Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc skrur seg av etter 3 sekunder

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått pcen min, alle komponenter er kompatible med hverandre, men etter at jeg hadde satt sammen pcen og skulle skru den på så startet alle viftene og et langt pip kom og lys fra HK. tok ut alt som ikke var nødvendig og prøvde med en og en ting endret. testet også 1 ram brikke i alle slotsa. tok ut HK og prøvde alt utenfor kabinettet. ingenting fungerte. all strøm var i, inkl. 12v 8 pin og hovedstrømmen fra psu. viften til prosessoren var også i + power og reset etc. da jeg trykket på start-knappen begynte den å pipe og alle viftene startet. etter 3 sekunder med piping etc slådde viftene seg av og lyden forsvant. rundt 2-3 sekunders pause så fortsatte den.. ganske sikker på at det ikke er noe galt med alt som står i hovedkortet, men at det er noe galt med hk. ringte inn til service på komplett og han spurte meg om alt forskjellig som jeg hadde prøvd og han mente at det nesten må være defekt HK.. noen som har hatt et lignende problem ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok ha rett han på komplett, men det går vel an å sjekke litt mere først.

Hva slags hovedkort er det? Mange hovedkort som piper eller lyser i henhold til hva problemet er. Dette kan du lese om i manualen. Har du forresten koblet til strømmen til skjermkortet, eller er det ikke et skjermkort som trenger ekstra strøm?

Kan gjerne liste opp resten av komponentene også så blir det lettere å hjelpe deg. Flott at du legger ut såpass detaljert hendelseoversikt ellers.

Velkommen til forumet :)

BTW: Ja, har hatt lignede problemer utallige ganger. Og ja, flere ganger har hovedkortet gått av med pensjon, men som regel er det bare en bagatell.

Lenke til kommentar

- Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Fan

- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan

- Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.0

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB Kit w/3X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27

- PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort

- Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM

btw har sendt inn HK til komplett til sjekk. hvis jeg får svar at den er defekt er det ikke noe problem :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...