Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan gå ned i vekt fort (gutt)

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

vier 120kg er 191cm høy gutt 15år

tips til hvordan og gjøre dette fortest mulig?

ikke kom med tren tren tren.

kan ikke løpe fordi jeg har en skade i kneskålen som gjør at den kan gli ut på sida vist jeg r uheldig... :thumbdown:

er ikke sikker på hvor mye kalorier jeg trenger på en daglig basis men vuderer og bare spise agurk og vitamintabletter

siden agurk ineholder så lite energi pr 100g at du bruker mere energi på og berbeide det en du får i deg av det.

sitter stortsett rolig og spiller data eller ser på tv er aktiv ute 2-3 ganger i uken aktiv i den forstand at jeg gjør lite energi krevende ting ute

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Post den i treningstråden.

Sulter du deg ryker muskelmassen først,se på modeller som sulter seg, tynne men myke (fettet ryker sist)

500kcal mindre i kosten og 500kcal mer i bevegelse er oppskriften på en kg fett i uka.

Det er maks deff og ingen måte vil gjøre det noe fortere en det.

Du kan fint deffe uten "trening" , men regn med at det blir værre å holde på muskemassen , du kan motvirke det noe ved å innta mer protein.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

sitter stortsett rolig og spiller data eller ser på tv er aktiv ute 2-3 ganger i uken aktiv i den forstand at jeg gjør lite energi krevende ting ute

Jeg ville gått en tur, syklet eller svømt. Eller kanskje en god blanding. Litt aktivitet hjelper på andre ting enn bare vekta også.

Lenke til kommentar

Regnestykket er veldig enkelt: mer kcal inn enn ut. Du må forbrenne flere kalorier enn du inntar. Og en gutt på din høyde og alder skal i utgangspunktet ha rundt 2400 kcal daglig, men siden du skal ned i vekt bør du spise litt mindre enn det. Men siden du er 15 år er du sannsynligvis fortsatt i vekst så du må ikke finne på å slutte helt å spise! Da stopper veksten (husk at vekst ikke bare er høyde), og systemet kan stoppe opp.

Lenke til kommentar

Man skal trene ganske mye for at man skal gå ned i vekt bare med det. Kostholdet er nærmere 90%. Etter å ha hjulpet mennesker med å gå ned i vekt noe på fritiden ligger det for de fleste kun på det mentale. De føler at de ikke kan gå ned i vekt fort nok, og de gir opp etter noen uker fordi de ikke ser de resultatene de hadde ventet. Man må også se på slankeperioden som en livsstilsendring. Man skal aldri gå tilbake til gamle matvanene, og for noen er det og starte litt etter litt en god løsning, mens noen prøver med engang og kun spise sunne ting. Men det er egentlig ikke hva du spiser som er problemet, det er mengden. Lager du deg en kostplan med gulrøtter og brokkoli som hovedingredienser og klarer og holde deg på det i 2mnd f. eks, så har du fortsatt de gamle matvene og vende tilbake til.

Se på hva du spiser nå, reduser mengden i alt, og prøv å holde deg unna brus og søtsaker så mye du kan i ukedagene. For noen er det og få en belønning på lørdagskvelden er moralsk boost til resten av uka. "Gleder meg til lørdag". For andre er det mer aktuelt å kutte ALT ut. Men etter slankeperioden er det realistisk at man en eller ennen gang starter å spise noe søtsaker igjen, man bytter igjen til et "nytt" kosthold. Her er det fort å vende tilbake til det gamle.

Spis mange små måltider og la magen få hvile etter klokken 8 om kvelden, en frokost er og veldig viktig, og skal være et større måltid enn kveldsmaten. Mye fett er og viktig når man slanker seg, fett holder en mett, og er flere studier som viser at fettdietter er en veldig effektiv måte og gå ned i vekt på. Har og lest en bok om dette. En person gikk ned halve kroppsvekten ved å kun spise det riktige fettet.

Du skal selvfølgelig ikke trene for mye når du veier 120kg, det ødelegger mer enn det hjelper. Spis deg ned i vekt i starten og prøv deg frem med litt trening når knærne føleer at det er ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...