Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slutte å ha sex med dama?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for svar læremester :) sikre dager? tja, dagene rett etter mensen mener du? isåfall, ja da kan jeg vel være trygg, med nøye bruk av kondom. burde man fjerne penisen ganske fort etter utløsning, eller kan man trygt ligge litt? sorry mange spm. på en gang...

Ikke bare dagene rett etter, men også rett før. Antakelig har du vel ei uke på deg som er å regne som "sikre".

Du kan godt ligge og nyte etterpå bare du passer på å gripe om kondomet når du trekker deg ut, slik at både kondom og innhold blir med ut.

 

Det eksisterer ingen sikre dager for kvinner å ha sex. Det er fremdeles en mulighet for graviditet uansett om du "hopper av i svingen" eller bruker såkalte sikre dager. Gikk personlig nesten på en smell grunnet disse sikre dagene, men det er en annen historie.

 

Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg hatt en god grunn til hvorfor hun ikke ville bruke p-piller. Jeg hadde hatt noia i din situasjon og, tror faktisk ikke jeg kunne greid å være sammen med en jente som er imot abort og nekter p-piller i en alder av 21. Høres nesten ut som noen har lyst på unge, uten å trekke noen konklusjoner ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eksisterer ingen sikre dager for kvinner å ha sex. Det er fremdeles en mulighet for graviditet uansett om du "hopper av i svingen" eller bruker såkalte sikre dager. Gikk personlig nesten på en smell grunnet disse sikre dagene, men det er en annen historie.

 

"Sikre dager" i anførsel

Jeg ber Norges befolkning legge merke til at jeg skriver "sikre" dager - i anførsel - og i det ligger at befruktning kan skje, men er likevel sjelden.

 

Befruktning kan kun skje etter eggløsning

Det er så at kvinner blir gravide kun ved eggeløsning, som er midt mellom to menstruasjoner, og eggceller lever ikke så mange dager i kroppen. Så vidt jeg vet kan sædceller leve tre-fire dager, og hvis man legger sammen litt grovt her, så betyr det at befruktning kan bare skje i løpet av sju-åtte dager.

 

Aldri helt sikker

Det er bare det at man kan ikke være helt sikker på at disse "dagene" fungerer, men i kombinasjon med kondom bør Forfatter føle seg så godt som sikker, tør jeg foreslå 98%?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

What!

Så jenta skal proppe kroppen full av humbuge greier og sette sin egen fare i helse kun pga at mannen vil det. Not fair.

Tror ikke du har vært like påståelig dersom du hadde kjennt forskjellen på sex med og uten dong :)

 

det er ett godt argument, for det er MYE bedre uten kondom. jeg har faktisk blitt skikkelig imot kondom nå, for jeg sliter litt med ereksjon og jeg bruker så lang tid på å få kondomen "korrekt" på, så jeg blir så slapp at jeg ikke klarer å ha sex etter jeg har tatt den på.... uff, det skjedde ista. skikkelig kjipt... så jeg kasta bort kondomen og kjørte på uten. MYE BEDRE! hun hadde mensen igår, og jeg "hoppa av i svingen" så da er det vel ingen fare? men skal ikke gjøre det for mange ganger da.

 

Det er en risiko i forbindelse med det, uansett. Ei veninne av meg fikk nettop brodplopp pga p-piller, og hun kunne ha dødd!

 

joda, jeg klarer å sette meg inn i hennes posisjon. og av oss to, tror jeg det er meg (gutten) som vil ha sex mest. hun er med på det, men hun er liksom ikke like ivrig fordi jeg tror hun egentlig ville vente til ett eventuellt ekteskap. ikke noe galt i det, men jeg klarer ikke å stå imot fristelsen, og hun viser aldri noe motstand og er tydelig med på det, og nyter det åpenlyst hun også (for eksempel stønning)!

 

Det eksisterer ingen sikre dager for kvinner å ha sex. Det er fremdeles en mulighet for graviditet uansett om du "hopper av i svingen" eller bruker såkalte sikre dager. Gikk personlig nesten på en smell grunnet disse sikre dagene, men det er en annen historie.

 

"Sikre dager" i anførsel

Jeg ber Norges befolkning legge merke til at jeg skriver "sikre" dager - i anførsel - og i det ligger at befruktning kan skje, men er likevel sjelden.

 

Befruktning kan kun skje etter eggløsning

Det er så at kvinner blir gravide kun ved eggeløsning, som er midt mellom to menstruasjoner, og eggceller lever ikke så mange dager i kroppen. Så vidt jeg vet kan sædceller leve tre-fire dager, og hvis man legger sammen litt grovt her, så betyr det at befruktning kan bare skje i løpet av sju-åtte dager.

 

Aldri helt sikker

Det er bare det at man kan ikke være helt sikker på at disse "dagene" fungerer, men i kombinasjon med kondom bør Forfatter føle seg så godt som sikker, tør jeg foreslå 98%?

 

vel, utifra det du skriver her så virker som at de dagene egentlig er veldig sikre, særlig de aller første dagene. dama ble nettopp ferdig med mensen, så vi hadde sex idag. uten kondom denne gangen, og hoppa av i svingen i god tid før utløsning, så er ikke noe redd for noe denne gangen. MEN, en ting til, du lærermester; hvordan har det seg at hu kan bli gravid selvom jeg ikke har utløsning/orgasme?? må ikke kvinnen ha sæden for å bli gravid? og hvis man hopper av i god tid før man får utløsning, så er det vel ingen fare? eller er det sånn at man har ukontrollerte utslipp underveis? :p

 

98% bare sier du???? Not good enough!!!! :p

Lenke til kommentar

Det virker som du gir litt faen, som det kalles på god norsk.

Du bare kjører på og hopper av i svingen, på tross av at det er sagt tidligere i diskusjonen at en kan bli gravid.

Hun kan i teorien bli gravid av at du stikker den inn og ut en gang.

 

For å si det slik: det er MANGE som har gått på en smell ved å hoppe av i svingen og "sikre dager".

Fortsetter du å hoppe av i svingen, vil du gjøre kjæresten din gravid før eller seinere, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Et lite notis : Hvis du har problemer med å holde ereksjonen mens du har på deg kondomen så bør du følge litt med , får du videre problemer med ereksjon selv med normal estimuli så anbefaler jeg deg å besøke lege tidlig så du ungår vedvarende ereksjonsproblemer.

 

Ting som kan påvirke ereksjon negativ (men er naturlig og sjeldent vedvarende) :

 

*Prestasjonsangst.

*Uerfaren.

*Alkohol.

*Sykdom og feber.

 

Når det gjelder det å ha sex med dama uten kondom er det som regel ganske greit å hoppe av i svingen om du har god kontrol på utløsningen din, men 100% sikkert vil det aldri bli. Greier du å hoppe av sånn at du må runke ferdig så er det lite sannsynlig at du har sprutet inni...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

MEN, en ting til, du lærermester; hvordan har det seg at hu kan bli gravid selvom jeg ikke har utløsning/orgasme?? må ikke kvinnen ha sæden for å bli gravid? og hvis man hopper av i god tid før man får utløsning, så er det vel ingen fare? eller er det sånn at man har ukontrollerte utslipp underveis? :p

Jo, sæd må til for å bli gravid. Men det hender at det kan sive ut noen små hissige rumpetroll før den egentlige uttømmingen, og er du maksimalt uheldig så finner ett av dem fram til egget. Jeg tror ikke at sjansen er spesielt stor.

Men vær oppmersom på at jeg ikke er medisinutdannet og at noe av det jeg skriver derfor kan inneholde feil. Jeg har dog lest en hel del om emnet, og praktisert nesten like mye :ptror derfor at du kan stole på det meste av det jeg skriver. Ville bare ha nevnt risikoen for at enkelte feil kan forekomme.

 

Det er noe i der du og de andre skriver som jeg stusser litt over. Og det er det dere kaller for å hoppe av i svingen. Jeg skjønner at en del her praktiserer denne prevensjonsmetoden.

Det jeg stusser på er at da tar dere jo bort gleden ved samleiet og utløsningen ved å fjerne selve høydepunktet, nemlig å tømme seg i vagina.

Dere forbanner kondomet for å fjerne litt av nytelsen, men om jeg personlig hadde valget mellom kondom og avbrutt samleie, ville det være et lett valg. Jeg anser for avbrutt samleie som den teiteste av alle prevensjonsmetoder i og med at det som skulle ha vært nytelsen blir erstattet av et antiklimaks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

What!

Så jenta skal proppe kroppen full av humbuge greier og sette sin egen fare i helse kun pga at mannen vil det. Not fair.

Eg støttar deg fullt ut her. Å hive i seg potensielt farlege kjemikaliar berre fordi mannen ikkje vil bruke kondom er heilt på trynet.

 

"Bivirkninger" av graviditet er langt større enn folk flest får av p-piller. Det er også langt lettere å kutte ut p-piller enn det er å kutte ut en graviditet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...