Gå til innhold

Avansert tekstbehandling for redigering av mp3 tags

aleks558

Anbefalte innlegg

hei!

har rippa en dvd plate full av musikk jeg fikk i håp om å redde den fra dvd platens onde skraper!

problemet er bare at de heter Track 1 Track 2 etc... han jeg fikk platen av har alle sangene som lå på dvd en i en spilleliste i spotify... i samme rekkefølge så jeg tok den å fikk kopiert alle artistene å navnene MEN! det er snakk om en del (130) sanger å det tar rett å slett for lang tid å kopiere å lime inn på hver enkelte... jeg har kommet så langt at jeg fant programmet Mp3tag men her må jeg også ta en og en men greide å konvertere det ut i en txt fil å da blir det slik:

Not defined - Nytt/gammelt - Track20 - 20 - - -

Not defined - Nytt/gammelt - Track21 - 21 - - -

Not defined - Nytt/gammelt - Track22 - 22 - - -

Not defined - Nytt/gammelt - Track23 - 23 - - -

Not defined - Nytt/gammelt - Track24 - 24 - - -

Not defined - Nytt/gammelt - Track25 - 25 - - -

Not defined - Nytt/gammelt - Track26 - 26 - - -

and so on...

så da lurer jeg på dette

kan man på en enkel måte i f.eks Excel eller lignende skille ut den rekken som heter Not defined så jeg kan klippe ut BARE det å lime inn det andre?

prøvde å kopiere den inn i Excel å følge meg veldig smart fordi det så ut som Not defined om inn i egen celle men det gjorde den ikke så jeg sitter litt fast...

tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikkert jeg forstår problemstillingen, men kan nevne en mulighet:

Mp3tag kan konvertere mellom tag og filnavn. Så hvis det er tag du viser så kan du først konvertere filnavnet.

Bruk så et program som kan redigere mange filnavn samtidig. F.eks Lupas Rename. Da kan du enkelt fjerne det du vil.

Så konverterer du tilbake fra filnavn til tag i Mp3tag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...