Plazzma Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg har en periode testet ut den amerikanske, revolusjonerende, spilltjenesten OnLive. Den var lenge bare tilgjengelig for brukere i USA, fordi serverne var plassert der. Nå har tjenesten imidlertid etablert servere her i Europa også, slik at vi i Norge kan bruke tjenesten. Dette fører til at vi Macbrukere endelig kan ta igjen det eneste forspranget Windows enda har på OS X, nemlig spilling. OnLive gjør det mulig å spille masse aktuelle spill på Mac som egentlig ikke er tilgjengelig for platformen. De fleste er vel allerede enige om at streaming er fremtiden for både musikk og film. OnLive gir innblikk i en framtid der spill også vil fungere på samme måte i framtiden. OnLive fungerer nemlig på den måten at spillene avvikles av maskinvaren i serveren man er koblet opp til. Lyd og bilde blir streamet til brukerne som en slags interaktiv. Fordelene ved dette er åpenbar. Man trenger ikke lenger skifter ut maskinvaren hver gang det kommer et nytt, kult spill som vi har lyst til å spille. Så lenge maskinen din, og nettoppkoblingen din er tilstrekkelig, vil du ikke bli utddatert. Her er en testvideo jeg har laget for å vise hvordan tjenesten fungerer trådløst på min MacBook pro 17" i5. Først går vi inn å kikker på andre brukeres gameplay og skrytevideoer, før vi avslutter med å spille litt selv. Det meste dere ser i videoen er altså live gameplay på en mac. Anbefales! http://www.onlive.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå