Gå til innhold

Problem med SSD CRUCIAL C300 128GB

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Kjøpte meg en Crucial c300, og har problemer med den. Så håper at dere kan hjelpe meg

Saken er: Jeg skiftet ut HDD'en med SSD, brukte akkurat de samme kontaktene og plugget de inn i SSD'en. Startet dermed pcen på nytt og bootet i en Windows 7(ikke piratvare) cd. Der forsøkte jeg å installere Windows på SSD'en. Det viste seg en "partisjon 0" med 119 gb, som måtte være ssd'en. Prøvde å velge den men det gikk ikke og windows 7 foreslo at jeg skulle laste inn driver eller no. Veit ikke om jeg misforsto dette, men jeg lastet ned ihvertfall firmware 0002(siden man må laste ned 0002 for å kunne oppgradere til 0006) og lagde en image-cd ut av filen og installerte den på ssd'en. Etter at det stod "installation complete"(hele installasjonen foregikk i en svart skjerm med hvit skrift som heter BIOS eller DOS om jeg ikke tar feil:P) skjedde det ingen ting. Så jeg antok at siden det var "complete" startet jeg maskinen på nytt. Etter det har maskinen/SSD'en godt forferdelig sakte, men maskinen er like rask når jeg bruker HDD igjen. Selv når jeg booter Windows 7 installasjonen med crucial c300 tar det utrolig lang tid, og nå finner jeg heller ingen "partisjon 0" jeg kan velge. Faktisk er listen over partisjoner jeg kan velge helt tumt, og pcen stopper helt når jeg prøver å skanne etter partisjoner. Har prøvd å installere firmware 0006, men nå står det no drivers found selv om jeg er sikker på at jeg brente den riktige filen. Tror firmware 0006 problemet skyldtes at jeg dreit meg ut da jeg installerte 0002.

Uansett har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Finnes det en mulighet til å stille SSD'en i en fabrikat tilstand. Er helt nybegynner på dette, så hvordan får jeg installert windows 7 på crucial c300?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en identisk disk selv. Den fungerer utmerket i Min MacBook Pro 17 i5. Den booter OSX på utrolige 16 sekunder. Slå den! Min disk kom med firmwareversjon 0006 fra butikken, så jeg slapp å gjøre noe med det.

Jeg ville først prøve å legge inn firmwareversjon 0006 igjen. Det er viktig å være tålmodig.

Etter det ville jeg laget meg en bootbar partisjonsverktøy-CD og prøvd å partisjonere og formatere disken fra bunnen av.

Om det ikke gjør systemet ditt mer responsivt, ville jeg send disken tilbake for å få en ny.

Lykke til.

Lenke til kommentar

takk for svaret

men jeg klarer for øyeblikket ikke å gjøre noe som helst med ssd'en. Får ikke installert noen firmware siden det står "no drivers found".

Tror faktisk at å formatere ssd'en vil få den til å fungere igjen, og selv om jeg skulle klare å formatere ssd'en så vil jeg helt sikkert få "windows 7 cant install on this partision". Og akkurat der har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal fikse.

Hvordan lager jeg en "bootbar partisjonsverktøy-CD" og hvordan formaterer jeg den?

Endret av legendblader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...