Hvis dette ikke er aktuelt, er det bare kondom som er sikkert å bruke (ingen prevensjon er 100% sikker, bare nesten)

ikke finn på å bruke "sikre perioder" eller hoppe av i svingen, det er like sikkert som russisk rulett.

 

skal være forsiktig jeg, bli flinkere med kondomene. det er kanskje ingen dum ide å 'øve' på å sette på dem hjemme? men satt på dagens kondom uten å se på, brukte stort sett bare en hånd og jeg fikk det til bra. sjekka etterpå, og da var all sæd inne i kondomet - sucsess! :w00t:

Lenke til kommentar

Du har visst ikke fått med deg det mest elementære i seksualundervisningen. Stapper du pikken inn, kan hun bli gravid, uansett om det bare et inn, ut...

Hvis du først stapper den inn uten kondom, kan du like godt fortsette (for så "hoppe av i svingen") det er mer eller mindre like sikkert.

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar

har tenkt på å lufte P-piller for dama i det siste, og det KAN hende jeg spørr. hu er sykt glad i meg, og jeg i hu, så det er verd å spørre. jeg er 100% sikker på at hu ikke slår opp med meg pga noe sånt hvertfall, hu er for glad i meg for det veit jeg. men er det sånn at man må til legen for å få de rette p-pillene? for om vi må styre med legetimer og sånt, blir det en ganske kraftig brems.. og p-piller må brukes hver dag??

 

Selvfølgelig er det verdt å spørre! Du vet jo ikke før du har spurt.

 

Resept på p-piller skaffes hos legen ja, eller på helsestasjon for ungdom.

 

P-piller brukes hver dag, mini-piller brukes hver dag, p-ring byttes hver tredje uke, p-sprøyte hver 3. måned, p-stav hvert 3.-5.år.

 

Om hun er under en viss alder får hun refusert en viss sum på p-piller, det vil legen opplyse om.

Lenke til kommentar

Du har visst ikke fått med deg det mest elementære i seksualundervisningen. Stapper du pikken inn, kan hun bli gravid, uansett om det bare et inn, ut...

Hvis du først stapper den inn uten kondom, kan du like godt fortsette (for så "hoppe av i svingen") det er mer eller mindre like sikkert.

 

hun KAN ja, det vet jeg jo. men det er fortsatt veldig liten sannsynlighet det vi gjorde idag tror jeg. det var bare sakte inn og ut også - og ikke mange ganger.. JEG tror det er mye større sjanse om jeg hadde fortsatt, økt tempo, og holdt på til jeg nådde klimaks. er få dager siden hun hadde mensen også, så satser på at det hjelper. :p men skal ikke gjøre det igjen. imorgen skal vi ut på date og hjem til hu etterpå, så da blir det nok litt action. men da skal jeg ikke "stappe den inn" før jeg har tredd på meg kondom... men uff, det føles jo SÅ mye bedre uten :(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...